Ga naar inhoud

voedster rijd op ex ram

Mascha

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb 2 binnen konijntjes. bo een ex ram van 2,5 jaar en bibi een voedster van 9 maanden. lag ik net al lekker te slapen werd ik wakker van een hoop onrust in de ren. ik kijken en ja hoor bibi is officieel in de puberteit. allemaal rijden op bo. hij vind het maar niks. er vliegen ook wel wat plukken haar door de ren heen. is het nu gewoon het beste ze bij elkaar te laten zolang het niet uit de hand loopt? ze zijn trouwens een koppel vanaf eind juli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang het niet uit de hand loopt inderdaad gewoon bij elkaar laten. Het kan gebeuren nu haar hormonen opspelen dat er weer even opnieuw bepaald moet worden wie de baas is ;) maar zodra er geen bloed vloeit is dat niet iets om je zorgen over te maken. Je kunt ze natuurlijk wel even wat extra in de gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze krijgt nu niet zoveel kans om te rijden want zodra ze het probeerd dan draaid hij om en begint op haar te rijden. zij gaat dan helemaal op de grond liggen. alleen kan ik er gewoon niet van slapen door die onrust. dus hoop dat het niet te lang aan houd. anders raakt het vrouwtje over vermoeid ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet vandaag van 7.00 tot 15.00 werken. ga om 10.00 even thuis kijken. toen ik daarstraks weg ging waren ze rustig. ze heeft wel een paar keer geprobeerd te rijden maar zodra bo omdraaid loopt ze weg! ze zaten gewoon lekker naast elkaar hooi te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .