Ga naar inhoud

Ontstoken oogje


Eefje

Aanbevolen berichten

Ik denk dat Frits een ontstoken oogje heeft. Het was 2 dagen een beetje nat en hij hield het soms een beetje dicht, ik dacht dat hij er een strootje in gehad had ofzo, want was verder niks te zien aan zijn oog. Nu heeft hij wittige uitvloei. Ik ga het nu even uitspoelen met gekookt (en afgekoeld) water. Wat denken jullie, morgen mee naar de dierenarts of nog een dagje afwachten of het weer beter wordt met regelmatig spoelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn konijn wijst vloeien uit de oogjes op gebitsproblemen. Maar het kan natuurlijk een tocht zijn of een irritatie aan het oog. Kan je goed bij het oogje kijken of de randen bv rood zijn? Ook bij irritatie/tocht kan de DA een zalfje geven voor het oogje. Dus een kort bezoekje kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dierenarts gebeld en heb een of andere oogneutrale oplossing gekregen om mee te druppelen, dat was beter dan gekookt water zei ze. Als het dan na het weekend niet over is moet ik idd even met hem langskomen om alles na te laten kijken. Ik kan aan het oogje niet echt wat zien, het is niet heel erg pruttig, niet echt rood en hij houdt het alleen soms een klein beetje dicht, maar als hij wakker en actief is staat het gewoon blij open. Het viel me op dat het wat nat was een paar dagen en gisteren dan een beetje witte troep. Liever iets in de kiem smoren dan dat hij straks echt met een goor prutoog loopt! Tocht kan het niet zijn, tandjes hoop ik niet.. Laten we hopen dat het maar gewoon een beetje irritatie is van een sprietje hooi en snel weer helemaal mooi schoon is! Naar welke dierenarts ga jij eigenlijk? Je woont ook in Nijmegen toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt,

Ik ga naar diekenkliniek dukenburg. Prijzig, maar die man heeft veel verstand van konijnen en staat ook in de lijst. Inderdaad gewoon hopen op irritatie, houdt het langer aan dan zou ik er wel even mee gaan. Hij houdt het wel wat dicht, dan kan wijzen op irritatie of wat ontstoken. Bij mijn konijn waren het ook beide ogen die tranen bij gebitsproblemen. Begrijp bij jou dat het 1 oogje is. Schoon houden en even aankijken lijkt me dan inderdaad slim.

ps je bent ook van dezelfde leeftijd wanneer 85 je geboortedatum is :)

aangepast door Knijnderte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens ben ik met een van onze nijnen met dezelfde problemen als boven omschreven naar de DA (Rutger :-) ) geweest. Ze kreeg toen een onderzoekje met een gekleurd vloeistofje in haar oog, haar gebitje werd gecontroleerd en de opties van "enge ziektes" werden even doorgelopen, maar ze bleek inderdaad een ontstoken oogje te hebben. Kregen toen zalf mee, die moesten we 2x daags in het oogje doen, en 2 dagen nadat de symptomen verdwenen waren mochten we pas stoppen. Het hielp :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga naar de Vossenhof, ook wat prijzig, maar ik vind haar ook erg kundig en ze staat ook op de lijst.

Probleem is alleen dat ik aan de andere kant van Nijmegen woon en geen auto heb, dus als ik daar helemaal heen moet met een nijn moet ik weer een auto lenen, toch weer een hoop gedoe.. Officieel sta ik daarom ingeschreven bij Hees, daar kan ik heen lopen, maar ik heb meer vertrouwen in de Vossenhof, dus ga ik toch eigenlijk altijd daar heen.

En 1985 is inderdaad mijn geboortejaar :)

Hij heeft inderdaad maar last van 1 oogje, wel heel zielig hoor, want hij vindt het wel echt het allergrootste drama om vastgehouden te worden, dus ik lok hem steeds in een reismandje en dan de theedoektruc en opletten voor mijn vingers.. Tsjongejonge.. Zal zo ook gelijk maar even zijn nagels knippen, heeftie dat ook weer even gehad ;)

Ik hoop dat ik niet nog helemaal met hem naar de dierenarts hoef te gaan slepen!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de marialaan, in die nieuwbouw boven de Jumbo. Auto regelen lukt meestal wel, mijn zus woont ook in Nijmegen en die kan hem vaak wel missen, maar heel lief aangeboden! Als ik hulp nodig heb weet ik je te vinden :) Andersom ook he! Moet alleen wel op de fiets komen dan ;), maar we zijn aan het sparen voor een autootje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ok ken je het centraal station? :P

En de tunnel die onder het station door loopt?

Bij keizer karelplein de afslag na de abn amro, dan bij de stoplichten naar links onder de tunnel door en dan de meest rechtse weg rechtdoor (er gaan er 2 min of meer rechtdoor). Dat is de marialaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah in het centrum dus! Brrr het keizer karelplein... ik vind dat zo'n enge rotonde in de auto, iedereen scheurt er maar wat overheen, ik vind het net alsof je in de botsauto's zit maar dan zonder botsen hahaha!!

Ik woon in Mook, niet heel dichtbij dus, maar in geval van echte nood: we hebben een auto en kunnen dus altijd te hulp schieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja Keizer Karel vond ik eerst ook eng, nu geef ik er niks meer om, gewoon stevig doorrijden en even stoppen als er wat van rechts komt ;)

In geval van nood weet ik je te vinden hoor, dankjewel :) Wel erg fijn om te weten dat er allerlei bunnybunchers in de buurt wonen, vooral voor als je een keer op vakantie bent ofzo, fijn om er iemand met verstand van konijnen bij te kunnen roepen als de oppas het niet meer weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad! En misschien ooit handig als iemand een weekendje weg is dat er altijd wel iemand parraat staat om de beestjes wat eten te geven etc. :)

Ik ga nu elke keer naar Tweestromenland in Beuningen, Meriam is daar de konijnkundige, echt een onwijs lieve vrouw die werkelijk alle tijd voor je neemt. Ik heb me toen de mannen gecastreerd waren veel zorgen gemaakt, want ze keutelde niet. En ze moest er zelfs om lachen dat ik er om 7 uur 's ochtends belde op zaterdag (ik dacht dat het 8 uur was, oeps, schaamde me dood hahaha). Dukenburg is vanaf thuis 2 minuten lopen, ben er eigenlijk nooit geweest. :$ Een vriendin van me zei toen dat de konijnkundige dierenarts met pensioen was, maar dat is dus niet zo. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Beuningen hebben ze trouwens elke dag 2x een open spreekuur, 's morgens van 08:30 tot 09:00 en 's avonds van 18:30 tot 19:00, vaak ga ik daarheen, je betaald dan geen concult en weet zeker dat je terecht kunt. :) Ik bel wel altijd van te voren wie er de spreekuur heeft. Het kan ook zijn dat Meriam in Wijchen (2e praktijk) open spreekuur heeft, dan rijden we daarheen, net zover voor ons. :)

aangepast door Samiera
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dukenburg is echt geweldig. We gaan er met alle beestjes heen. Dat wil zeggen, we GINGEN. Nu komt Rutger gewoon bij ons thuis als het tijd is om in te enten, want met 6 konijnen en 2 katten wil je echt niet in de auto zitten... :he:

De assistentes zijn ook steengoed. Ook altijd in voor een gezellige babbel, en denken met je mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren naar de dierenarts geweest, omdat Wilma last van haar pootje had:

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?63940-Wilma-gebruikt-1-achterpoot-niet-meer

Frits is toen even meegeweest, kon ze daar ook gelijk naar kijken. Het was niks om me zorgen om te maken, het is nog een beetje nat en soms komt er wat wit uit, maar dat herstelt zich zeer waarschijnlijk vanzelf wel. Mocht het toch weer wat erger worden dan weer even druppelen met de oplossing die ik gehaald had, maar voor nu mag ik het met rust laten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .