Spring naar bijdragen
FurLuna

zelf konijn plukken

Recommended Posts

woensdag avond ga ik leren me eigen Teddy Dwergjes te plukken

normaal word het gedaan voor me en de trimster gaat het me leren

nu ben ik benieuwd:

hebben jullie wel eens je teddy of ander langharig konijn geplukt? en bleven ze rustig zitten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb die van mij laten scheren bij een trimsalon werkte perfect en hij bleef rustig zitten, hij heeft nu een hele mooie vacht ervoor terug gekregen en hoef hem ook niet vaak te borstelen, verder houd ik hem nu bij met knippen ivm de winter. Sinds kort een vriendinnetje erbij voor hem en ook een teddy en zij is geknipt. Ik denk zelf dat ze scheren of knippen fijner vinden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn konijnen zijn altijd geplukt en beetje geknipt

geschoren worden ze niet

de honden trimster kwam er zelf mee gezien ik dierverzorger diploma heb

scheelt ook elke keer geld

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt ik betaal 20euro voor me konijnen en ze gaan 3x per jaar naar de kapper, nu bespaar ik dus 60euro per jaar uit

Gezien ik gek ben op die 2 vind ik het niet erg maar mijn portomonee juist wel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat betaalde ik ook en zoiets had ik ook het scheeld weer. Ik scheer ze met een tussenhouder op de toundeuse en dat gaat eigenlijk heel gemakkelijk als ze meewerken :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijne hebben beide angora haar en is makkelijker eruit te trekken, vooral omdat er 1 nog nest haar heeft

beide vinden ze geplukt worden niet erg, ze zijn gek op het gefriemel dus ze genieten met teugen van het gepluk en dan vooral mijn mannetje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet elk konijn met lang haar is geschikt om te plukken. Zoals ik begrepen heb van de angora fokkers kan en mag je nederlandse angora's absoluut niet plukken!!! Deze hebben daar de verkeerde vacht voor die niet goed los laat en doe je ze hiermee pijn. Ook vele teddy's doe je hier geen plezier mee omdat ze hier niet de goede vacht voor hebben. Plukken kan dus een zeer pijnlijke aangelegenheid zijn en ik zou ze daarom knippen, vele malen prettiger voor ze

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn teddy's hebben geen pijn en vinden juist fijn

als het pijn deed, ging mijn trimster ze niet plukken

ik heb gezien dat de haren zonder moeite geplukt kunnen worden omdat beide teddy's een erg fijne vacht hebben

een andere teddy die ik had werd geknipt gezien ze een wat stuggere vacht had

als het bij ze pijn deed leerde de trimster het mij niet

mijn mannetje is nu 1 jaar en 4 maanden en heeft geen nestvacht meer

zijn vacht is easy te plukken en hij "knort" van genot

mijn voedster is nu 6 maanden en we hebben al wat los hangende nesthaar weg geplukt, ook zij zal een fijne vacht krijgen zoals mijn rammetje vandaar dat ik beide doe plukken

als ze er last van hadden ging er natuurlijk de schaar over

alleen hun kopjes worden geknipt maar de rest van hun lijf word geplukt waar het kan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

mijn konijnen blijven bij het plukken stil zitten en bij het knippen niet,

knippen vinden ze niet leuk, tis dat de kopjes geknipt moeten worden anders werden ze geheel geplukt

de haren van mijn teddy's gaan zo los hangen dat ze er zo uitgeplukt kunnen worden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er word zeker geadviseerd om Teddy`s niet te plukken. Teddy`s hebben een verkeerde vacht om dit te doen. Plukken word ook alleen bij bijvoorbeeld honden gedaan die een speciale `plukvacht` hebben. Dit houd in dat de vacht (dikke) onderwol heeft bij een teddy is dit echt ver te zoeken.

dat jou teddy wel blijft zitten bij het `plukken` en bij het knippen niet kan er juist mee te maken hebben dat het zeer doet. Het konijntje is gewoon angstig en laat het over zich heen komen.

Doe je konijntje alsjeblieft een plezier en laat het scheren of knippen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

als het geadviseerd word om niet te plukken deed mijn trimster ze niet plukken

scheren doe ik niet gezien de konijnen een zeer dunne huid hebben

de konijnen worden niet bij de huid gepakt met plukken maar bij de punten van de losse haren

als dat geadviseerd werd leerde de trimster het me niet en deden ze het zelf ook niet

mijn teddy's zouden het wel laten merken als ze het niet fijn vonden of als het pijn deed vooral me voedster

ze laten alles gewoon toe als het zeer deed lieten ze het niet toe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb 1 langharig konijn en die word in de zomer maanden lekker geschoren. ik heb (heel stom ik weet het) mijn konijn uit de dierenwinkel. verkocht onder dwergkonijn. lange haren ik heb hem in een trimsalon waar ik werk geschoren eomdat ik zag dat hij wat kale plekken had. zijn huid was gewoon verstikt. zo zielig! nu hou ik hem goed bij omdat ik bang ben om zijn winter vacht eruit te halen voorzichtig met een kammetje de knoopjes en zn kontje bijknippen, en dalijk als het weer mooi weer is gaat het er weer af! ze vinden het niet erg alleen het kontje bijhouden vinden ze niet tof maarja moet toch gebeuren!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen teddy, maar wel een erg langharig konijn. Zijn zwarte lokken hangen vaak voor zijn ogen, waardoor hij weinig ziet.

Ik knip zijn haartjes ongeveer elke maand een keer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb m'n pleegkonijn 1 keer geschoren, maar merkte dat knippen voor mij toch beter werkt. Ik heb hem een lekker kort kapsel gegeven en daarom kan ik 'm nu lekker even met rust laten, want meneer heeft een hekel aan borstelen. Niet dat hij gaat zitten bijten, maar hij loopt constant weg en hij gaat uit frustratie kranten scheuren als hij erbij kan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ik heb een kruising angora, die ik af en toe knip bij de achterpootjes en d'r achterkant, verder pluk ik haar gewoon. Ik druk haar koppie een beetje naar beneden, omdat ze nogal graag onderzoekt.. Dus het is niet dat ze het erg vind, ze vind het zelfs fijn heb ik het idee, maar ze is gewoon heel erg nieuwsgierig.

Hebben jullie trouwens nog tips om haar achterpootjes in m'n eentje te kunnen knippen? Juist omdat ze zo onderzoekt blijft ze dan ook niet stilstaan/zitten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe alles haha ik pluk, knip, scheer, en kam, ligt er net aan wat er moet gebeuren, er zitten wel haren bij die geplukt kunnen worden als het los zit. De zachtere haren scheer en knip ik.

De pootjes knip ik door mijn han onder het konijn te leggen, zodat hij op mijn hand ligt en dan een stukje opliften zodat de pootjes net niet bungelen, de mijne zijn dat gewend dus doen niet moeilijk, maar als hij dit niet is gewend even oefene met zn tweeen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey,

Mijn Teddy Widder gaat 2x per jaar naar de trimsalon.

De allereerste keer is ze geplukt, de trimster legde uit dat dat in principe alleen de eerste keer van toepassing is, omdat dan de babyvacht overgaat naar een normale vacht.

Nu is er inmiddels een andere trimster in de trimsalon komen werken, en zij plukt Pluis niet, ze knipt en/of scheert haar.

In mijn fotoalbum staan wat foto's van Pluis.

Rond de oogjes hou ik het zelf een beetje bij, anders ziet ze op ten duur niks meer.

Pluis vind dat allemaal wel best, maar om ongelukken te voorkomen, heb ik wel iemand die haar dan 'n beetje vasthoud, zodat ze niet wegspringt als ik knip. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .