Ga naar inhoud

kosten tanden laten trekken?


boeh

Aanbevolen berichten

weet iemand hoeveel het ongeveer kost om de snijtanden van een konijn te laten trekken? mijn konijn heeft namelijk last van olifantstanden en slijpen zal waarschijnlijk niet helpen. en is het gevaarlijk om te laten doen? niet dat ik daarna geen konijntje meer heb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier was het 85 euro. Ze zijn begonnen met 1 tand (onder en bovenkant) omdat de andere wel nog goed stond en het misschien hiermee nog zou lukken. Maar een week later kon hij moeilijker eten en hebben ze de andere tand (boven en onder) ook uitgehaald. Voor de 2de keer hoefden we niets te betalen omdat ze op voorhand wisten dat het misschien toch niet goed zou gaan met 1. Het herstel verliep ook goed. Een beetje suf de eerste uren maar daarna goed en het eten van kleine brokjes en hooi was geen probleem.

Gevaarlijk, tjah, is bij alle operaties zo, maar ik denk niet dat het gevaarlijker is dan een castratie. Of ik heb er toch geen verschil van herstel bij gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het bij mijn konijntje ook moeten doen. Ze was nog ontzettend jong, dus mij werd het aangeraden om de stress te voorkomen van het steeds slijpen. De kosten verschillen per dierenarts. Bij die van mij zat het rond de 120 euro. Daarbij inbegrepen de pijnstillers en een eventuele nieuwe operatie. De kans bestaat dat de tandjes bij de operatie afbreken en dus een klein stukje achterblijft. Dat groeit dan opnieuw aan. Dat is bij mij gelukkig niet gebeurd. Wel zijn de stifttandjes blijven zitten. Die zijn daarna kosteloos alsnog verwijderd bij de sterilisatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het volgens mij 120 euro, zou t even kunnen nakijken thuis. Het was erg goed gedaan en dezelfde dag at ze alweer zelf! De narcose is altijd een risico natuurlijk maar het belangrijkste is dat ze weer snel gaan eten en keutelen. De vrouw die het bij mijn konijn heeft gedaan laat ze op schoot wakker worden en dan ondertussen aaitze de buik en ze dwangvoeren meteen. Bij ons ging dit dus heel goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, hier betaal ik minder dan 60 euro hoor. 120 is erg veel.

De operatie is eigenlijk een fluitje van een cent. Heb het hier meerdere malen laten doen en ze zijn er zo weer bovenop. Wel goed opletten of het tandje niet terug groeit. Als er een klein stukje wortel blijft zitten, kan er alweer een tand terug groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet exact kunnen zeggen wat het bij luci gekost heeft. Ik heb twee voedsters laten castreren + bij een van hun de snijtanden laten trekken voor een bedrag tussen de 300-350 euro. Ook luci at dezelfde dag alweer. Zij is wel 2x onder het mes gemoeten omdat de operatie te lang ging duren en de dierenarts dat te veel risico vond. Maar ik heb er zeker geen spijt van.

Ohja het zijn wel twee Vlaamse reuzen in dit geval, dus hogere kosten dan bij bijvoorbeeld een dwergkonijn.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .