Spring naar bijdragen
Stamperlove

Konijn word verwaarloosd!

Recommended Posts

Ja,een half vriendin van me heeft een konijntje van ong. 3 jaar.

Het verhaal.

Het konijntje (Knabbel) zit in een hokje van 1m lang en ong. 40 cm breed alleen in hun tuin achterin.Het konijn mag NOOIT loslopen en als het mag dan is het in een mini rennetje van 1m op 50 cm.Soms geeft ze haar konijn 3 dagen GEEN eten en heeft het altijd bevroren water.(Ze had eerst haar konijn binnenstaan voor de winter,en dan haalt ze haar konijn van 23 graden binnen,naar 4 graden buiten:oh::oh::oh:)En het konijn krijgt NOOIT aandacht en ze geeft het ook geen hooi!Ik vind dit echt zo erg,en probeer er echt elke dag heen te gaan en laat hem dan loslopen in de tuin(is ong. 1m2)En dan is ie zo blij!En als ik dan z'n eten geef begint hij er direct aan!Ik neem stiekem van mij thuis altijd een beetje hooi mee en wat wortels en dan is hij in de hemel!Het konijntje is redelijk groot dus hij zit in een VEEL te klein kooi!en het hok maakt ze ook nooit schoon,dus doe ik het altijd!ik doe alles en zei zit lekker iets anders te doen!En haar moeder wil alleen maar goedkoop eten en zo goedkoop mogelijke bodembedekking kopen!Nu heb ik voorgesteld om 1 van de dagen aan haar moeder te vragen dat ze iets mag kopen en hopelijk mag het!

XXX

Shana

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien eens een folder geven van stichting konijnenbelangen

eet ze hoe het konijn bij jouw erbij zit misschien gaat ze denken he ik doe het niet helemaal goed

Of eens met haar moeder praten

En je kan ook operen dat ze een ander huisje zoekt als ze geen tijd heeft voor het konijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eten en water is wettelijk verplicht, als ze dit niet geven mag het konijn zelfs in beslag worden genomen, dat is echt heel erge verwaarlozing.

Het klinkt inderdaad alsof ze er liever vanaf zouden zijn, misschien kun je vragen of ze het erg zouden vinden als hij naar een ander huisje zou gaan? Jij kan niet altijd voor hun konijn zorgen.

Wat een konijn nodig heeft zullen ze wel niet zo interessant vinden, je kan het proberen maar ieder mens moet al kunnen begrijpen dat een konijn eten en drinken nodig heeft. Het belangrijkste is hooi en hooi kost bijna niets als je het bij de boer haalt, dat kun je ook nog vertellen. Voor een paar euro kan hij maanden vooruit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb haar al zo veel keer verteld wat een konijn allemaal nodig heeft!haar moeder trekt er zich niks van aan!Gisteren ben ik mee met hen naar de dierenwinkel geweest,en ik zei dat ze hooi moest kopen was een keigroot pak voor maar 6 euro en ze durft het niet aan haar moeder te vragen en het intresseert haar niks.Het enige wat haar intresseert is dat zei gelukkig is en paarden.Ja ze heeft al gevraagd aan mij dat ik haar konijn wil hebben maar omdat ik al een nijn heb mag ik van mijn moeder haar konijn niet houden :erf: Ik ga toch proberen dat het mag!Gisteren ben ik er geweest,het arme beestje zat in een heel smerig hok(heb ik schoongemaakt)drinkfles helemaal leeg en geen eten,en je moest zien,ik haal hem eruit voor vrij rond te lopen en hij maakte heel veel binkies en likte me heel hard!En gaf hem dat z'n eten en hij smulde het direct op!heb thuis wat wortels meegenomen en witlof en dat was ook direct op!Je moest zien hoe blij hij was!Maar het baasje ervan die vind dat niks speciaals!ze zit de hele tijd te praten over paarden!Word je gek van!

bewerkt door Stamperlove

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze weet hoe mijn konijn leeft en die wil ze wel altijd zien en zo ze vind mijn konijn mooi en de hare lelijk!:( en ze ziet hoe mijn konijn lekker geniet van het rondrennen en knabbelen op hooi maar daar heeft ze geen intresse in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pas wel op met het voeren van wortels en witlof he, als hij dat anders nooit krijgt! Straks heeft het arme ding ook nog diarree..

Als je het konijn mee mag nemen, maar niet mag houden zou je het ook naar een opvang kunnen brengen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt het konijn toch overnemen en er zelf een goed huisje voor zoeken? Als je het konijn mag overnemen wil ze hem iig niet zelf houden.

Maar jij hebt één konijn als ik het goed begrijp?? Welk geslacht? En welk geslacht heeft het konijn van je vriendin?? Misschien kun je je ouders vertellen hoe belangrijk een maatje is voor een konijn en dat het juist minder werk kost dan één konijntje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heey ik heb misschien een idee... Je zegt dat het meisje altijd over paarden praat als je nou eens een paard met een konijn vergelijkt. Bijvoorbeeld: paarden zijn ook groepsdieren die je beter niet alleen kunt houden en voor paarden is hooi ook het belangrijkste voedsel. En misschien wil ze wel heel graag een paard als ze al zo met haar konijn om gaat mag ze waarschijnlijk ook niet voor een paard zorgen.

Hoop dat je er wat van snapt XD. Gewoon zeggen als het een dom idee is....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap wat je bedoelt Bart Lover.

Ik heb dit eens voorgesteld aan haar:

Stel als ik nu een paard had en hem bijna geen eten geef en niet verzorg wat doe je dan?ze zegt:dan verzorg ik die!En heb het al verteld dat het hooi het belangrijkste is voor paard en konijn!ze wil heeeeeeeeeel graag een paard maar ze heeft een te kleine tuin en hebben er geen geld voor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mocht haar konijn toch een voedster blijken te zijn; ik ben op zoek naar een nieuw vriendinnetje voor mijn gecastreerde ram Zippi, want mijn voedster is vorige week gestorven en ik wil hem niet te lang alleen laten zitten. Als ze het ziet zitten om afstand te nemen en ze in de enigszins in mijn buurt woont (én het een voedster is tenminste!) zou ik het zeker ook wel willen overnemen! Ik woon in Oostende trouwens.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mocht haar konijn toch een voedster blijken te zijn; ik ben op zoek naar een nieuw vriendinnetje voor mijn gecastreerde ram Zippi, want mijn voedster is vorige week gestorven en ik wil hem niet te lang alleen laten zitten. Als ze het ziet zitten om afstand te nemen en ze in de enigszins in mijn buurt woont (én het een voedster is tenminste!) zou ik het zeker ook wel willen overnemen! Ik woon in Oostende trouwens.

Ik hoop dat ze een beetje in de buurt wonen, dat zou helemaal super zijn toch, stamperlove!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja maar beter voor het konijn!!!

dan mag je het nog niet doen,

probeer een andere oplossing te verzinnen.

Met konijntjes stelen krijg je nog grotere problemen.

Dus als dat meisje een paard krijgt gaat ze voor dat paard wel heeeel goed zorgen???

omdat je toevallig met een paard meer kan???

ik heb zelf ook paarden, konijn (binnenkort 2:)) gerbils en vissen zorg ik toch ook allemaal even goed voor?

probeer een ander huisje voor dat konijn te vinden

ziet er trouwens heel lief en mooi uit :love:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon in de provincie Antwerpen,in Beerzel,als je het er over zou voor hebben :P maar ik denk niet dat ze wil dat haar konijn zo ver weg woont en heb het niet volledig kunnen zien maar ik denk dat het een mannetje is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oei, das niet meteen in de buurt. Ik zou het er wel voor over hebben maar ik denk dat mijn konijn het minder fijn zou vinden om helemaal naar ginder te gaan om ze te koppelen, hij vindt 5 minuten in de auto naar de dierenarts al verschrikkelijk! Nu ja, als het een mannetje is dan gaat het sowieso al niet. Nog veel succes dan met het zoeken naar een oplossing, hopelijk kan je het konijntje een beter leven geven!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Potverdikke,ze is nu gewoon een week naar Holland vertrokken en nu moet haar overgrootoma die 89 jaar is het eten geven,man ze is al zo vergeetachtig,en die kan nog amper gaan!en die weet niet hoe ze het drinkenflesje eraf kan halen!Eten geven zal ze wel doen,maar drinken sjeezus,zou ik nooit doen hoor!En ze heeft nog een hamster die ze half verzorgt ik lig hier soms heel de nacht wakker van!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites