Ga naar inhoud

Ziek konijn? Beweegt amper.


mirandab

Aanbevolen berichten

Ons konijn Pherb, (ram, leeftijd onbekend) had vorige week een ontstoken oogje. Dit heb ik twee dagen goed schoongemaakt met afgekoeld gekookt water op een steriel gaasje. Dit ziet er nu ook weer goed uit. Sinds gisteravond beweegt hij amper, het lijkt wel of zijn pootjes het niet doen. Hij eet en drinkt wel. Ook Keutelt hij goed. Straks gelukkig een afspraak bij de dierenarts. Ben heel benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is hij geent tegen myxomatose dat wordt door muggen en insecten overgebracht.

En daar kan hij aan overleiden. Dat is ook met wondjes, blaasjes, ontstekingen aan de oogjes.

Verbeter me als ik het fout heb hoor maar ik had dat vanmiddag ergens gelezen.

Sterkte en succes er mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanavond hebben we na overleg met de dierenarts Pherb naar binnengehaald. Chica liet hem niet met rust en Pherb wordt steeds zwakker...we hadden het idee dat hij afgevallen is(klopte ook nadat we hem op de weegschaal gezet hadden.) Helaas is ons koppeltje nu uit elkaar gehaald...maar eerste zorg is dat Pherb nu beter wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pherb eet en drinkt zelf, ookal kost het hem wat moeite. Zijn linkerkant werkt nog niet goed mee! We helpen wel met drinken (flesje vasthouden, zodat hij vrij rustig kan drinken zonder zijn evenwicht steeds te verliezen.) daarnaast net voorzichtig wat klitjes weggeknipt. Blijft best spannend hoe hij zich herstelt...duimen maar!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .