Ga naar inhoud

Nieuw konijntje eet blindedarmkeutels niet! :(


loes1989

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Sinds maandag heb ik een nieuw konijntje ( een voedster van 2,5 maand) gekoppeld met mijn gecastreerde ram.

Het is een super schattig en lief konijntje, maar nu zie ik wel een probleem! Ze heeft sinds ze hier woont nog niet de blindedarmkeutels gegeten. Ze eet niet heel veel biks, maar ENORM veel hooi. Nog veel meer dan de ram! (Ze zitten inmiddels samen in een hok)

Ik weet nu niet zo goed wat moet ik doen. Minder biks geven? Ze krijgt nu af en toe een handje, maar het bakje is zeker niet de hele dag gevuld. Of zou er iets anders aan de hand zijn? Toen ik haar maandag heb gekocht, is ze gecheckt en geënt door de dierenarts en die heeft toen niets bijzonders opgemerkt.

Hopelijk weten jullie raad, want ik vind het erg eng! :|

Bedankt!

Groetjes! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Loes,

je schrijft af en toe een handje biks. Ik zou toch gaan wegen. Als ik een goed gevulde hand SS biks neem, heb ik 50 gr. Richtlijn voor biks is 20-25 gr per kg konijn! Dus ja, ik zou minder biks geven dan af een toe een handje. Ik weet dat het konijntje nog jong is en onbeperkt zou mogen eten, maar niet als ie de BD keutels niet eet dan geef je toch teveel biks.

Gevolgen van verkeerde (te veel konijnenvoer) voeding vind je in onderstaande artikel.

Hopelijk heb je er wat aan.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/konijnenvoer.html

Laat je weten of het minderen van biks geholpen heeft??

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Loes,

je schrijft af en toe een handje biks. Ik zou toch gaan wegen. Als ik een goed gevulde hand SS biks neem, heb ik 50 gr. Richtlijn voor biks is 20-25 gr per kg konijn! Dus ja, ik zou minder biks geven dan af een toe een handje. Ik weet dat het konijntje nog jong is en onbeperkt zou mogen eten, maar niet als ie de BD keutels niet eet dan geef je toch teveel biks.

Gevolgen van verkeerde (te veel konijnenvoer) voeding vind je in onderstaande artikel.

Hopelijk heb je er wat aan.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/konijnenvoer.html

Laat je weten of het minderen van biks geholpen heeft??

Groetjes :)

Ga ik proberen! Ik heb hetzelfde voer als op deze website wordt aanbevolen, dus wellicht ligt het dan toch aan de hoeveelheid... Het beestje lijkt wel uitgehongerd, ze heeft inmiddels al bijna een hele ruif hooi op! :P I keep u posted!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het nog even zo aanzien, een paar dagen afgewogen biks, beetje vers groen en veel hooi. Verwacht dat ie van het weekeinde wel BD keutels zal eten. Anders toch maar s met een goede DA bellen. Op lange termijn komt je nijn nl echt te kort, maar een weekend langer afwachten kan geen kwaad. Zij zal toch moeten omstellen.

Wat voor voer kreeg ze voorheen dan en wat geef je nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het nog even zo aanzien, een paar dagen afgewogen biks, beetje vers groen en veel hooi. Verwacht dat ie van het weekeinde wel BD keutels zal eten. Anders toch maar s met een goede DA bellen. Op lange termijn komt je nijn nl echt te kort, maar een weekend langer afwachten kan geen kwaad. Zij zal toch moeten omstellen.

Wat voor voer kreeg ze voorheen dan en wat geef je nu?

Ja, ga ik doen.. Ik weet niet precies wat ze kreeg (handig!), maar nu krijgt ze science selective junior.

Afwachten maar... (ben ik niet zo goed in!) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem. Er liggen altijd veel BD keutels in de kooi en op de vloer want ze laat ze gewoon liggen en gaat er dan doorheen lopen, heel vies.

Ik heb al eens een paar dagen geen biks gegeven, alleen hooi en wat witlof maar dat hielp niet.

Nu zal ik een kleine hoeveelheid biks geven elke dag en dan eens kijken wat het doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet echt normaal :(

Wel dat ze meerdere keren BD keutels hebben maar dan m.n. in de ochtend en nacht. Dat je ze vaker vindt, is zeker niet goed en hoop dat het met aanpassing van voeding van het weekend beter gaat. Zou anders toch wel contact opnemen met DA, dit, omdat het ook op ziekte kan wijzen.

Wens je heel veel sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet echt normaal :(

Wel dat ze meerdere keren BD keutels hebben maar dan m.n. in de ochtend en nacht. Dat je ze vaker vindt, is zeker niet goed en hoop dat het met aanpassing van voeding van het weekend beter gaat. Zou anders toch wel contact opnemen met DA, dit, omdat het ook op ziekte kan wijzen.

Wens je heel veel sterkte.

Volgens mij heeft ze vandaag 't merendeel opgegeten, woehoe! Minder biks is waarschijnlijk toch de oplossing geweest! Thnx voor de support! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .