Ga naar inhoud

Hoe lang achter elkaar Enrofloxoral geven?


shniek

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben Niek en ben 26 jaar jong. Woon in Groningen en heb 1 huisdier: konijn Herman (is een vrouwtje).

Herman is ongeveer 9 jaar oud maar volop levendig en een prachtige wildkleur vacht.

Alleen is gisteren een verkoudheid gecontateerd door de DA (geen snot ofzo maar af en toe niezen). Ik moet Herman endofloxoral geven hiertegen (10 dagen 2x per dag 0,75). Echter heeft ze die antibiotica een week geleden ook al gehad voor een lichte baarmoeder-ontsteking.

Nu las ik wel dat dit vaak heel lang en vaak gegeven kan worden maar even voor de zekerheid:

Het kan toch geen kwaad als Herman dit nu weer 10 dagen krijgt?

Alvast bedankt!

Niek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volgens mij wel, weet er in elk geval veel vanaf en besteed er ook in de nieuwsbrieven veel aandacht aan. Darmflora heeft ze Cisoral voor mocht ze een gasbuikje krijgen (gebeurde in het verleden wel na enkele dagen medicatie). Nu heeft ze er nog geen last van gehad.

Het niezen heb ik sinds gisteren al niet meer gehoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig. Snot was gelukkig nog niet te zien, alleen veel niezen. Is sinds ik naar de dierenarts geweest ben niet meer voorgekomen (het niezen). Dus lijkt weer helemaal goed te gaan. Ik gaf hem wel Echina Force in het drinken (320ml fles met 5 tot 6 druppeltjes). Ineens dronk ze een flesje per 2 dagen haha. Ik dacht als het maar niets met de nieren is of een paraciet. dus even een dag zonder EF in het water gedaan en toen heeft ze nog geen helft leeg gedronken in 2 dagen.

Gister weer EF toegevoegd en ja hoor. vanmorgen flesje weer stuk leger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .