Spring naar bijdragen
Tassiekwassie

Konijnen koppeling gaat niet echt goed :-(

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn voedstertje Avi is 3,5mndn en heeft sinds vrijdag een buurman Pluk(gehaald uit het asiel).Leeftijd onbekend maar jonger dan een jaar.

De hokken staan haaks tegen elkaar en de nijnen reageerde geinteresseerd naar elkaar toe. Avi likte hem op z'n neusje bij het eerste contact door de tralies en bunnyflopt voortdurend in haar hok. Hij likt haar niet maar flopt ook in z'n hok maar.....als ze te lang tegenover elkaar staan 'krabben' ze naar elkaar (door de tralies heen)..dit doet zij wel vaker wanneer ze wilt dat het hok opengaat.

Dus dacht ik vandaag...oke, jullie gaan elkaar (op een neutraal terrein) face to face ontmoeten.

Dit ging helemaal fout!!....binnen een minuut was het vechten (vast bijten en Avi gilde het uit)...ze maakten geen beweging om te gaan rijden. Ik moest ze echt uit elkaar 'trekken'...hij had haar goed vast. :frown:

Nu zitten ze weer ieder in hun eigen hok en zijn weer rustig.

Nu vrees ik dat deze match tevergeefs is...... Wat denken jullie? Doorzetten of opgeven?

groetjes,Tassie

bewerkt door Tassiekwassie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je voedster is nog wel aan de jonge kant

Je kan het later nog eens proberen maar zet ze nu dan uit elkaars zicht en geur dan zijn ze weer nieuw voor elkaar

Je kan de opvang bellen die kunnen je helpen

Je kan beter je voedster meenemen naar de opvang en daar kijken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond haar idd ook nog een beetje te jong maar, het is zo'n enorme knuf-kont en wil veel aandacht dat een vriendje een goed idee leek. Haar meenemen wilde ik ook maar autorijden is erg stressvol gebleken...vandaar dat ik deze voor haar heb uitgezocht. De dame van het asiel dacht ook dat Pluk een goede match zou zijn (hijs zo lief). Dacht zelf ze nog even een maandje buren te laten zijn en dan weer proberen.... Is dat wat?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen ik mijn konijnen de afgelopen week uit elkaar had gehaald omdat mijn voedster gecastreerd was gingen ze ook vervelend doen tegen elkaar door het hek heen. Ik denk dat ze gefrustreerd waren dat ze niet echt bij elkaar konden komen. Soms is het beter om ze buiten elkaars zicht te houden, omdat het echt frustratie op kan roepen wat er dan uitkomt als je ze bij elkaar zet. Wat je wel kunt doen is dus sowieso die hokken een flink stuk uit elkaar halen en ze een paar dagen voor je ze weer gaat koppelen elke 24 uur van hok verwisselen (hokken en toiletjes maar halfhalf schoonmaken, zodat ze elkaars geur goed ruiken) en het dan weer opnieuw proberen. Een maandje wachten is waarschijnlijk wel verstandig, je voedster is inderdaad nog wel heel erg jong!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oke...hokken verder uit elkaar dus. Probleem is alleen dat mijn huis haar ren is en dat ze dus naar hem toe kan wanneer ze los loopt. Hij is niet zo'n 'ik scheur het hele huis door'-typje..maar zij wel. Zowiezo een maand wachten dus....

Bedankt voor je/jullie reactie trouwens.Ik weet heel veel van konijnen koppelen maar....heb bij deze echt even advies nodig dus, Thanks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

juist het in een ruimte naast elkaar zetten van de hokken kan soms agressie opwekken..ze kunnen niet bij elkaar maar ruiken wel dat ze op haar terrein zitten..beter is ze om en om in elkaars hokken zetten maar niet in dezelfde ruimte..en altijd koppelen op terein waar niemand nog geweest is...als ze overal geweest is dan bij iemand anders proberen of in een schuur of badkamer...zeker voedsters hoe jong ook zijn fel op eigen terrein..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook bezig met 2 konijnen te koppelen.

In eerste instantie ging het redelijk. Ze waren wat op elkaar aan het rijden en dergelijke. Toen we naar bed gingen hebben we ze uit elkaar gehaald dmv een hek tussen ze in te zetten. De volgende dag hebben we ze weer bij elkaar gelaten. Ze begonnen toen echter direct te vechten. Ze zijn uit elkaar gehaald maar later op slinkse wijze weer bij elkaar gekomen. Ze begonnen toen weer met vechten.

Wij hebben ze daarna helemaal uit elkaar gehaald en allebei in een verschillende ruimte gestopt. Elke dag hebben we ze van kooi laten wisselen zodat ze aan elkaars geur gewend zouden raken. Na een kleine week hebben we ze weer op neutraal terrein gekoppeld en hebben ze gelukkig niet meer gevochten.

Dat is nu anderhalve week geleden en tot nu toe zoeken ze nog geen contact met elkaar. Ook niet op elkaar rijden enzo. Tot gisteravond. Toen vond de ram dat het tijd werd voor wat actie en rijdt hij nu af en toe op de voedster. Verder doen ze nog vrij weinig samen.

Maar ze hebben gelukkig niet meer gevochten. Daar was ik wel bang voor.

Dus mijn advies is om ze in ieder geval uit elkaars gezichtsveld te houden, zeker als ze nog zo jong is. En het later gewoon nog een keer te proberen. Wanneer later is weet ik ook niet, maar er is vast wel iemand die dat wel weet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel voor dit verhaal...het doet me goed! Begon eerlijk gezegd de moed al een beetje te verliezen.

Heb ze idd gister ook uit elkaars gezichtsveld gehaald, zodat ze over een tijdje miss weer als 'nieuw' voor elkaar zijn. Ik was eerlijk gezegd niet van plan ze van hokken meer te laten ruilen omdat ik dacht dat ze dan niet meer 'nieuw' voor elkaar kunnen zijn snappie. Dat ga ik later wel weer doen wanneer de voedster (Avi) weer wat gekalmeerd is. Ze hebben nog helemaal niet op elkaar gereden..kreeg hij de kans niet eens voor...ze wil gelijk met hem vechten.

Nu..vandaag..is ze hem wel aan't zoeken..ze ruikt hem natuurlijk nog steeds. Ik wacht gewoon rustig (ahum) af wanneer zij ietsies groter is en dan weer proberen te koppelen in een ander huis (waar mijn geur ook niet hangt) en hoop dat alles dan toch nog goed komt. Ben iig blij te horen dat het bij jou ook nog gelukt is...dat geeft me hoop...thanks!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tassiekwassie, hoe gaat het nu met de nijnen?

Bij mij wil het ook niet echt vlotten.. Ik had een verliefd stel maar het vrouwtje (Banjer) heeft ons helaas verlaten, ze is overleden.

Ik heb er een ander vrouwtje bij gehaald in september, maar het is zo anders. Liam en Banjer lagen altijd bij elkaar, likten elkaar altijd af etc.

Liam en Lisa zitten vaak apart van elkaar, en af en toe krabt ze hem met haar pootjes op zijn hoofdje. Waarom weet ik niet..

Heel af en toe geven ze elkaar een kusje.

'S nachts heb ik ze in hun nachthok. Als ik 's ochtends beneden kom en het hok open doe vliegt Liam er nog net niet uit.

Het lijkt dan soms of hij bang is voor haar.

Het is me een raadsel wat ik moet doen. Haar weg doen en inruilen voor een ander? Dat klinkt zo hard en zou ik waarschijnlijk niet eens kunnen.. Zou de ''klik'' nog kunnen komen en ben ik gewoon te ongeduldig?

Pff.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Konijn1991, zoals het klinkt zitten ze in de nacht in een te kleine ruimte samen( nou weet ik dit natuurlijk niet zeker maar--->)

Konijnen kunnen ook een betere band krijgen door elkaar alleen op te zoeken als ze het zelf willen

Als de helft van de tijd de ruimte te klein is kunnen ze elkaar niet ontlopen wat ook weer een beetje tot agressie kan lijden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Caatje,

Bedankt voor het meedenken.

Ik kan me echter niet voorstellen dat het nachthok te klein is..

Het is 3 en halve meter lang en anderhalve meter hoog.. Ze kunnen ook naar boven in het nachthok.

Een nog groter hok kan ik niet betalen, deze was me al zo duur haha.

Heb je nog een ander idee wat het zou kunnen zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi!!

Nou...tja, ik heb Binky (jochie) nu in de slaapkamer en Avi in de woonkamer. Deze kamers grenzen aan elkaar dus kunnen ze elkaar elke dag zien door het gaas wat ik voor de deur heb gezet. De ene dag zijn ze aardiger voor elkaar dan de andere. Bij elkaar in hetzelfde hok is nog echt geen optie... De 'mijne' doen hetzelfde als de 'jouwe'...ze kussen soms (een seconde hoor) maar meestal gaan ze meteen krabben naar elkaar...en zij met een hoop theater...hij begint dat nu ook te doen (pfff..)

Ik weet ook niet (zeker) waarom ze dat doen, maar heb wel een idee nl. Hij kust met haar tongetje (likjes dus) hij soms met z'n tandjes(nibbelen. Ik denk dat Madam dat niet leuk vindt....maar toch vindt ze hem interessant. Ben van plan het aan't einde van de maand weer te proberen bij iemand anders thuis (al heb ik er een hard hoofd in)..want dan is Avi ietsies ouder en er misschien wel aan toe. Ik heb hetzelfde als jij...ik kan hem echt niet meer weg doen...hij is zo lief en happy. Gister lag hij bij me op bed en bunnyflopte tegen m'n dij aan (zoooo zoet). Ik heb zelf zoiets van ,zo lang hij en zij blij zijn, hoeft hij niet weg. Geduldig zijn is ook niet 1 van mijn sterkste kanten (hahaha), maar ik geloof dat er voor nodig is...dat is ook wat me is aangeraden door de medewerkers van het Hazenbos...... Geduld dus.

(Gecondoleerd met je Banjertje trouwens...ik weet hou veel pijn je daar van hebt)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch nog even wat duidelijkheid scheppen hoor (hahahaha)..

Zij kust met haar tongetje...en hij soms met z'n tandjes..soms ook niet.

Hij kust mij nl. meestal met z'n tong maar soms nibbeld hij..niet hard natuurlijk, ik denk dat zij daarvan geschrokken (en genezen) is.

Die van jou maken elkaar tenminste niet af :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ze idd gister ook uit elkaars gezichtsveld gehaald, zodat ze over een tijdje miss weer als 'nieuw' voor elkaar zijn.

Deze kamers grenzen aan elkaar dus kunnen ze elkaar elke dag zien door het gaas wat ik voor de deur heb gezet.

Ben je toch van plan veranderd? Waarom? Juist dit wekte misschien wel de problemen op zoals een paar mensen hierboven ook al aangaven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Tassiekwassie,

Bedankt voor je reactie. Wat gebeurt er bij jou als je ze samen in eenzelfde ruimte zet? In een kamer bijvoorbeeld? Vliegen ze dan meteen op elkaar af en beginnen ze te vechten? Merk je dan dat dit aan één van de nijnen ligt, of beiden?

Bij mij maken ze elkaar gelukkig niet af nee haha. Ze zijn wel vriendjes denk ik, maar geen dikke. Misschien wil ik dat gewoon te graag. Ik heb nou eenmaal gezien hoe Liam was met Banjer, en dat is zo'n verschil. Maar ik kan ook niet in zijn koppie kijken om te zien of hij nu misschien wel net zo gelukkig is. Konden ze maar praten, zou een stuk makkelijker zijn ;).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou inderdaad he...

Nou, wanneer ik ze samen in 1 ruimte zette...was het GELIJK vechten!....Het leek erop dat zij de aanstichter was maar, het gaat zooooo snel dat dat moeilijk te bepalen was eigenlijk. Ik denk dat zij echt veel te territoriaal is en er is me aangeraden hem niet helemaal uit haar gezichtsveld te halen wanneer ze aangeeft dat ze hem wilt zien aangezien ze dondersgoed weet dat hij in huis is (om ook even antwoord te geven op Lonja). Wanneer ze hem zelf wilt zien en ik 'regel' dat voor haar, is ze wel lief... zolang hij maar niet te dichtbij komt lijkt wel...

Ik had trouwens zelf iets bedacht en vraag me af wat jullie denken..

Zoals jullie wel weten is de 'harde' manier van koppelen ; angst-koppelen. Je kent het vast wel...samen in een doos en dan een ritje in de auto.Nu ben ik daar zelf niet zo'n voorstander van maarrrrr....aangezien Oud&Nieuw(knallen) er zowieso aankomt, zal ik ze DAN bij elkaar zetten??

De steun die ze dan bij elkaar vinden kan een band creeren....

bewerkt door Tassiekwassie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee Tassie,

Je zou inderdaad kunnen proberen om ze met oud en nieuw samen te zetten. Misschien zoeken ze steun bij elkaar.

Als het niet goed gaat, kan je ze altijd nog uit elkaar halen. Het lijkt mij het proberen waard :)?

Ben benieuwd. Hou je ons hier op de hoogte?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo te horen levert het veel moeilijkheden op om deze twee te koppelen. Jammer. Een vrouwtje geeft in het begin al heel duidelijk aan als ze geïnteresseerd is in een mannetje. Dat de een de ander af en toe weg jaagt is geen probleem, maar als ik jouw verhaal zo lees dan vraag ik me af of dit ooit tot een goede match komt, lijkt mij niet. Heel veel succes!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mij lijkt het eerlijk gezegd ook geen goede match. Na het allereerste contact leek het een 'instant liefdes-koppel' te worden...helaas werd het na de eerste ontmoeting een beetje hopeloos :s ...maarrrr..de aan houder wint!! Ze staan nu weer naast elkaar op een andere plek in de woonkamer en...het gaat zo slecht nog niet.:biggrin:

Hij WAS heel erg bang voor haar (wilde de slaapkamer niet meer uit enzo)...nu keutelt hij op en om haar hok heen en wil de hele tijd bij haar in de buurt zijn. En zij...tja. In ieder geval.. wanneer het bedtijd is, zijn ze allebei normaal gesproken niet blij dat ze in een afgesloten hok zitten.....Nu ze naast elkaar staan, protesteren ze niet meer. Goed teken...toch??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja toch.....en mocht het dan toch echt niet lukken...dan blijven ze gewoon buren. Aangezien ze alle 2 sowieso heeeeeel happy zijn.

Ik heb ook nog 2 katten en beide nijnen hebben aansluiting gevonden met hen (zo cute). Avi (rood/wit) met Paintje (ook rood/wit). En Binky (wit/zwart) met Quincy(zwart/wit)...vond ik wel een grappig feitje hihi..

Fijn om te horen dat het bij jou ook wat beter gaat!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mocht het niet lukken (en ik moet ook zeggen dat je een beetje eigenwijs op mij overkomt, omdat mensen je hier advies hebben gegeven om ze een tijdje helemaal uit elkaar te halen en dan later zonder tralies ertussen in 1 keer te koppelen, maar je dat niet probeert) dan zou ik ze niet allebei alleen houden. Een konijn heeft echt een maatje nodig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .