Spring naar bijdragen
Jetsel

Twee konijnen gevonden

Recommended Posts

Ik weet dat alles al een poosje is geleden

Maar wou je toch even de tip geven in het vervolg gelijk dierensos te bellen die gaan de dieren wel vangen en brengen ze naar de opvang

Heb nog geen antwoordt welke da je geweest ben

Jrjsieben, fijn dat je er zo even in komt vallen, je bent alleen drie weken te laat.

Over Wiesje:

Ze is inmiddels thuis, ligt met de kooi tegen de verwarming met twee hete flessen water. Eerst lag ze volledig op de flessen, nu is ze naar haar toilet gekropen. Ik moet haar om de twee uur dwangvoeden en haar temp meten. Wanneer ze te laag zit moet ik de kruiken bijvullen, verplaatsen. Ook moet ik haar tweemaaldaags penicilline geven, doorblijven gaan met de nystatine. Uit het ontlasting onderzoek bleek dat er echt geen cocc te vinden was, alleen de brillendoosjesgist. Dat is wel een opluchting, we zijn gewoon de goede behandeling gestart. Toen ik net thuis kwam was ze al een stuk levendiger, haar kopje stond omhoog, en ze hupste zelf naar het toilet. Ik juich niet te vroeg, maar het gaat gelukkig de goede kant op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb vandaag idd een kaartje van dierenSOS gekregen van de dierenarts, ik zit bij Stad & van Ree. Ik heb overigens wel contact gehad met Hannie, dat verliep niet heel soepel, maar ik ben blij te weten dat er een konijnenopvang in Dordt zit. En mocht ik nog eens een konijntje vinden bel ik meteen de dierenSOS. Ik kende dat voorheen niet, alleen de dierenambulance en het asiel, maar die waren helaas niet erg toeschietelijk.

Je zegt dat het jammer is dat ik niet meteen dierenSOS heb gebeld omdat ze dan meteen in de opvang hadden gezeten, ik vind het niet zo jammer en ik denk dat ik ze een leuk huisje kan aanbieden met alle dingen die ze nodig hebben. Hopelijk komt Wiesje er doorheen, ik gun het haar zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het alleen maar super dat je niet gelijk een opvang er mee 'opzadelt' en verantwoordelijkheid neemt die je helemaal niet hoefde te nemen, het waren immers jouw konijnen niet. Maar nu zijn ze in één klap van gedumpt konijn naar geliefd konijn met een baasje gegaan zonder tussenkomst van de opvang. Ik vind de opmerking 'jammer dat je niet gelijk gebeld hebt want dan zaten ze nu in de opvang' dan ook nogal misplaatst, aangezien dit toch veel beter is dan de opvang?! Ram is gecastreerd, voedster is helaas ziek maar dat was ze in de opvang waarschijnlijk ook wel geworden en je doet er alles aan wat je kan. Volgens mij had je het niet beter kunnen doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind het alleen maar super dat je niet gelijk een opvang er mee 'opzadelt' en verantwoordelijkheid neemt die je helemaal niet hoefde te nemen, het waren immers jouw konijnen niet. Maar nu zijn ze in één klap van gedumpt konijn naar geliefd konijn met een baasje gegaan zonder tussenkomst van de opvang. Ik vind de opmerking 'jammer dat je niet gelijk gebeld hebt want dan zaten ze nu in de opvang' dan ook nogal misplaatst, aangezien dit toch veel beter is dan de opvang?! Ram is gecastreerd, voedster is helaas ziek maar dat was ze in de opvang waarschijnlijk ook wel geworden en je doet er alles aan wat je kan. Volgens mij had je het niet beter kunnen doen.

Ben het helemaal met je eens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi Jetsel

Ik lees je topic al sinds het begin en vindt het echt super dat je ze opgevangen hebt.Ze hebben het goed bij jou.Hoop ook mee dat Wiesje snel beter is.Nogmaals super wat je doet voor je konijnen.

grt Chantal

bewerkt door chantal27

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jetsel, je doet het heel goed hoor. Alles wat je met liefde doet is niet fout. Natuurlijk heb je achteraf zelf altijd puntjes dat je zelf beter vond kunnen, maar houd het maar gewoon bij het "nu". ;)

Ik weet nog hoe ik me voelde met 2 van die weesjes en speentjes en voeding: heel onzeker, had net een paar maanden konijnen, was nog bezig met uitvogelen hoe alles werkte en ineens had ik intensieve zorg.

Wiesje was in een opvang ook ziek geworden, dit zijn dingen waar je als baasje niks aan kunt doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel iedereen :$, dit doet me echt goed!

Ik zal het doorgeven aan Wiesje!

Ze is ineens verplaatst van haar toilet naar onder de hooi ruif, en as we speak neemt ze een hapje! Eentje maar, maar toch! Dit geeft hoop!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja vroeger was het ook anders geregeld

Maar bij stad &van de ree zit je prima

Omdat je eerst zij in het begin van je topic nu zit ik met konijnen waar ik niet op zat te wachten

Dan had ik jammer dat ze niet wist van dierensos

Maar daar heb je nu niks meer aan

Maar Hannie is trouwens de coordinator van de dierensos en heeft ook vaak dienst

Misschien was het een druk en moeijk moment dat je belde :$

Maar heel veel beterschap met Wiesje

Mocht je ergens mee omhoog zitten of wat nodig hebben geef maar een gil

Ik heb vandaag idd een kaartje van dierenSOS gekregen van de dierenarts, ik zit bij Stad & van Ree. Ik heb overigens wel contact gehad met Hannie, dat verliep niet heel soepel, maar ik ben blij te weten dat er een konijnenopvang in Dordt zit. En mocht ik nog eens een konijntje vinden bel ik meteen de dierenSOS. Ik kende dat voorheen niet, alleen de dierenambulance en het asiel, maar die waren helaas niet erg toeschietelijk.

Je zegt dat het jammer is dat ik niet meteen dierenSOS heb gebeld omdat ze dan meteen in de opvang hadden gezeten, ik vind het niet zo jammer en ik denk dat ik ze een leuk huisje kan aanbieden met alle dingen die ze nodig hebben. Hopelijk komt Wiesje er doorheen, ik gun het haar zo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jrjsieben, fijn te weten dat er een dierenSos is, ben jij ook betrokken?

Vannacht is het goed gegaan met Wiesje, ze oogt levendiger en zit gelukkig niet meer stil in haar toilet. Haar temperatuur varieerde van 37.3-37.8, maar de da-assistente zei dat ik waarschijnlijk de thermometer te ondiep deed, zo nog een x meten. Ook slurpte ze haar dwangvoeding snel op, dus sinds 6 uur geef ik haar twee spuiten ipv 1! Als het zo blijft vandaag hoef ik in principe niet terug naar de da, en heb ik ook weer vertrouwen in het weekend.!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh wat super dat het goed gaat! Echt heel fijn! Ik hoop dat ze gauw weer zelf gaat eten en keutelen.

Zet 'm op, je bent hartstikke goed bezig hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jrjsieben, fijn te weten dat er een dierenSos is, ben jij ook betrokken?

Vannacht is het goed gegaan met Wiesje, ze oogt levendiger en zit gelukkig niet meer stil in haar toilet. Haar temperatuur varieerde van 37.3-37.8, maar de da-assistente zei dat ik waarschijnlijk de thermometer te ondiep deed, zo nog een x meten. Ook slurpte ze haar dwangvoeding snel op, dus sinds 6 uur geef ik haar twee spuiten ipv 1! Als het zo blijft vandaag hoef ik in principe niet terug naar de da, en heb ik ook weer vertrouwen in het weekend.!

Ben blij dat het beter gaat met Wiesje

Ik ben niet persoonlijk betrokken bij dierensos maar kom regelmatig bij konijnopvanghannie

Mijn koppel komt bij haar vandaan

Wij hebben in Dubbeldam toen twee lotharingers gevangen op straat en bij hannie gebracht

Een zit bij mijn dochter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb even advies nodig: het lijkt aan de ene kant goed te gaan met Wiesje. Haar temperatuur is stabiel rond de 38.5, ze eet haar dwangvoeding op, en ze is 1 kilo aangekomen. Aan de andere kant is haar diarree weer behoorlijk terug, en is ook wat zachter en heeft een andere kleur. Ook borrelt haar buikje als ik haar voer. Niet heel hard, maar eerst hoorde ik dit niet... Dit zou natuurlijk kunnen komen omdat de darmen eerst bijna stil lagen en nu weer volop aan het werk zijn, maar klinkt ook wel een beetje als gas, klopt dit? En is het niet logisch dat ze dan ook gas heeft nu haar darmen zo overstuur zijn? Of geef ik misschien teveel voeding?

Wat zeggen jullie: noodnummer van de DA bellen? Zo laten? Wachten tot maandag?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bellen naar de dierenarts kost niks, dus als je dat helpt om niet het weekend in zenuwen door te brengen, zou ik dat zeker doen! Als het mijn eigen nijnen betreft hang ik ook direct aan de telefoon bij buikproblemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik zou ook gewoon even bellen. Eet ze haar dwangvoer zelf? 1 kilo aangekomen, dat is veel. Natuurlijk weer een volle buik maar 1 kilo lijkt me wel echt zelf ook dikker geworden? Dat is heel goed natuurlijk, en snel ook!

De diarree zachter? Die snap ik niet, bedoel je wateriger of dikker? Want diarree is natuurlijk altijd vloeibaar. Wat dikker en minder wateriger is goed, maar een andere kleur? Bruin is naar mijn idee beter dan dat waterige groen/gele.

Maar ik ben geen dierenarts dus dat kun je aan hem vragen.

Wel lijkt me dat je sowieso toch nog naar de dieranarts moet vandaag zo lang ze aan de diarree is, voor een infuus, of geef je zelf dat infuus nu?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die 1 kilo.. Daar moet even rekening mee worden gehouden dat het op twee verschillende weegschalen was.

Het dwangvoer eet ze niet zelf, moet het nog echt in haar mond doen. Ze is gelukkig niet meer dat skeletje van donderdagochtend, maar ze is nog steeds erg mager, nu 1.2 kilo. Ze kwam van 920 gram.

De diarree begon als flatsen donkerbruin. Vanaf dat ik de dwangvoeden begon kwam er iets meer vorm in, maar nog steeds heel zacht. Nu zijn het weer flatsen lichtbruine diarree.

Infuus hoeft niet meer, dat had ze toen nodig omdat ze uitgedroogd was, dat is nu niet meer zo aan de orde. Ze drinkt volgens mij ook zelf water gelukkig, en in de dwangvoeding zit ook water.

Mijn da praktijk is dicht. Vanmiddag is er inloopspreekuur voor noodgevallen in een andere stad, en in uiterste spoed moet ik een 06 bellen. Uiterste spoed vind ik het niet, ik bel vanmiddag naar het inloopspreekuur. Net toen ze voeding kreeg hoorde ik geen borrels meer, maar het zit me toch niet zo lekker.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites