Spring naar bijdragen
Dionysia

Tip voor als je beestje moet laten inslapen :(

Recommended Posts

Ik wou graag even een tip verspreiden! Ik moest laatst mijn ratjes laten inslapen :( en mijn dierenarts vroeg er een belachelijk prijs voor. Ik heb toen alle (maar ook echt alle) dierenartsen in Den Haag en omgeving opgebeld en gevraagd naar de prijs, die varieerde van 60-150 euro. Tot ik de laatste dierenarts belde, Dierenkliniek Stevinstraat, in Scheveningen. Zij vroegen 7e per ratje. Ze waren ongelofelijk lief voor de beestjes, lieten mij in alle rust afscheid nemen, en namen echt de tijd ervoor.

Ze legde uit dat dierenartsen kunnen vragen wat ze willen voor het inslapen, maar eigenlijk kost het hun helemaal niks zo een klein prikje. Ze proberen gewoon veel te verdienen eraan! En zij vonden dat daardoor dieren onnodig gingen lijden als mensen het niet wouden/konden betalen. Ik vond dat zo vriendelijk van ze!

Dus mocht je in de buurt wonen, en (ik hoop het niet voor je!!) een beestje moeten laten inslapen, zou ik echt hun even bellen!

Het ging me niet om het geld, maar het werd een principe iets, bij de een moest ik extra betalen als ik ook tijd wou om afscheid te nemen, bij de ander extra betalen als ik er bij wou zijn, etc! Ik vond dat zo schandalig! Ik merkte gewoon dat deze mensen oprecht veel gaven om de diertjes :) En dat is fijn om te weten op zo een *** moment.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

€150,- voor een rat inslapen?! Mijn God! Dat is een gigantische schop na als je net je diertje hebt moeten laten gaan! Ik ben zo'n €60,- kwijt voor het THUIS laten inslapen van een konijntje.. De dierenarts komt dan aan huis, neemt de tijd er voor etc. Het zou mij inderdaad ook niet om het geld gaan, maar je hebt helemaal gelijk dat dit een principe is plus dat ik snap dat men ook de kost moet verdienen, maar aan het verlies van een dier moet je toch niet willen verdienen... In elk geval niet zo dik!

Sterkte met het verlies van je ratjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste keer dat ik een ratje moest laten inslapen was ik naar Waalwijk gereden (vanaf omgeving Weert) waar ik een rekening van €50 gepresenteerd kreeg. Nou gingen ze wel heel netjes met het beestje om en de rekening werd thuisgestuurd ipv afrekenen aan de balie, maar na zo'n afscheid valt dat zwaar op de maag. Ik ga nu al 2 jaar naar de dierenarts in Ell/Boshoven en die zijn altijd heel netjes geweest en rekenen maar €15 ongeveer. Dusja, het verschil kan heel groot zijn en het is belangrijk om ervaringen met anderen te delen, want je weet het toch niet voor je er zelf voor staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een prijzen zeg! Ik ga altijd in Den Bosch naar de Dierenkliniek Maaspoort. Volgens mij vragen ze maar 16 euro, ongeveer, per rat. En dan hoef je vaak de kosten van de afspraak niet eens te betalen. Je betaalt dan echt alleen voor het inslapen. Ze zijn heel vriendelijk en meegaand. Dezelfde week krijg je nog een kaartje in de bus! Superlief!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ongelooflijk die prijzen. :oh:

Dat valt je rauw op je dak als je niet naar de prijs hebt gevraagd in je verdriet. Eigenlijk wel triest dat ze dat zo duur maken. Wij hebben tot nu toe alleen nog de muisjes van mijn zoontje laten afmaken. We kregen toen toch verbaasde reacties uit de buurt. Waarom laat je zo'n klein beestje inslapen, die gaat vanzelf wel dood hoor. :s Ja, als het zo duur is, dan krijg je dat soort dingen. Blij dat de da hier niet zo raar doet. Zo heeft mijn zoontje zijn muisjes niet te lang zien lijden en heeft ze netjes kunnen begraven. Dat is al naar genoeg. :s

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

klinkt heel lullig maar je moet dus bijna eerst gaan sparen om je beestje uit zijn leiden te kunnen verlosen. Ik zal er eens over contacten met mijn "nieuwe"dierenarts :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier een hele fijne dierenarts. De hamster van mijn zusje moest een spuitje en dat kost normaal zo'n 7 euro hier, maar ik had nog een rekening van de paarden te betalen en toen liet ze het zelfs zitten. Alleen de paarden hoefden betaald te worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .