Spring naar bijdragen
Sonja1990

Koppeling 2 weken later, wat vinden jullie?

Recommended Posts

is je ram al gecastreerd? dan wordt die normaal ook kalmer. ik had vroeger ook een combi vrouwtje-ram en eerst reden die ook veel op elkaar. maar toen die gecastreerd was, is dat geminderd :)

zijn er ook momenten dat ze rustig zijn? normaal gaat dat wel over hoor.. zolang ze niet echt verwond geraakt zou ik nog even proberen :)

zijn de konijnen even oud?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

he sorry ik las nu pas alle reacties :) (en het kon ook zijn dat die nog te jong was om hem te castreren, dat was bij mij toen het geval)

misschien zijn ze het niet gewend om met een soortgenoot te zitten? je kent precies de geschiedenis van je konijnen niet, als ze altijd alleen hebben gezeten kan dat wel een aanpassing zijn he :)

volgens mij pak je het wel goed aan, ik zou het echt nog even afwachten. ze hebben voldoende ruimte, het is de juiste combi, zowel van leeftijd als geslacht...

dat rijden is normaal gedrag voor konijnen. gewoon in het oog houden dat ze elkaar niet verwonden :) en als de voedster te gestresst geraakt kan je de ram altijd even apart zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alsof ik mijn konijnen zie! De bruine in mijn geval de voedster probeert constant op de witte in mijn geval de ram te rijden. Ze zitten al hun hele leven bij elkaar en tot op vandaag ( zie mijn topic: en toen was er lawaai, plukken haar en bloed ) ging het perfect!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar ik zou het nog even aankijken als ik jou was. De dierenarts vertelde mij dat het wel 8 weken kan duren voordat de hormonen het lichaam uit is. Ze zou dus ook nog zwanger kunnen raken als ze het wel toe zou laten. Het komt wel goed hoor met dit koppel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens vind ik het heel grappig hoeveel jouw bruine op die van mij lijkt qua tekening!

http://m.youtube.com/#/watch?v=XU0r0aWWDmM

En zie hier hetzelfde gedrag als jouw konijnen alleen rijdt hier de voedster op de ram.

http://m.youtube.com/watch?v=0LJl372zx0w

Trouwens hoor ik het nou goed dat ze geluidjes maken? Dat heb ik die van mij echt nog noooooooit horen doen! Super schattig!

bewerkt door MM12

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar ik zou het nog even aankijken als ik jou was. De dierenarts vertelde mij dat het wel 8 weken kan duren voordat de hormonen het lichaam uit is. Ze zou dus ook nog zwanger kunnen raken als ze het wel toe zou laten. Het komt wel goed hoor met dit koppel.

Volgens mij is dat klinkklare onzin want anders zouden konijnenopvangen de gecastreerde rammen niet al na 2 week na de castratie meegeven omdat hun tegen nestjes zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ze hier ook precies twee weken na castratie bij elkaar gezet...niks aan t handje! Wel hormonen die het lijf uit moesten heb ik t idee...hij werd na een week of vijf echt rustig...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad 2 weken na castratie dat ze onvruchtbaar zijn.

Het geluidje wat ze maakt vind ik niet zo schattig want het komt volgens mij door de stress. Ik wacht het toch maar af dan. Vandaag is me vader er 2x bij geweest en toen deed de ram niks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had hier iets willen zeggen, maar toen ging de bel en nou weet ik het niet meer, maar kan ik de 3 woorden die ik getikt heb niet meer wissen, dus negeer mij maar :)

bewerkt door Eefje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vooruitgang,

Net de konijnen gevoerd en ze zaten saampjes in de zandbak naast elkaar. Toen ik het vrouwtje aaide was er ook geen geluid dus dat lijkt mij een goed teken!

Dus er is nu rust, hopelijk voor altijd maar houd het in de gaten!

Iedereen heel erg bedankt voor de tips!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat wel oke.

Hij lijkt vooral te rijden als wij kijken. Alsof hij duidelijk wil maken dat ze van hem is. Eten samen gaat wel prima , lekker naast elkaar knabbelen. Zijn hormonen zullen nu onderhand wel ver weg zijn. En zij piept niet meer zo raar ... Maar ze heeft wel een natte neus dus ik ga dinsdag met beiden even naar de dierenarts

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .