Ga naar inhoud

Doodsbang om...niks?


Flopsy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb nog niet echt door hoe dit (forum) allemaal werkt, maar ik ga het proberen...

Ik ben een beetje ten einde raad. Het gaat om Flopsy, een voedstertje van 5 jaar. Ze heeft van tijd tot tijd angst voor iets dat NIET aan te tonen valt (door mensen in ieder geval - ik noem het 'het spook')

Ik heb het hier niet om een beetje angst, het gaat er best heftig aan toe; uren lang soms. Ze stampt, gromt en 'kijkt' (luistert) naar een bepaalde hoek van de kamer. Wat daar zit, ik weet het echt niet, maar ze is de dag erna echt moe en ze plukt haar uit volgens mij gedurende die periode, want ze is vaker kaal in haar nek. De dierenarts zei dat dit stress gerelateerd kon zijn.

Ik vind het verschrikkelijk dat ik NIETS kan doen. Ik heb de kooi verplaatst, doeken onder de kooi gelegd (trillingen?), haar genegeerd, haar getroost, haar afgeleid.. hell, ik heb SALIE gebrand omdat ik uit wanhoop advies ben gaan aannemen van iemand die in paranormale dingen geloofd...

Nu heeft ze een vriendje (dacht misschien is ze eenzaam), maar nee... niks. Het gebeurt gewoon nog steeds en er is geen patroon in te vinden (dus geen kachel die aanslaat etc.). Het gebeurt wel vaak 'savonds... Lekker eng en bovendien niet goed voor m'n eigen nachtrust ofcourse.

De enige koppeling die ik kan leggen is de inbraak die heeft plaatsgevonden twee jaar geleden in mijn garage. De klappen van het intrappen van de deur heeft Flopsy even overstuur gemaakt als dat ze is als ze bang is voor 'het spook' (zeg maar). Maar.. de garage ligt ver van die muur en .. ik hoor of zie niks!

Heeft iemand dit ooit meegemaakt met z'n nijn? Of heeft iemand tips? Ik overweeg zelfs te verhuizen... als er echt geen tips zijn. :'(

Alvast bedankt.

Nynke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, apart verhaal... Zou het zelf ook eng vinden! Tips heb ik dan helaas ook niet.

Het zou om een trauma kunnen gaan. Maar hoe dat eruit te halen is? Als dat al kan. Er zijn wel homeopathische middelen voor, maar dat moet je ook maar allemaal willen proberen. Heb er in de HvD wel eens wat over gelezen. Kan eens kijken of ik dat nog terug kan vinden!

En ja, t paranormale... Kan ook. Je hoort vaker dat dieren bepaalde energieën wel zien, maar daar houd ik me liever niet mee bezig..! Lijkt me inderdaad ook niet lekker voor je nachtrust..

Succes! Ik zoek het artikel voor je op en hou het verder hier in de gaten!

aangepast door Deeskuh88
foutje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden ook een konijn die dat had, uit het niets doodsbang, stampen wegrennen.

Dit is wel natuurlijk gedrag, hun horen en ruiken natuurlijk beter als jou misschien merken hun iets op wat jij niet op merkt.

Ik zat hier ook aan het paranormale te denken en volgens mij was dat ook het geval.

Wat ik zou doen als ik jou was naar een holistise dierenarts gaan.

Die kan een kruiden mengsel maken die de stress weghaald en ze relaxter maakt. Kan geen kwaad voorderest want het is 100% natuurlijk. Hier helpt het erg goed.

Mocht je een keer in de buurt van avenhorn zijn (vlakbij hoorn) zit een dierenwinkel ringe die je heel goed kan helpen.

Die vrouw is er elke middag en afgestudeerd in kruidenkunde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken het ook, al is het de laatste tijd wel weer minder. Buffel zit soms opeens helemaal verstijfd naar één punt te staren en begint dan te stampen en heel bang te vluchten. Wij konden ook niet ontdekken wat het was. Ik zat zelf ook aan paranormale dingen te denken, maar ben er nog niet helemaal over uit. Ik vind het aan de ene kant erg ver gezocht, aan de andere kant ook de meest 'logische' verklaring. Ik weet nooit goed wat ik met dit soort dingen aan moet.

Maar ik ben wel blij dat ik duidelijk niet de enige ben met een konijn dat zo kan reageren. Fijn om te weten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me wel een idee, dat wat Jack&Olivia zegt, je kunt het allicht proberen. Verder wil ik niet nadenken over dat paranormale gedoe, dat doen we wel weer als niks anders werkt! Een vriendin van mijn zus houdt zich daar erg mee bezig sinds ze zelf ineens met enge dingen te maken kreeg. Ze is ook met een of andere vage opleiding bezig op dat gebied. Ik ben een beetje cynisch, maar dat komt meer omdat ik het niet echt wil geloven, freaky gedoe! Maar anyway, mocht je uiteindelijk niks anders meer kunnen bedenken en toch die kant op willen kijken, laat het me dan even weten, misschien kan zij wat voor je betekenen dan.

Maar tot die tijd gaan we er gewoon even vanuit dat je konijn een beetje overspannen is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal.

Wat super bedankt voor jullie reactie!!

Ik ben blij terug te horen dat meer zich in mijn verhaal kunnen vinden! Ik ben ook best bang voor het 'onbekende' en vrij cynisch op gebied van paranormale wetenschappen. Maar goed, ik kon me erg goed vinden in het meest 'logische' antwoord, omdat ik inderdaad geen andere oplossing heb.

Al moet ik zeggen dat 'trauma' ook in de buurt komt.. ik heb veel boeken gelezen over konijnen maar trauma.. nooit tegen gekomen. Maar goed wat een hond kan krijgen kan een konijn ook... bestaan er konijnenpsychologen? :P Domino heeft me wellicht iets op weg geholpen daarmee en Tara zou Flops evt ook via via kunnen helpen. Het feit dat dat er is doet me echt goed.

De enige conclusie die ik nu ga trekken even is dat ik haar gerust ga stellen als het gebeurt. Ik weet niet wat ik anders moet doen tot ik meer info heb verzameld.

Bedankt, ik hou jullie op de hoogte!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het allereerst wel echt top dat jij zoveel moeite doet om erachter te komen wat het is en het voor je konijn minder angstig te maken. Ik denk dat veel mensen het allang op hadden gegeven en hun schouders hadden opgehaald van "ach...".

Ik herken wel de angst voor het onbekende en dus ook het paranormale maar ik zou die optie zeker niet uitsluiten. Ik was er zelf altijd ook heel angstig voor tot ik er zelf mee te maken kreeg. Geesten hoeven niet altijd iets negatiefs te zijn. Zo kan ik het niet bewijzen maar zweer ik dat ik de geest van mijn overleden konijntje heb gezien en gehoord. Dat voelde heel erg goed. Maar er zijn ook energieën die niet goed voelen en misschien ziet jouw konijn die wel. Verhuizen zou ik niet zo snel doen want als het een energie is die bij jou hoort verhuist die gewoon met je mee.

Maar goed dat is 1 optie, er zijn er nog veel meer. Een trauma (misschien van de inbraak) acht ik ook mogelijk. Konijnen zien en horen natuurlijk heel anders dan wij. Voor je konijn is er misschien maar een minuscuul geluidje nodig om weer een herinnering aan het trauma te triggeren.

Ik weet helaas niet "het antwoord" op wat het is dat je konijn zo bang maakt. Ik hoop wel dat je er snel achter komt en er iets aan kunt doen want dat is voor jezelf en je nijntje een stuk fijner!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit verhaal nog nooit bij een konijn gehoord, wel vaker bij honden. En ik heb ook vaker gehoord dat kinderen hier gevoelig voor zijn. Bij sommige kinderen zou dat ook kunnen liggen aan 'wateraren' Ik weet niet of dit nederlands is maar in het limburgs word dat zo genoemd. Er zijn dan ook mensen die die kunnen 'omleggen'. Ook heb ik vaker gehoord dat mensen een ijzeren plaat bij de deur leggen (of daar in de buurt ergens?) Die dan de negatieve energie kan opnemen. Maar voor het precieze verhaal hierachter zou je even moeten googelen, maar er zijnwel veel mensen in nederland die zich hiermee bezighouden. Ik ben er zelf ook vrij cynisch over maar tja.. als het werkt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets paranormaals zat ik ook gelijk aan te denken...

Misschien helpt het als je in die hoek iets verbouwt( andere kast neerzetten, andere lamp verzin het maar) op het "normale" level zou je konijn hier goed op kunnen reageren. Die lijkt heel gefocust op die hoek ( verandering kan dat oplossen)

En op het paranormale vlak zou hetgeen wat er zit ( energie, geest hoe je het noemen wil)

"Verdwaald" kunnen raken en ergens anders heengaan.

Vrienden van mij hadden een kat die constant gefocust was op een deur in de gang( zelfde manier als jouw konijn) en nou moet ik zeggen dat ik soms ook wel eens me paranormale momenten heb:/ niet altijd even handig...

En wat mij dus opviel... Ik voelde/zag iets in de gang ( klein zwart iets over de grond)

Dit zei ik dus tegen mijn vrienden en wat bleek nou... Paar jaar daarvoor hadden ze een cavia gehad die tussen de deur was gekomen( hoef het einde niet te vertellen denk ik)

Die zag ik dus en de kat ook...

Ze hebben andere vloerbedekking in de gang gelegd en die deur geschilderd en nergens geen last meer van... Vandaar ook het advies wat ik je hierboven geef.

Hopelijk komt het allemaal goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit verhaal nog nooit bij een konijn gehoord, wel vaker bij honden. En ik heb ook vaker gehoord dat kinderen hier gevoelig voor zijn. Bij sommige kinderen zou dat ook kunnen liggen aan 'wateraren' Ik weet niet of dit nederlands is maar in het limburgs word dat zo genoemd. Er zijn dan ook mensen die die kunnen 'omleggen'. Ook heb ik vaker gehoord dat mensen een ijzeren plaat bij de deur leggen (of daar in de buurt ergens?) Die dan de negatieve energie kan opnemen. Maar voor het precieze verhaal hierachter zou je even moeten googelen, maar er zijnwel veel mensen in nederland die zich hiermee bezighouden. Ik ben er zelf ook vrij cynisch over maar tja.. als het werkt..

Wateraders, daar heb ik ook weleens van gehoord. Dat schijnt te kunnen leiden tot een algeheel gevoel van onrust en zorgt er vooral voor dat je niet kunt slapen (bij kinderen). Een vriendinnetje van mij vroeger had kennelijk een waterader onder haar bed, kon weken niet slapen. Bed aan de andere kant van de kamer en het was over. Als het dat was had het dus in theorie moeten werken om het hok te verplaatsen, of je hebt het weer bovenop een andere waterader gezet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou een kristal neer kunnen zetten in die hoek. Of bij zo'n winkeltje (ik noem het altijd een toverkollen shop maar kom er ook heus wel s ;) ) en het uitleggen, er is een soort zoutkristal wat vervelende dingen als ruis, wateraders, energielijnen etc kan zuiveren. Baad het niet schaad het niet toch? Mijn hond deed het altijd bij de gangdeur, sprong hij ineens kwispelend op, ging naar de deur en keek omhoog (zit raampje in) naar wie er zou komen, soms wel half uur lang....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets anders zijn druppels van Bach. Je kunt dan enkele druppels boven het neusje doen. Je hebt verschillende geuren. Bijvoorbeeld Rock Rose is voor angst. Ze zijn te koop bij de tuinen. Er is ook een hele geurwijzer van welke geur goed is bij welke gemoedstoestand. Misschien het proberen waard. Bij het animal event stond ook een standje met de geuren van Bach. Susses met Flopsy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan kleindierenparadijs,

Ik bedoel ook druppels van bijv bach. Nadeel daarvan is dat die voor zeer angstige konijnen vaak toch te slap is. Wij hebben hier gewoon mazzel dat in het dorp de dierenwinkel iemand heeft die kruidenkunde studeerde en ook een bekende van ons is. Ik betaal voor een speciaal gemaakte druppels die precies aansluiten op de klachten 5€ bach is dacht ik duurder. Je kan inderdaad altijd eerst bach proberen en misschien heeft de tuinen ook wel meer adviezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb ook vaker gehoord dat kinderen hier gevoelig voor zijn. Bij sommige kinderen zou dat ook kunnen liggen aan 'wateraren' Ik weet niet of dit nederlands is maar in het limburgs word dat zo genoemd. Er zijn dan ook mensen die die kunnen 'omleggen'.

Wateraren.. is dat niet ook zoiets als aardstralen e.d.? Daar heb ik wel eens van gehoord.. daar kun je echt onrustig van worden inderdaad.. Ik heb een vriendin die zich toevallig daar zeer in verdiept heeft! (gek dat ik daar nooit aan gedacht heb)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Wat een tips.. echt super bedankt! Ik heb nu weer dingen om mee te werken!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik in eerste instantie alles dat met 'geesten' e.d. te maken heeft als eerste uit de weg zal gaan. Dat vind ik echt way too spooky.. niks voor mij. Dan slaap ik hier nooit weer. (al zijn ze goedaardig.. het idee alleen al :P - I tried)

Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in de BachBloesems. Lang geleden heeft nog iemand me daarover verteld (in een random gesprek). Ik heb een artikel ontvangen nu en ik denk dat ik er echt werk van ga maken!

Verder heb ik ook allemaal spullen in de desbetreffende hoek neergezet. (Eigenlijk alles dat ik kon vinden). Zo.. vol geduwd met spul. Haha! Ziet er niet uit maar het is onherkenbaar als de plek wat het ooit was. Misschien werkt ook dit!

Én het stukje over aardstralen.. ik ben jaren bevriend met iemand die daar ALLES over weet. Wat stom. Die ga ik ook eens om info vragen. Ik vind stralen uit de grond minder eng dan levende dode wezens in huis.. maar goed.. als niks meer werkt.. wie weet waar ik ooit voor open kom te staan...Toch bedankt voor de opties hoor!

Dus nogmaals bedankt... iedereen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt precies hetzelfde hebben als jij hoor! Brrr dat spookgedoe, poeh, mocht ik echt ooit een geestverschijning zien dan slaap ik nooit van mijn leven meer!

Ik hoop dat die druppels werken en wellicht kan je vriendin nog wat doen, heeft Flopsy zich nog zo druk gemaakt in de tussentijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn vorige huis (besef me nu pas dat hij dat in dit huis nooit heeft gehad) had Puk daar ook last van. Er gebeurde niets en op eens leek hij doodsbang, stampte hij en alles drukte hij plat (oren vacht) en durfde zelfs niet weg te rennen of te bewegen. We zeiden ook altijd "O hij ziet vast een spook" en dan probeerden we hem te troosten of af te leiden. Maar omdat hij het maar een paar keer per jaar had maakte ik me er niet druk om. Ik weet nog steeds niet waarom hij het had, maar je bent dus niet de enige!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou echt precies hetzelfde hebben als jij hoor! Brrr dat spookgedoe, poeh, mocht ik echt ooit een geestverschijning zien dan slaap ik nooit van mijn leven meer!

Ik hoop dat die druppels werken en wellicht kan je vriendin nog wat doen, heeft Flopsy zich nog zo druk gemaakt in de tussentijd?

Haai,

Haha nee precies! Ik was wel van plan nog een aantal uren te slapen in m'n leven inderdaad haha!

Er zijn geen problemen meer geweest sindsdien.. dat krijg je als je hulp gaat zoeken he? Dan is ineens alles goed hahaha! nee zal wel weer komen ben ik bang..

Wel vreemd trouwens dat t andere knijn nergens last van heeft als zij aan t trippen is.. bedenk ik me net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .