Ga naar inhoud

Casteren; constante aandacht?


Cubi

Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met de dierenarts, Cubi kan donderdagochtend gecastreerd worden.

Nu zit ik alleen een beetje met mijn rooster, donderdag kan ik hem om half 9 afzettend en rond 1 uur weer halen, dan moet ik zelf om 4 uur weer weg en ben ik pas om 8 uur thuis. Moet ik voor deze 4 uur iemand inschakelen die op hem kan letten? Vrij krijgen is geen mogelijkheid, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zorg altijd dat ik vrij ben na castraties, maar ik moet toegeven dat vaak neer voor mijn eigen gemoedsrust nodig is geweest dan dat mijn konijnen het nodig hadden. Maar als het weinig moeite is een oppas te regelen zou ik het wel doen. Dan kan de oppas in de gaten houden of hij al eet en plast en of hij geen last heeft van de narcose.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook gewoon gaan werken. Hij zat alleen dus kon goed zien of ie had gekeuteld of geplast. Verder telde ik hoeveel biks brokjes ik erin gedaan had en daar vanuit kon ik zien of ie gegeten had. Ik zorgde wel dat er veel natgroenvoer in lag. Omdat ze dat eerder eten dan hun biks en op die manier ook wat vocht binnen krijgen.

Ik vind 4 uurtjes nog wel te doen hoor. Zou me geen zorgen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster kwam er maar moeizaam bovenop, maar het is voor een voedster wel veel zwaarder dan voor een ram. De eerste 4 uur konden we niets voor haar doen, ze had van de dierenarts alle medicijnen gehad die ze mocht hebben en het was wachten tot ze zou gaan eten, maar dat deed ze niet. We hebben haar echt weer op gang moeten krijgen. De dag erna ben ik ook de hele dag thuis geweest voor haar. Maar goed, zij had ook wel heel intensieve nazorg nodig die we haar in die eerste 4 uur toch nog niet konden geven.

Ik denk dat 4 uur wel kan, maar ik zou hem sowieso apart zetten zodat je kunt zien of hij eet en keutelt en als het even kan zou ik zo snel mogelijk weer naar huis gaan!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .