Ga naar inhoud

beginnen met dwangvoeren?


Eefje

Aanbevolen berichten

Zoals sommigen van jullie wel weten is mijn voedster vandaag gecastreerd. We hebben haar om 9 uur weggebracht en mijn vriend heeft haar om kwart voor 2 weer opgehaald. We hebben haar wat water met een spuitje gegeven, zodat de narcose sneller weg is, maar ze heeft nog niks gegeten. Aangezien hier een boel mensen zitten met ervaring, wil ik jullie vragen: wat is normaal? Moeten we al beginnen met dwangvoeren? Er staat een klein bakje met dwangvoer (dat bleek ze ontzettend lekker te vinden toen Frits gedwangvoerd moest worden) en verder ligt alles wat ze lekker vindt om haar heen, maar ze moet er nog niks van weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

had niet gezien je al nieuw topic had aangemaakt, maar mij hadden ze verteld ze waarshcijnlijk niet zou eten, en de darmen waarschijnlijk op gang geholpen moesten worden, dat was ook zo bij haar. nadat ik medicijnen gaf voor de darmen en dwangvoer, kwamen de keutels vanzelf, toen de keutels er waren begon ze weer zelf te eten langzaam aan.

weet niet of je dat allemaal meegekregen hebt, de medicijnen bedoel ik dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet meegekregen, want ik heb alles in huis, metocloral, dwangvoer, pijnstilling, ik heb een hele ehbo kit hier. Ik zal haar wat metocloral geven en beginnen met een beetje dwangvoer. Water zit er wel in, ze slikt het ook heel braaf door gelukkig. Pff wat kan je je zorgen maken om zo'n kleintje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja komt opzelfde neer, is alleen ander middel met met in principe dezelfde werking.

als ze niet eet en keuteld zou ik het inderdaad geven. hoelanger darmen stil liggen hoe moeilijk het wordt, en mag niet te lang stil liggen, anders loopt niet goed af.

met darmstimulerend middel komt het eigenlijk meestal wel weer op gang.

en dwangvoer dan natuurlijk.

heeft ze ook wat gezegt over pijnstillers, ik mocht dag erop pas pijnstillers geven, aangezien hun hun injectie met pijnstiller gegeven hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet schukldig voelen, kun je toch niet weten, je wilt immers niet gelijk je konijn vol met medicijnen gaan stoppen als het niet nodig is.

daarbij vind ik dat de fout dan eerder bij de dierenarts ligt, die had duidelijk moeten zijn wanneer je moet beginnen met medicijnen. etc.

dat ligt zeker NIET aan jou!!!!

en je begint nu toch gelijk haar te helpen, komt vast wel goed meid, dit hoort er gewoon helaas eventjes bij.

het is even doorzetten , doe het gewoon samen met je konijntje, sleep elkaar erdoorheen.

de operatie is goed gegaan, dus dit komt echt wel goed, mij is verteld de darmen bijna altijd even stil vallen dat hoort er gewoon helaas even bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik was er niet bij om haar op te halen, dus heb geen vragenvuur op haar af kunnen vuren :P

Komt vast wel goed inderdaad, gelukkig slikt ze alles braaf in, maar ik voelde me al zo rot om in een gezond konijntje te laten snijden, dan hoop ik wel dat ze er tenminste snel bovenop komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou nog geen keutels en ze wil nog niet eten. Er zit wel een goeie portie dwangvoer in en net pijnstillers gegeven. Dierenarts gebeld en ze mag eventueel ook nog een portie cisaral, maar eerst even wachten wat de pijnstilling doet. Arme Wilma! En Frits is ook van slag, heeft nog bijna geen hooi gegeten vandaag, straks kan ik er 2 gaan dwangvoeren ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jeetje. Pech komt ook altijd tegelijk. Ik wens je echt heel veel sterkte en succes. En zou echt duimen voor Wilma en Frits.

Wat kunnen die kleine beestjes je toch bezorgd maken. Maar je moet jezelf iniedergeval niet schuldig voelen! Het was echt nodig, dat vond je zelf al en de dierenarts heeft het bevestigd. Verwen er maar lekker en hopelijk is ze er snel bovenop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou er zit weer een portie dwangvoer in en cisaral. Frits zit nu wel wat hooi te eten, hij gaat vaak even kijken bij de ziekenboeg, hij mist haar denk ik en ik denk dat hij ook wel aanvoelt dat zij zich niet lekker voelt. Het is ook niet niks voor ze, hopelijk voelt ze zich snel weer een beetje beter zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat Frits wat gegeten heeft. Denk inderdaad dat hun ook wel aanvoelen dat er wat anders is. Er zal natuurlijk best een gespannen sfeer hangen nu, omdat je je zo' zorgen om Wilma maakt.

Ik keek net trouwens in je album, heb nooit geweten hoe je nijnies eruit zagen, maar wat is Frits een leukerd! Qua kleur lijkt hij veel op mijn Brownie. Wat is er trouwens met zijn oortje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arme Frits was gedumpt deze zomer en gepakt door een of ander beest. Hij was toen zo gewond aan zijn oortje dat ze hem hebben kunnen vangen en naar de kleindierenopvang hier gebracht hebben. Het was helemaal ontstoken, heel zielig. Hier is een link naar hoe hij op hun facebookpagina stond: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=334590733293221&set=pb.231022730316689.-2207520000.1352928466&type=3&theater

Snap je niet he, hoe mensen zo'n beestje zomaar kunnen dumpen.. En al helemaal niet omdat hij zoooo leuk en lief is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig maar. Er is niets leukers te zien dan 2 verliefde konijntjes.

Geef Wilma maar een lekkere aai over der bolletje en zeg maar dat ze HEEL snel beter moet worden! Want we maken ons allemaal

zorgen om der.

Probeer ook een beetje aan jezelf te denken he? Beetje slaap zal je ook goed doen vannacht. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze heeft veel gedronken en een andere spot gevonden, nog niet zelf gegeten, dus net nog een portie dwangvoer gegeven. Ze heeft ook nog niet gekeuteld, wel geplast. Ze rilt en knarst met haar tanden, dus ik ben bang dat ze pijn heeft, maar ze heeft de maximale dosis vandaag al gehad. Morgenvroeg meteen metacam regelen, heb hier al vaker gelezen dat konijnen daar vaak beter op reageren dan op carprofen. Koud kan ze het niet hebben, want ze ligt bij de verwarming met 2 kruikjes en ze is zelf ergens anders gaan liggen. Ze scharrelt wel al af en toe een beetje rond. Nu maar even slapen en vannacht nog een keertje dwangvoeren. Hopelijk voelt ze zich morgen wat beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach jeetje, zou wel doorgaan ook met darmstimulerend middel. heb je ook versre groenten enz geprobeert, hier lusten ze graag aarbeienblad, en (nu worteloof) als ze ziek zijn, weet niet of je die hebt, of makkelijk aan kan komen. zou gewoon wat dingetjes proberen, soms willen ze ondanks dat ze zich niet lekker voelen, wel iets eten wat ze heel erg lekker vinden.

dat ze veel drinkt is een goed teken, ziet de wont er nog goed uit?

en ja vaak hoor je dat metacam wat beter werkt, hier wordt metacam ook beter genomen, ze vinden het zelfs lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .