Spring naar bijdragen
belleke

Goede raad nodig weet niet wat ik moet doen??????

Recommended Posts

Vanmorgen toen ik met mijn hond liep kwam ik een man tegen die ik ken door de honden.

Deze man heeft een psychische aandoening en is vaak depressief. Omdat heel vaak mensen mij van alles vertellen weet ik dit omdat hij mij dit ooit toe vertrouwd heeft.

Deze man heeft een labrador jonger dan onze Belle. Zij speelde altijd met elkaar als pup.

Die hond heeft een allergie probleem.

NU had ik deze hond al lange tijd niet meer gezien en ben zo geschrokken. Ik stond er bijna bij te janken. De hond heeft zicht kapot gebeten tot op het bot zelfs tijdens het aanhalen aaien van mij was hij nog aan het krabben.

Ik sprak hem hierover aan dat ik hier erg geschrokken van was en dat dit niet kon. Dat jeuk vreselijk is. Ik heb zelf last van eczeem en weet hoe erg jeuk is. Maar die man heeft niet het geld om het dure voer van de dierenarts te betalen. Ook de onderzoeken bij de dierenarts kon hij niet betalen. Ik had hem eerder al verteld dat onze Belle ook op versvoer staat omdat hij allergisch reageerde op brokken en tips gegeven en hij zei dat hij dat geprobeerd had en ook niet holp.

Dit was zo vreselijk om te zien en ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik zei ook tegen hem als ik rijk was kocht ik het voer. Maar mijn man werkt nu al voor de vele dieren die hier langskomen en wonen. Zelf heb ik door ziekte geen betaalde baan en inkomen.

Maar dit kan niet dit dier lijdt

Nu weet ik niet wat te doen. Ik zei al tegen hem of hij zijn dier niet wilde afstaan aan iemand die hem de zorg wel kon geven. Daar moest hij over nadenken. Maar ik denk dat het geen optie voor hem is.

OOk zei ik al tegen hem dat ik bij de dierenbescherming wil informeren.

Maar ik ben bang dat ze zijn hond dan in beslag nemen en dat hij zich dan zelf misschien iets aan doet. Zijn hond is toch een stuk zijn leven.

Dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben. Maar dat dit dier zo moet lijden kan ik gewoon niet verdragen. Ik zit hier echt huilend dit berichtje te typen. Zo ontdaan ben ik van wat ik gezien heb.

Mijn vriendin stelde voor dat we samen met hem gaan praten en proberen hem duidelijk te maken dat er echt iets moet gebeuren en dat wij eventueel voor vers vlees gaan zorgen. En hem proberen duidelijk te maken dat hij bv geen graan of zo moet voeren het kan een oorzaak zijn van de allergie????

Ik heb geprobeerd een aantal collega's van de dierenbescherming die ik vrij goed ken te bellen. Maar dat is niet gelukt. Ik wil het niet meteen aan de dierenbescherming zelf gaan melden. Ik ben zo bang dat die man zijn hond in beslag word genomen en die man dan helemaal terug valt in een depressie. Hij houd wel van zijn hond. Dat is zijn leven. Ik vind dit zo moeilijk. Maar mijn hart en gevoel kunnen dit niet los laten.

Weet iemand misschien of er een instantie of iets is die in dit soort gevallen gaan helpen en niet meteen de hond in beslag nemen???

Het best zou zijn als ik via familie van die man kon helpen maar ik ken hem nauwelijks.

Knuffels van een verdrietige Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat moet erg naar zijn, om die hond zo te zien.

Ik denk dat je enige keus is toch de dierenambulance te bellen. Je moet, vind ik, toch voor de hond opkomen. Je zegt dat je bang bent dat de hond dan in beslag genomen wordt, maar zo gaat hij de hond ook verliezen. Je kunt dit hele verhaal natuurlijk ook aan de dierenbescherming uitleggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ik ben vooral bang dat die man dan misschien zich zelf iets aan doet en ook dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

Het maakt het juist daarom zo moeilijk. Was het een gewone burger geweest die in de bijstand zat had ik niet hoeven na te denken.

Maar het baasje van deze hond roept ook altijd al iets van bescherming bij mij op. Is zo'n zielige man.

IK heb nog geen bericht terug van de mensen van de dierenbescherming die ik gebeld hebt dus maar even afwachten. En anders met mijn vriendin naar die man toestappen en hopen dat we hem kunnen overhalen toch iets te gaan doen aan dit probleem.

Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat schreef je, maar als de hond aan deze ellende dood gaat, bijvoorbeeld door een infectie aan 1 van die wonden, gaat de hond dood, is hij de hond ook kwijt en heeft de hond nog verder geleden.

Ik snap dat ik het heel zwart-wit op kan schrijven en dat het voor jou heel anders is, omdat je de man kent. Maar objectief gezien is dat volgens mij wel waar het op neer komt. Ik hoop dat de mensen van de dierenbescherming je goed kunnen adviseren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wat christaa al zegt. Op deze manier gaat de hond het ook niet redden. Als de hond zich helemaal kapot krabt en er komen hier infecties bij kan hij hier aan dood gaan. En dan zal die meneer zichzelf misschien ook iets aan doen. Heeft deze meneer geen begeleiding. Anders hiermee contact op nemen dat dit speelt. Er moet als ik dit zo lees iets gebeuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk om heel eerlijk te zijn Belleke dat hij de hond wel weer terug krijgt. Alleen moet er nu wel iets gebeuren. Zoals je zelf schrijft lijdt dit beestje verschrikkelijk. Ik hoef het niet eens te zien om in te denken hoe vreselijk dit voor de hond moet zijn. Je zou een dierenarts kunnen bellen en de situatie uitleggen. Ik denk dat ze niet zomaar een hond in beslag nemen tenzij het gaat om bewuste dierenmishandeling.

Door hem alleen over te zetten op anders voedsel ben je er nog niet. Ik denk dat de hond eerst behandeld moet worden om infecties en dergelijke te voorkomen. Eigenlijk kan dit geen dag langer wachten. Ik wens je veel wijsheid en sterkte bij je besluit!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is me gelukt.

Toch fijn dat er een kort lijntje is met de dierenbescherming. Ik ken diegene die in deze regio voor de inspectiedienst werkt en die heb ik gebeld. Zij zei eerst dat ik 114 moest bellen. Die gaan dan beoordelen of er hulp nodig is en dan geven die het weer door aan de regionale dienst en dan uiteindelijk komt het wel bij haar terecht.

Ik heb vooral mijn zorg over het in beslag nemen van de hond geuit en daarin kon ze me gelukkig gerust stellen. Maar zonder adres kon ze niets doen. Ik ben toen naar die man zijn huis gefietst samen met mijn vriendin voor als het moeilijk zou worden.

En oh er viel een pak van mijn hart. Ik heb hem uitgelegd dat ik erg geschrokken was die morgen. Ik had het toen ook wel al duidelijk laten merken en opties genoemd. En dat ik de dierenbescherming gebeld heb en dat die hem wilde gaan helpen.

Dat vond hij gelukkig goed. Aan alles merkte ik dat hij zelf ook opgelucht was dat hij nu hulp zou gaan krijgen.

Vanmiddag zou die mevrouw er al naar toe gaan.

Ik ben zo blij dat dit gelukt is meestal gaat het moeilijker is mijn ervaring.

Nu maar hopen dat er ook daadwerkelijk hulp geboden word en deze hond nog een aantal jaren gelukkig en zonder jeuk kan leven.

Een opgeluchte en blije Belleke Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh wat fijn. Echt goed dat er mogelijkheden lijken te zijn die voor zowel hond als baasje een opluchting kunnen zijn! Ik hoop op een mooie afloop. Ontzettend goed Belleke, dat je hier actie ondernomen hebt. Als jij niks gedaan had was er nooit wat gebeurd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb in dit soort situaties vaak een idee van: 'Je kan niet de hele wereld redden, je kan wel raad geven en hulp aanbieden, maar eenieder blijft zelf verantwoordelijk.' Maar bij deze heb je toch bewezen dat het af en toe geen kwaad kan een stapje verder te gaan. Goed gedaan, en ik hoop dat er een oplossing kan worden gevonden die voor iedereen werkt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker houd ik jullie op de hoogte.

Ik ben nu zelf ook heel erg benieuwd en zou het liefst even bellen naar die mevrouw maar ik wil haar ook niet teveel belasten door steeds maar te bellen. Misschien morgen even langs het huis van die man gaan om te vragen of ze er geweest is.

Ik hoop zo dat ze echt iets kunnen doen voor deze hond!!!

Bedankt voor het lezen en meedenken hierover. IK kan nu eenmaal slecht tegen dierenleed.

Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze belde juist en ze was er gisteren meteen naar toe geweest en de hond was meteen naar de dierenarts gebracht waar hij een aantal prikken heeft gehad. Zodat hij voorlopig van de jeuk af is. Het baasje word verder begeleid en ze zou er zeker nog eens langs gaan. Ze vertelde wel dat het moeilijk was binnen komen bij die meneer. Niet in de letterlijke zin maar meer in de geestelijke zin.

Ik ben blij dat er meteen actie ondernomen is. Maar hoop dat uiteindelijk de oorzaak van die allergie aangepakt word en daarin geholpen word.

Zij zei wel ook nog dat ik het nu verder aan hun moest overlaten en afstand moest nemen.

Ik blijf nog wel bezorgd over hoe het nu verder gaat en of deze man het mij kwalijk gaat nemen dat ik mij er mee bemoeid hebt.

Maar ik kan nu eenmaal geen dieren zien lijden.

Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ontzettend goed van je dat je actie hebt ondernomen! Je hebt gedaan wat je kon doen en die meneer draait wel bij die is misschien wel heel erg blij dat er nu hulp is. Als je hem tegenkomt kun je het hem nog eens rustig uitleggen.

Maar echt ik vind het mega dapper van je wat je hebt gedaan als de prikjes hun werk doen is het hondje voorlopig jeuk vrij. Je verdiend een hele dikke pluim!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze meneer snapt, zo te horen, best dat er actie ondernomen moest worden voor de hond en hij heeft de eerste hulp aan aangenomen, dus het lijkt me niet dat hij je iets kwalijk zal nemen.

Mocht je hem weer tegenkomen bij het uitlaten dan zou kun je gewoon vragen hoe het nu gaat met hem en z'n hond. Voor hem is het waarschijnlijk ook wel fijn om een handreiking gehad te hebben en hopelijk grijpt hij die hand om uit het diepe dal te komen waar hij in zit.

Super van je dat je deze moeite hebt willen doen, want nu is niet alleen een dier geholpen, maar wellicht ook de mens naast dat dier! Complimenten!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zojuist werd ik gebeld door de dierenbescherming die mevrouw van de inspectiedienst.

De hond is uiteindelijk toch bij die meneer weg.

Ze hadden hem begeleid. Maar hij scheen zich niet aan afspraken te houden en heeft toen vrijwillig afstand van de hond gedaan.

Of het echt zo vrijwillig is weet ik dan niet. Hij heeft gelukkig maar even in het asiel gezeten. Hij is geplaatst in het westen ook bij een alleenstaande man.

IK ben hier dus weer even van slag van omdat ik had gehoopt dat ze hem zouden helpen.

Zij zei wel nog dat ik er niet mee moest zitten dat dit goed was.

Maar helaas zit ik zo niet in elkaar.

Ik moet er echt niet aan denken dat ze mijn hond of konijnen zouden meenemen en die in een asiel terecht zouden komen.

Ik hoop dat die man niet al te depressief is nu.

Durf er ook niet langs te gaan omdat wij met een andere insteek toen naar hem toe gegaan zijn.

Mijn vriendin zegt dat hij misschien wel opgelucht of blij is dat hij die zorgen nu niet meer heeft.

Ik hoop dat dat het geval is.'Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben inderdaad wel blij dat hij zo snel geplaatst is want een hond die zoveel kost nemen mensen niet zo snel. Dierenbescherming zei ook al dat hij handen vol geld had gekost aan medicatie en duur voer.

De nieuwe eigenaar heeft dit nu dus ook.

Voor de hond is het beter tenminste ik hoop dat hij een nieuwe goede baas heeft.

Maar voor de eigenaar vind ik het wel sneu. IK hoop dat het zo is als mijn vriendin zei dat hij misschien nu wel opgelucht is.

Ik blijf het moeilijk vinden. Maar het beeld van die hond die zich tot op het bot kapot beet van de jeuk daar kon ik ook niet mee leven. Het was zo erg.

Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fijn dat de hond zo snel geplaatst is en dat die man nu alleen nog verantwoordelijk is voor zijn eigen leven. Hopelijk is dit signaal voor hem voldoende om de zaken goed op te pakken en een bevredigend bestaand voor zichzelf te creëren. Wie weet kan hij dan ook ooit weer de zorg voor een huisdier aan.

Je hebt goed gehandeld, Belleke!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het je dwars zit zou ik wel juist langs gaan en daar iets mee doen. Kan voor die man ook prettig zijn kan ik me zo voorstellen, en wellicht kom je er dan achter of het zo ook beter is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vindt het super van je dat je dit gedaan heb

Die man had de energie misschien zelf niet om de knoop door te hakken

Als je niet voor jezelf kunt zorgen bijna kan je dat zeker niet voor een dier wat extra zorg nodih heeft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .