Ga naar inhoud

Binkies maken na EC


Majk

Aanbevolen berichten

Zoals sommige van jullie weten, heeft Beer onlangs EC gehad. We zijn nog bezig met het toedienen van de Panacur, maar hij is weer helemaal opgeknapt! Daar zijn we natuurlijk erg blij om!

Nu hebben Beer en Buffel vandaag een 'tijdelijk' kerstcadeau van ons gekregen, namelijk een bak met zand. (ze zitten binnen, dus de bak kan niet altijd blijven staan, normaal hebben ze een oud kleedje om in de graven.)

Beer vindt dit he-le-maal geweldig! Hij maakt veel binkies, maar nu valt het me op dat zijn binkies veel ongecontroleerder zijn dan voor zijn EC. Hij landt niet altijd op z'n pootjes en het lijkt alsof hij nog moeite heeft om zijn evenwicht te bewaren tijdens het binkies maken.

Zijn er hier mensen die dit herkennen? Ik vraag me af of dit met de tijd nog weer goedkomt, of dat het mogelijk altijd zo blijft.

Vind het zo sneu voor hem; hij is superblij, maakt binkies en komt vervolgens heel raar terecht, hij schrikt er soms zelf van.

Graag hoor ik jullie ervaringen hierover. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Paco heeft ook ec gehad. Hij had precies hetzelfde, kwam ook niet altijd op zijn pootjes terecht. In het begin waren het kleine binkies en ze werden steeds hoger. Ik hield dan ook altijd mijn adem in. Nu is er helemaal niks meer aan hem te merken. Ik weet niet of het bij alle konijnen goed komt. Die van mij had eigenlijk maar een lichte vorm van ec. Evenwichtsstoornis, kop een beetje schuin. Niet tollen of een hele scheve kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Nessi had heel erg EC. Haar koppie echt een kwartslag scheef. Heel zielig. Ze /kon niet meer alleen op haar achterpoten staan om bijvoorbeeld eten te drinken, want dan viel ze om.

Nu, ruim anderhalf jaar later, draait ze nog steeds wat als ze op haar achterpoten moet staan om iets te pakken.

Het schijnt dat een konijntje met EC nog zo'n 10% van de klachten behoudt. Maar als ze hier gewoon mee kunnen leven, is dat helemaal geen probleem. En wie weet zal het binkies maken wel steeds beter gaan! En hier maken de konijnen zonder EC ook weleens binkies waarbij ze gek terecht komen ;) Hoort er ook wel een beetje bij.

Maar volgens mij is het niet iets om je druk over te maken. Wat fijn dat je konijntje zo is opgeknapt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .