Ga naar inhoud

Rabbit time! organiseert tweede konijnencongres zaterdag 9 maart 2013

Cecile
 Delen

Aanbevolen berichten

Het tweede konijnencongres komt in zicht. Na het grote succes van 2012 hebben we besloten het nog ietsje groter aan te pakken in 2013. Zaterdag 9 maart in stadskasteel Oudaen te Utrecht zal het congres gehouden worden. Dit kunt u alvast in de agenda noteren (ook leuk om te combineren met een weekendje Utrecht).

Er zijn inmiddels al twee gastsprekers bekend en dat zijn niet de minste namen. Dit zijn Bernice Muntz (www.dierentrainer.nl) en Manuela van Leeuwen (http://www.atalantavoordieren.nl)!

Meld u aan via rabbittime12@gmail.com voor 1 januari 2013.

Kosten voor het congres bedragen 20 euro incl. drie lezingen en twee consumpties. Bij meer dan 35 mensen worden de kosten 15 euro per persoon. Dus vraag familie, vrienden en kennissen om ook te komen!

Meer info volgt….

http://www.facebook.com/pages/Rabbit-Time/480939228605722

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb een week of wat terug een gastcollege van Manuela op school gehad, was erg leuk en interessant! Ik denk dat ze ook zeker wel een nuttige bijdrage zal leveren aan het congres. Ik ga zelf niet heen, maar wil degenen die wel gaan veel plezier wensen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het borrelen was inderdaad ook leuk. Oudaen is een mooie locatie en zeer geschikt voor een drankje na :)

Was zeer gezellig! I kzeg dit jaar weer.

Congress vond ik ook leerzaam en zeker omdat het deze keer iets uitgebreider is ga ik er zeker weer heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Hallo allemaal,

Het is de moeite waard om te komen! Zeker omdat het a) heel gezellig is en B) ook leerzaam is voor de gevorderde konijnenbezitter. Het is juist zo opgezet om niet alleen basisinfo te geven, maar echt een verdieping op je kennis aan te reiken. Basisinfo wordt kort herhaald en dan gaat het dieper op de materie in. Uiteraard is er ook voldoende ruimte om vragen te stellen, waarmee je dus zelf ook invloed hebt op het niveau en de richting van wat er besproken wordt. Dus meld je aan voor 10 februari!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hopen dat nog veel mensen zich aan gaan melden voor het congres. Het belooft weer erg interessant, maar vooral ook leuk te worden.

Het congres vindt zaterdag 9 maart plaats in Stadskasteel Oudaen in Utrecht. Dit is zeer goed te bereiken met het OV. Als je met de auto komt is het raadzaam de auto op een P&R neer te zetten net buiten het centrum van Utrecht, zodat je veel parkeerkosten uitspaart.

Inmiddels is het dagprogramma als volgt:

9.30-10.00 inloop (koffie/thee etc met gebak)

10.00-12.00 eerste lezing Willem-jan Kitslaar

12.00-13.00 lunch (in de stad of in Oudaen met 10% korting)

13.00-15.00 tweede lezing Manuela van Leeuwen

15.00-16.00 middagpauze

16.00-18.00 derde lezing Bernice Muntz

18.00 bezoekers kunnen naar huis, napraten, hapje eten (10% korting op diner bij Oudaen)

Willem-jan zal een inkijkje geven over konijnen die hij in de dierenartspraktijk tegenkomt en hun problematiek.

Manuela zal het hebben over natuurgeneeskunde. Wat houdt dat in, wat betekent dat voor je konijn en hoe kun je het inzetten?

Bernice zal het hebben over opvoeden, spelen en het trainen van je konijn.

De lezingen worden ingedeeld door de sprekers en kunnen dus een korte pauze bevatten of eerder stoppen. Om niet in tijdsnood te komen als het vragen stellen uitloopt is er per lezing 2 uur ingeruimd.

Voor, tussen en na de lezingen is er voldoende gelegenheid om met elkaar bij te kletsen of nieuwe konijnenbezitters te ontmoeten.

Graag uiterlijk voor 10 februari aanmelden!

Voor verdere vragen over het congres kunt u mailen naar kolibrie56@gmail.com.

Hartelijke groet,

Cécile Collast.

Rabbit Time! team.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Majk,

Geef je lekker op, want er komen mensen vanuit het hele land. Ik heb al een deelnemer uit Zuidwolde, Groningen. Dus er valt altijd te carpoolen met elkaar. Vlak voor het congres zal ik een lijst rondsturen aan de deelnemers, zodat je samen kunt rijden/reizen. Goed voor het milieu en je portemonnee en wel net zo gezellig!

Groet Cecile.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9.30-10.00 inloop (koffie/thee etc met gebak)

10.00-12.00 eerste lezing Willem-jan Kitslaar

12.00-13.00 lunch (in de stad of in Oudaen met 10% korting)

13.00-15.00 tweede lezing Manuela van Leeuwen

15.00-16.00 middagpauze

16.00-17.30 derde lezing Bernice Muntz

17.30 bezoekers kunnen naar huis, napraten, hapje eten (10% korting op diner bij Oudaen)

Kleine wijziging in de eindtijd van de laatste lezing. Daarnaast kan er gemaild worden naar evenementen@rabbittime.nl en zal Willem-jan spreken over:

- Normale anatomie van het lichaam

- Kanker

- Inkijkje bij de dierenarts die veel konijnen doet… Welke diagnostiek kan je doen en heb je nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei dit lijkt mij wel heel erg leuk en interessant. Ouders maar eens lief aankijken of ik eventueel de auto mee mag. Woon zelf in zuid-west Friesland dus als er mensen uit deze regio er ook heen willen kunnen we vast wel wat regelen. Ben benieuwd wat m'n ouders zeggen, moet al zo vaak de auto lenen de laatste tijd XD. *fingers crossed*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de dubbelpost, maar ik heb een auto geregeld. Ik rijd in principe over Lemmer/Emmeloord/Almere/Lelystad die kant op denk ik. Dus daar zou ik wel mensen kunnen oppikken. Natuurlijk wel met een bijdrage voor dieselkosten ;).

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter info: ik ga met het OV, ik neem de trein Coevorden - Zwolle, Zwolle - Utrecht Centraal. Ik heb een kortingskaart en er kunnen dus 3 mensen met korting (40%) meereizen. Ik weet niet of er iemand anders (een gedeelte van) die treinrit moet maken, in dat geval zou het aanzienlijk kunnen schelen in de kosten om samen te reizen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijgen de mensen ook boekjes mee waar van alles in staat?

Want alles opschrijven op zoon dag is behoorlijk wat.

Of word het eventueel opgenomen en uitgegeven op een dvd

zodat het ook weer terug te kijken is?

(ben vaker ergens heen geweest maar dan voor andere dieren

en daar werd altijd alles en in een boekje gedaan en op dvd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .