Ga naar inhoud

Wilma gebruikt 1 achterpoot niet meer


Eefje

Aanbevolen berichten

Nee helemaal niks te zien! Ik had haar eergisteren geknipt dus was al bang dat ik in haar poot geknipt had, of dat ik een gigantische klit over het hoofd gezien had, maar niks daarvan gelukkig! Ze trekt er nog een heel klein beetje mee, maar het is bijna niet meer te zien. Ze zal wel een spiertje verrekt hebben ofzo.. Ik denk dat ze gister net iets lomps gedaan had toen ik thuis kwam, toen gebruikte ze hem helemaal niet en donderde zo over het hekje van de ren heen toen ik de ren open zette. Schrok me rot natuurlijk en ik had geen idee hoe lang ze al zo rondliep, ik wist alleen dat het 's morgens nog niet zo was.

Ik ben ook een beetje overbezorgd geworden denk ik, dat kwam ook vooral doordat ik haar al zo in de smiezen heb omdat ze zo veel drinkt, ik zat bijna te wachten op tekenen van EC en ja, als dan die poot het ineens niet meer doet.. :whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vind het weekend tarief echt belachelijk soms. Toen Hupje last had van een verstopping gebeurde dat op zondagavond.. Om alleen al langs te komen kostte het €80,- en dan was er nog niks gebeurd. Uiteindelijk met de DA overlegd hoe ik de nacht moest doorkomen zodat ik maandagochtend als eerste terecht kon. Die maandag was ik €50,- kwijt. Dus als ik die avond ervoor gegaan was.. €130,- gekke werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Frits had wel weer even nodig, maar begon om een uur of 8 weer op te leven. Als ik had geweten dat hij er zo'n last van zou hebben had ik hem niet meegenomen! Maar aan de andere kant konden ze nu mooi samen mee en weet ik meteen dat zijn oogje niks is om me zorgen over te maken. Hij is thuis zo gemakkelijk, brutaal en nieuwsgierig, het is echt een veelvraat en rent meteen naar je toe en springt op schoot, maar hij vindt het echt verschrikkelijk om opgepakt te worden, dus echt een drama als je iets met hem moet doen zoals nageltjes knippen, oogjes druppelen.. Hij was ook flink van slag toen Wilma gecastreerd was en ik ze een paar keer van hok ging verwisselen voordat ze weer bij elkaar mochten. Werd hij heel erg onrustig van en hij kon echt zijn draai niet vinden zonder haar. Heel sneu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts zei dat het op zich niks is om je zorgen over te maken, zolang ze niet de hele dag aan de fles zit te lurken (ze drinken meestal 3 keer per dag zoiets en dan heel veel in een keer), behalve als ze ook andere symptomen gaan vertonen, zoals inderdaad een achterlijf dat niet meer meewil, of een scheef koppie. Het kan ook zijn dat ze gewoon meer hooi eet dan anders. Ik heb ook ander hooi, eerst kregen ze kruidenhooi, nu weidehooi, dat is een stuk stugger, misschien dat ze daar meer dorst van krijgt, heb het idee dat ze meer hooi is gaan eten, dus daar kan het ook door komen. Ik moet haar gewicht in de gaten houden, ze moet niet af gaan vallen, dan kan er iets aan de hand zijn, maar dat is dan geen EC, eerder iets met de nieren of blaas. Ik zet haar nu dan maar na elke knipbeurt even in een bakje op de keukenweegschaal. Ze is na haar operatie wel 75 gram afgevallen, maar zo'n baarmoeder weegt natuurlijk ook wel wat. Het is ook zo lastig te zien bij haar of ze magertjes wordt, omdat ze zo'n bos pluishaar heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afvallen kan wel een teken van Ec zijn. Hummel at nog altijd kei veel toen ze ziek was maar viel ook veel af. Op den duur zag je gewoon dat de zijkanten ingevallen waren. In het begin was dit niet zo erg, want ze was vrij vors en die paar gram maakte toen niet zoveel uit. Maar na 2,5 week schik je echt wel om hoeveel ze af gevallen was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fuerza Oh wel! De dierenarts had dat niet gezegd hoor dat dat geen EC-symptoom was, dat heb ik er zelf van gemaakt, omdat ik gelezen had dat als ze iets met de nieren of blaas hebben ze af kunnen vallen. Toen ik vroeg wanneer ik me dan zorgen moest maken om dat vele drinken antwoordde ze dat het niet goed was als ze af ging vallen. Zelf wat op internet gezocht en ja daar trek ik weleens vaker verkeerde of onvolledige conclusies uit ;)

@Lienappelsien Ik zou willen dat ik Wilma ook lekker kon laten zitten! Maar dat knippen ontkom je niet aan.. Een paar tellen op de weegschaal is dan niet zo heel erg, als ze toch al een uur op tafel zit om geknipt te worden ;)

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je topic nog niet gezien. Hoop dat allemaal goedkomt. Zou het niet kunnen dat afvallen meer een "bij" symptoom is van EC? Ik kan me voorstellen dat konijnen zowieso bij ziekte snel afvallen. Mijn konijn is na de operatie aan zijn kiezen in april ook 200 gram afgevallen (op een dwergkonijn aardig wat). Het is altijd lastig te zien wat het is.. wel fijn dat je naar de DA bent geweest.

Beterschap voor je nijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .