Spring naar bijdragen
Lonja

Vannacht -17 graden

Recommended Posts

Gast

Ik merkte aan Sophie dat ze het koud had doordat ze haar haren uit had staan, snel weer stil en ineengedoken ging zitten, maar ook dat ze achter haar nekkie gewoon niet warm voelde. Ze kruipen gelukkig lekker tegen elkaar aan dus ze zoekt de warmte wel op. Ik heb echt nog nooit een konijn gehad dat last had van de kou...

Had ik vanmorgen een snugglesafe in het hok gelegd, was ik vergeten het deurtje van de ren naar hun hok vergeten weer open te zetten, dus konden ze de hele dag hun hok niet in. Oeps:whistle2:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Emilyrose:Oh ja kijk dat scheelt. ik doe nu ook ongeveer 3 keer per dag, gewoon als ik zie dat het bevroren is.

Net weer even een check gedaan, ze zit niet bij de kruik en ik kan ook niets aan haar ontdekken en ze rilt nog steeds niet meer gelukkig. Ik kreeg een hele hoop likjes van een warm tongetje en ook voelt ze niet koud.

Het rillen aan het eind van de middag duurde wel een kwartier dus ik vraag me toch af wat er dan aan de hand geweest kan zijn en ik hou haar nog maar even goed in de gaten met eten vanavond voor ik ga slapen. Maar ik kan echt niets vreemds aan haar zien, heb verder niet de indruk dat ze iets mankeert terwijl ik dat andere keren toch wel bijtijds oppikte als ze ziek aan het worden was, dus echt zorgen maak ik me niet :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik merkte aan Sophie dat ze het koud had doordat ze haar haren uit had staan, snel weer stil en ineengedoken ging zitten, maar ook dat ze achter haar nekkie gewoon niet warm voelde. Ze kruipen gelukkig lekker tegen elkaar aan dus ze zoekt de warmte wel op. Ik heb echt nog nooit een konijn gehad dat last had van de kou...

Had ik vanmorgen een snugglesafe in het hok gelegd, was ik vergeten het deurtje van de ren naar hun hok vergeten weer open te zetten, dus konden ze de hele dag hun hok niet in. Oeps:whistle2:

Ocherm! Ze zullen er wel niks van begrepen hebben.

Ja dat is ook wat ik zag aan Klaver, vanmiddag, de haren fluffly en even ineengedoken zitten. Ze voelde niet koud in haar nekje maar rilde dus wel. Maar wat jij beschrijft dat is dan toch wel last hebben van de kou?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was hier vannacht iets van -5. De nijnen hadden vanochtend wel genoeg van hun bevroren drinkbakken, ze gingen er uitgebreid op graven, ik werd er wakker van. Vers water gegeven. Soms kunnen ze het bovenste ijslaagje nog breken met hun pootjes, maar dat ging nu niet. Verder hebben ze zich flink uitgeleefd in de sneeuw, prachtig om te zien! Graven, vooruitduwen, erin rolllen, opeten, ze vinden het wat!!

Wat gek om te lezen dat er nijnen met hun vacht fluffy zitten en rillen, dat heb ik hier nog nooit gezien. Wij gebruiken hier ook geen snuggle safe ofzoiets, naar onze mening is dat niet goed met dat koude weer omdat ze dan niet aan de kou gewend raken en het dan sneller koud zullen hebben.

De paarden op de manege hadden vanmorgen meer last van de kou dan die kleine jantjes :-D

bewerkt door Rian

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet ook niet zeker of het komt van de kou, want het is kouder geweest en toen merkte ik niks van dat soort dingen en mijn andere konijn had het ook helemaal niet. Dus vandaar de kruik omdat ik dacht dat ze mogelijk niet in orde is en het daardoor koud heeft.

Wat jij zegt over SnuggleSafe, dat denk ik ook, als je nu al dat soort dingen doet dan denk ik dat als het écht koud wordt, (-17 bijvoorbeeld ;) ) ze niet zo veel meer kunnen hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Ik heb dat ook nog nooit eerder gedaan hoor, idd om de reden die jullie noemen. Maar Sophie is momenteel erg dun en niet helemaal in orde, dus dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.

Noor en Chevy doen het prima, dus voor hen doe ik het ook niet. Ik denk dan maar zo, als ze er gebruik van maakt heeft ze het blijkbaar nodig en is het goed dat hij er ligt, zo niet wordt ze er ook geen watje van:p

bewerkt door Gast

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb me vorig jaar ook zorgen gemaakt maar ze kunnen kwa kou heel wat hebben

Des te kouder het wordt des te vrolijker ze zijn

Het ergste hier vorig jaar was -18 nachthok vol met stro maar ze gaan er niet inzitten

Mijn hok is wel afgedekt met plexiglas water geeft ik een paar maal op een dag

En snachts zitten ze binnen in het hok

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ze bleekselderij gegeven en wilgentakken die Jeroen een aantal weken geleden gesnoeid heeft. Zit ook veel vocht in, als we overdag moeten werken en dus geen bevroren drinkwater kunnen wisselen voor vers water, dan is dat een goed alternatief. En ze wennen ook aan het "water-geef-ritueel". Ze krijgen, als het echt stevig vriest, 's morgens vers water en komen dan ook meteen allemaal drinken. 's avonds krijgen ze dat als we thuiskomen en voor het slapen gaan.

Als je het vaker doet, snappen ze het niet, dan drinken ze alleen als ze zelf zin hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm eerlijk, het zit me nu ook erg dwars want ze gaan hun hok niet in! Er staan er zelfs twee, ze zitten het liefst in een hoekje vd ren, heb daar een gordijn overheen gelegd en ook aan de zijkant, zitten ze behoorlijk beschut

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daar moet ik maar vanuit gaan ja, maar zat wrl te denken om ook maar zo'n tunnel te maken;)

Het zal wel een gevoel zijn, twee kleine hummeltjes buiten terwijl ik zelf al verkleum als ik even naar de schuur loop.

Maar ja, moet zelf nog even wennen denk ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van mij hebben in het nachthok veel stro, in het benedenhok alleen laagje hooi hebben ze zelf gedaan overigens maar dat ga ik vervangen door stro en in de ren niks.

Dus ze kunnen gewoon zelf kiezen en meestal zitten ze beneden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken de overbezorgdheid van sommigen. Het liefst zou ik ze een verwarming geven en ze 's nachts onder een warm fleecedekentje instoppen :mdr: Hier hebben ze een dubbelwandig, geïsoleerd nachthok met een grote berg stro. Over de kooi ligt nog een deken afgedekt met een bouwzeil. Ook in de rest van de bovenkooi ligt een grote berg stro. Voor het gaas is een doorzichtig tafelzeil gespannen waar bij extra kou nog een jute zak voorlangs komt. Beneden in de ren is voor al het gaas doorzichtig tafelzeil gespannen zodat wind en regen buiten blijft.

Maar waar zitten ze het liefst? Lekker tegen elkaar aangedrukt in het grashuisje beneden in de ren. ^^ Pas als het licht uit gaat gaan ze naar de bovenkooi.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Belleke, hoe is het nou afgelopen met je experiment koud en warm glaasje water?

Warm water houdt wel het tuitje misschien ontvroren?

Maar ja, de vrieskou is weer verdwenen en mijn konijnen vinden dat wel fijn geloof ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind die nattighheid nu erger dan toen het vroor.

Alles is nu zo vochtig ook het hooi merk ik.

Voetjes zijn nat en dan ben ik bang dat ze het daardoor te koud krijgen.

Maar goed het huppelt allemaal nog vrolijk rond.

Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, laatste keer dat ik bij de bekers ging kijken hadden ze beiden stukjes ijs, ik weet het dus niet echt, echt niet eigenlijk;)

Ja, Belleke, het hooi voelt ook anders, ben bang dat ze daarom minder eten ofzo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites