Ga naar inhoud

het grote (half) wildjes topic


asti

Aanbevolen berichten

Ik zal mijn 2 halfwilde dames er ook even bij zetten. Puck is bruin en woont nu 1,5 jaar bij ons. Evi is hier in het voorjaar komen wonen. Puck eet inmiddels af en toe iets uit de hand. Met Evi kom ik niks verder helaas. Wel zijn ze beiden heel mooi. Momenteel zijn het juist deze 2 dames die niet lekker in de groep zitten, doordat Puck veel op Evi jaagt. Maar ze zijn allebei prachtig om naar te kijken, dus ik ga een oplossing zoeken om ze weer rustiger te krijgen. Misschien komt er nog een manneke bij of ze gaan even op strafkamp in de opvang. Ik vind de combinatie van deze dieren met tamme konijnen helemaal geweldig. Het blijft heel jammer dat mensen de mooiheid van deze dieren niet inziet. Men heeft vak liever een knuffel. Of hangoren met vlekjes. Zoals jij Asti nu een koppel hebt, dat is toch geweldig?!

Hier een plaatje van mijn mooie dames:

attachment.php?attachmentid=61173&d=1340739865

Ze zitten gelukkig wel altijd samen te eten. Nu nog samen chillen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mij maakt het niet uit of het knuffels zijn of niet. Stampertje is een ontzettende knuffel, maar de anderen willen dat niet. Nou, dan niet toch? Ik wil ook niet tegen mijn zin in geknuffeld worden en ook dieren hebben een willetje. En mij maakt het niet uit of het nu half wildjes zijn of tamme konijnen. Natuurlijk is het wel leuk om ze te zien ipv dat ze wegrennen, maar zo te horen wennen ze wel aan je aanwezigheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou persoonlijk niet alleen maar konijnen willen die niet te hanteren zijn en van je wegrennen en zich verstoppen en noem maar op. Helemaaal niet in huis, terwijl ik wel graag konijntjes in huis heb. In die zin is mijn situatie er gewoon niet naar, binnen zitten de konijnen in de woonkamer en lopen ze los in huis, buiten lopen ze elke dag los in de tuin. Nou zijn mijn buitenkonijnen ook niet heel makkelijk, maar in vergelijking met een half wild konijn... Bijvoorbeeld Eric zou ik dan nooit meer terug zien. Maar ze zijn wel echt prachtig. Wie weet, ooit, als ik later groot ben ;) maar daarnaast moet ik dan toch wel echt aanhankelijke, sociale diertjes hebben hoor :P niet om te knuffelen, maar dat zo'n beestje naar je toe komt en om aandacht bedelt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je een Klavertje nemen, die rent niet van je weg, komt naar je toe juist, en als ze in haar eentje zit wil ze 24/7 geaaid worden. Zo samen met Hazel heeft ze daar niet zo'n behoefte aan, dan wil ze alleen maar likjes geven. Mijn tamme konijn is minder aanhankelijk, daar krijg ik nooit likjes van.

Leuk jullie foto's! En dan kan ik ook niet achterblijven met een foto natuurlijk.

attachment.php?attachmentid=65270&d=1355085222

Edit: Oeps, het was niet de bedoeling dat hij zo groot was, sorry.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dollie: natuurlijk moet er wel evenwicht zijn he. ;) Maar 1 halfwild konijn er tussen zou ik best leuk vinden. Pluis is nou ook niet echt tam, vooral niet na de tweede abces behandeling, er kan niet eens meer een neus van af. :$

Wat is Klaver mooi zeg! Die zwarte puntjes aan de oren is wel iets wat bij een wild konijn hoort, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik nu ook.

Drie tamme konijnen en een half wild konijn, Daarom is het niet erg dat ze niet van aaien houd daar heb ik die andere drie voor.

Julia is daarentegen veel leuker om naar te kijken, die andere drie zijn zo lui:p

Wat is klaver een dropje zeg! Die zwarte rand om de oren hoort bij een wild konijn ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mooi hè, zo was ze ook nog niet toen ik haar uit de opvang haalde maar ze is mooi opgedroogd ;) Maar ze is boven alles zo ongelooflijk lief van karakter.

Wat is Klaver mooi zeg! Die zwarte puntjes aan de oren is wel iets wat bij een wild konijn hoort, toch?

nee hoor, heeft mijn tamme konijn ook. Hoort bij konijngrijs.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zeiden jullie trouwens over een andere plek/kleur in de nek? Senna is op haar lichte plekken na gewoon zwart, alleen achter haar kopje zit een soort driehoek (punt wijst naar de staart) waar het haar er wat anders uit ziet. Flynn heeft het totaal niet en van mijn vorige (zwarte) konijn kan ik het me ook niet herinneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd hoe Muis er uit zag! Ja als een wild konijn natuurlijk :P maar zoals ik al zei, als je heel goed kijkt zijn ook wilde konijnen allemaal een beetje anders.

Zeg belleke, weet jij misschien nog hoe veel Muis woog? Klaver weegt 3 kilo en een wild konijn weegt ongeveer 2,5 kilo, maar ik vroeg me af of een wild konijn in gevangenschap niet zwaarder en groter zou worden, doordat hij altijd eten heeft en brokjes krijgt en minder beweging heeft. Omdat ik weet dat er tussen wilde konijnen al verschillen zitten in bepaalde regio's, ik heb een boek over wilde konijnen op een Engels eiland waar de konijnen 2 kilo wogen, terwijl de konijnen uit Engeland zelf 2,5 kilo zijn. Vandaar dat ik me dan afvraag of zo'n konijn als Muis dan nog groter zou worden.

Echt waar? Ik zie dat niet bij mijn konijnen terug. Vandaar mijn vraag. ;)

Ik bedenk net dat het niet alleen bij konijngrijs hoort, maar dat de Belgische Hazen van mijn huisbaas het dacht ik ook hadden. Even een foto teruggezocht en inderdaad, de Belgische Hazen hier hadden echt een zwart oorrandje. Ik weet niet hoe die kleurslag heet maar het kan dus zelfs bij meerdere kleurslagen horen.

Ik denk dat als je in heel officiële termen gaat praten je jouw konijnen dan niet konijngrijs kan noemen?

wat zeiden jullie trouwens over een andere plek/kleur in de nek? Senna is op haar lichte plekken na gewoon zwart, alleen achter haar kopje zit een soort driehoek (punt wijst naar de staart) waar het haar er wat anders uit ziet. Flynn heeft het totaal niet en van mijn vorige (zwarte) konijn kan ik het me ook niet herinneren.

Ik heb het even opgezocht en dat heet de triangel. Ik dacht eigenlijk dat alle konijnen een plekje met zachte haartjes in de nek hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IMG_0006mijnmuis.jpg

IMG_0006muis2.jpg

Dit was mijn MUis.

Naam kreeg hij omdat hij niet groter was dan een muis toen ik hem vond.

Ik heb nog nooit zo'n bijzonder konijn gehad als onze muis.

IK zal in mijn fotohoekje nog wel eens foto's plaatsen van het groot brengen met de fles.

Hier zit hij op zijn lieveling plekje voor het raam. Als ik buiten bezig was dan kwam hij altijd meteen voor het raam zitten om naar mij te kijken. En de andere foto is van op het bed.

Ik mis hem eigenlijk nog steeds als ik zijn foto's zie.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zwarte randje zie ik wel vaker, bij chinchilla inderdaad ook wel. Volgens mij moet konijngrijs dat officieel wel hebben. Die oranje-achtige haren in de nek weet ik niet zeker of dat nou juist wel moet of niet mag, maar dat heeft niet elk konijngrijze konijn. Heb nu ook drie konijngrijze heren en die hebben het niet echt. Mijn half wilde nestje had het wel.

292162_436860999671521_1986315007_n.jpg

Zijn ook zulke prachtige konijntjes :love:

149698_436861856338102_1188340252_n.jpg

545770_436861233004831_1738745552_n.jpg

554268_433061440051477_240155454_n.jpg

536413_433061616718126_324466646_n.jpg

Het zijn de kleintjes van Evi van Christa, ze zijn bij mij gekomen toen ze ongeveer drie weken waren. De eerste week waren ze erg bang maar daarna waren het heerlijke beestjes, wel veel drukker in vergelijking tot normale konijntjes van hun leeftijd (en die zijn al druk :P) maar wel erg sociaal. Helaas is dat later steeds minder geworden. Het voedstertje is door Aa&Hunze geplaatst, de vier rammen zijn via mij/Konijnenparadijs naar een ander pleeggezin gegaan en mogen daar blijven wonen. In het voorjaar ga ik ze aan het viertal van het pleeggezin koppelen. Daar zat al een halfwildje in.

149429_3475334956952_663546753_n.jpg

Zo tam waren ze :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Jacksons! :love:

Muis is ook mooi! Duidelijk een echt wild konijn, de volle 100%.

Ik kan me voorstellen dat je hem mist. Zo'n konijn krijg je nooit meer maar dat moet ook niet natuurlijk. Niet veel mensen maken het ooit mee een wild konijn te hebben. Ik vind het heel erg goed dat het verboden is hoor, maar zoals bij jou, dat is toch heel bijzonder om meegemaakt te hebben. Heel bijzondere foto's, een wild konijn in je vensterbank en op bed. Ik zal zo even in je album kijken

Als ik deze beschrijving van konijngrijs lees dan moet de triangel er wel zijn maar zo klein mogelijk:

De triangel (driehoek in de nek) is bruingeel met blauwe grondkleur. Bij alle wildkleurigen moet de triangel zo klein mogelijk zijn.

http://www.franse-hangoor.nl/konijngrijs.htm

Bij mijn konijnen ziet hij er ook zo uit als op bovenstaande foto's van Muis en de Jacksons. Dus het zegt wederom niets, tam heeft het, half-wild heeft het, en wild heeft het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een groep van 4 konijnen waarvan 1 halfwilde dame, Amy. Amy woont samen met een franse hangoor ram en twee kruising vlaamse reus zusjes en dat gaat prima. Een hok is niks voor haar, ze heeft echt de ruimte nodig. Ik heb ook nog 4 halfwilde pleegkonijntjes, rammen (ja inderdaad, de konijntjes van dollie). Zij wonen binnen waar ze een kamer voor zichtzelf hebben. Ze zijn supersnel en echte houdini's, ik moet soms echt zoeken waar ze zijn.

Hieronder wat foto's van Amy en haar groep. Van de jongens moet ik eerst foto's maken.

8e0bfd609da61f1b7abe9d0718ec4ad8.jpg

5c6b1ea6a269964081c42b474e94e221.jpg

26099f4d7c6e4d59ca8e4fb94a0bb2a5.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Ze proberen zich door de muur naar buiten te tunnelen. Behang en pleisterwerk is al van de muur, ik verwacht binnenkort de stenen te zien. Als ze naar buiten gaan moet ik die kamer echt renoveren. Ook de boekenkast is een geliefd plekje. De Koninklijke Vermande moest er inmiddels ook al aan geloven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .