Ga naar inhoud

konijn heeft kaal plekje bij oog


deggggg

Aanbevolen berichten

hooi, ik heb een vraagje. mijn konijn heeft een tijd last gehad van traanoogjes. dit is nu voorbij, maar hij heeft daar nu een kale plek. sinds ik anders voedsel voor 4+ konijntjes heb gehaald ging het beter en begon er weer haar terug te groeien, maar het is sinds een dag of 2 weer wat kaler geworden.. heeft iemand misschien een idee? mijn moeder denkt dat het door tocht komt?

hieronder een foto

4332012_11_14_20.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zouden weleens tandproblemen kunnen zijn. Een traanoog kan ook een aanwijzing zijn voor een probleem met de tanden. Ik zou er even mee naar de dierenarts gaan, als daar een ontsteking zit, en die kans is vrij groot, dan moet hij daar snel voor behandeld worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

net dus bij de dierenarts geweest. Knabbel zijn gebitje is er slecht aan toe. de voortanden zijn te lang en er zat ook een kies los. hij is bij de dierenarts gebleven en blijft daar dus overnachten. Morgen word hij geholpen onder narcose aan zijn gebit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eet hij veel hooi? Veel hooi eten kan een hoop problemen met de kiezen voorkomen, zoals haakjes, maar ik weet niet of dat ook geldt voor een losse kies. En lange voortanden heb ik wel vaker gehoord, je zou misschien als je dat nog niet deed wilgentakken kunnen geven waar hij lekker met zijn voortanden op kan knabbelen zodat die wat slijten. Een knaagblok moet je niet geven, dat is slecht voor ze.

Als je hem morgen op gaat halen zou ik advies vragen aan de dierenarts wat je zou kunnen doen om dit te voorkomen, of te beperken, want supervervelend zeg, ook dat hij daar nu moet blijven..

Ik hoop dat er iets is wat je zelf kunt doen, zodat je niet elke keer weer tegen dezelfde problemen op loopt, maar sommige nijnen hebben gewoon een slecht gebit, net als sommige mensen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas moet ik vertellen dat mijn lieve Knabbeltje er niet meer is... Hij bleek abces in zijn mond te hebben die te groot was om weg te halen... Ik heb hem moeten laten inslapen... Hij zal nu gelukkig geen pijn lijden, maar het is natuurlijk hartstikke vervelend en ik zal hem héél erg missen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .