Spring naar bijdragen
Jetsel

Twee konijnen gevonden

Recommended Posts

Ik heb hooi met rozebottel van barni i

Ik heb ook puik basic en beaphar met kamille

Je mag gerust wat plukjes van me hebben om uit te proberen wat ze lekker vindt

De puik basic zijn ze hier gek op

Ik haal het bij tuincentrum dat was vroeger pap op dubbeldam

Bij calimero haal ik bijna niets ze verkopen er veels te veel konijnen vindt ik

Ik hoor het wel of je het wilt proberen

Ben benieuwd wat ze in de ontlasting vinden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi!

Er is niets anders in haar darmen gevonden dan nog steeds veel brillendoosjesgist, dus we beginnen weer met de nystatine, iets hogere dosering. Ik ben daar wel blij mee, want sinds we gestopt waren ging het weer een beetje de verkeerde kant op qua diarree!

Lonja, ik heb 1 x gehad dat haar mondje een beetje vies was met poep, dat was toen ze meer keutels had. Ik gokte erop dat dat een poging was tot bdk eten, maar ik weet het niet zeker. Ik denk dat die keutels ook niet lekker lopen omdat haar darmen nu natuurlijk zo overstuur zijn! Hopelijk komt het met de nystatine snel goed!

Jrjsieben, ik zou best wel een paar plukjes hooi willen eten, al zit ze nu te eten van dit hooi!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat fijn dat het toch steeds een beetje de goede kant op gaat!!

ondanks dat Wiesje nog te dun is, heeft ze het echt goed bij jou!

dat ze zelf al weer eet (en onderandere hooi) is goed nieuws, hopelijk gaat de diarree snel over.

succes!

ps: voel je je al wat minder moe?!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zou best wel een paar plukjes hooi willen eten

Zeg ik snap dat je met je konijn meeleeft en alles, maar dat is heus niet nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaahaha Lonja dat heb ik niet eens gezien :D, briljant dat ik dat getypt heb. Waarschijnlijk bedoelde ik iets in de trant van 'lenen' of 'hebben'. Maar 'eten', nee. Echt niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag net een nat keuteltje bij Stamper in zijn hok liggen, en hij heeft zijn brokken van vanochtend ook niet op. Wel eet hij hooi. Hopelijk krijgt hij geen brillendoosjesgist of wat anders :(.

Met Wies gaat het nog steeds het zelfde. Natte keuteltjes, af en toe een flatsje diarree. Ze eet wel redelijk zelf, hoef haar nu maar om de 5 uur te voeden en ze stijgt langzaam iets in gewicht.

Afgelopen tijd had ik tentamen/herkansing periode dus had ik volop de tijd om haar zo vaak te verzorgen. Vanaf volgende week begint mijn studie weer en dan weet ik niet hoe mijn rooster er dan uit ziet. Hopelijk is ze dan al gewoon beter. Wat een zorgen :(.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi! Thnx voor vragen!

Met Wiesje gaat het steeds beter, ik geef bijna geen dwangvoeding meer, en ze blijft rustig aankomen. Ze zit nu op 1176 gram. Haar keutels zijn nog wel nattig, maar ze krijgt nog steeds veel groenvoer omdat ze nog steeds geen hooi eet. Inmiddels wel gemengd voer. Ss eet ze niet, dus ik blijf voor nu even op dit voer. Misschien dat ik van het weekend even langs een boer ga voor lekkerder hooi wat ze misschien wel wil. En van de week weer even een sample keutels aan de da geven voor onderzoek, misschien kunnen we dan met de nystatine stoppen. Gaat al met al de goede kant op dus, maar we zijn er dus nog niet :(.

Stamper gaat gelukkig heel erg goed!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat ze groeit.

Ik had laatst ook een konijn die niet wilde eten, zelfs niet van de SS. Daar gaat de trovet prima in. Misschien is dat nog te overwegen.

Gek genoeg eten mijn andere konijnen de trovet juist helemaal niet...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi! Thnx voor vragen!

Met Wiesje gaat het steeds beter, ik geef bijna geen dwangvoeding meer, en ze blijft rustig aankomen. Ze zit nu op 1176 gram. Haar keutels zijn nog wel nattig, maar ze krijgt nog steeds veel groenvoer omdat ze nog steeds geen hooi eet. Inmiddels wel gemengd voer. Ss eet ze niet, dus ik blijf voor nu even op dit voer. Misschien dat ik van het weekend even langs een boer ga voor lekkerder hooi wat ze misschien wel wil. En van de week weer even een sample keutels aan de da geven voor onderzoek, misschien kunnen we dan met de nystatine stoppen. Gaat al met al de goede kant op dus, maar we zijn er dus nog niet :(.

Stamper gaat gelukkig heel erg goed!

Oh wat fijn zeg dat het steeds beter met haar gaat! En ook met Stamper :) Wie weet lust ze hooi vd boer, mijn nijnen zijn er verzot op. En hopelijk kan je stoppen met het geven van nystatine, dat zou geweldig zijn! Dikke knuffels voor allebei :love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik had aangeboden dat je van mij verschillende soorten hooi mocht proberen maar daat ga je niet op in

Fijn dat het wat beter gaat

Ik heb het erg druk gehad met werk en studie, zou ik vandaag of morgen wat hooiplukjes kunnen halen? Als je nog wilt :).

(ik pb even)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb je mijn telfnummer gegeven in een pb ik hoor wel wanneer je kan

Maak ik van alle smaken een zakje voor je :yes:

Ik heb het erg druk gehad met werk en studie, zou ik vandaag of morgen wat hooiplukjes kunnen halen? Als je nog wilt :).

(ik pb even)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee supergoed van Wiesje zeg! Zo'n onbekende ziekte eigenlijk, ook topwerk van jou! Je bent ineens konijnen-eigenaar en dan al dit. Dan is het wel heel fijn dat je ze nu ook aan de beterende hand is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou, het stapeltje hooi met mint was zooo verdwenen! Van de rest laat ze heel veel liggen, af en toe een sprietje. Gisteren heb ik ook hooi gehaald bij een boer, daar eet ze ook steeds maar een sprietje van. Maar dat is al meer dan eerst! En die met mint zal ik gaan bestellen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel goed nieuws!!

Wiesje is weer gezond! We zijn gestopt met de nystatine, en ze heeft geen diarree meer. Ze eet hooi, alleen nog die met pepermunt maar he, ze eet het ;). En ze eet zelfs ss-brokjes!

Ik ben helemaal gelukkig. Het heeft lang geduurd, maar het was het waard!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites