Ga naar inhoud

Maden?????????? iewwwwwww hoe kan dit?


Eefje

Aanbevolen berichten

Gisteravond hebben we nog 1 larve gezien, mijn vriend zei inderdaad dat het geen made is, maden zijn kleiner en minder rupsachtig. Net nog gekeken en ik zie niks, hoop dat het dat dan was.. Nog steeds geen flauw idee waar het vandaan komt, zelfs een stuk laminaat eruit gehaald om te kijken of daar wat onder zat, maar nee!

@Fuerza Zielig he, die diertjes daar, in zo'n klein donker hokje.. Laatst hadden ze ook een rennetje staan, gewoon zo'n klein panelenrennetje dat ik ook heb voor 2 kleine konijnen, alleen hadden ze er daar 8 vlaamse reuzen en nog een bende cavia's in zitten.. Ik kijk eigenlijk nooit meer naar die beestjes, het is pure dierenmishandeling, maar je kunt ze niet helpen, zo frustrerend!

Zat jij ook rechtop in je bed door die klap bij electrabel? Ik woon er vlakbij, wat een herrie! Ik hoop dat iedereen er levend uit komt, er zijn nu wat mensen vermist.

Je kunt wel degelijk wat doen. Je kunt het melden bij de dierenbescherming en 144.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou lekker hoor, we vinden nu 1 keer in de 2 dagen 1 rupsje, alleen in de ruimte waar de konijnen zitten en nog steeds geen bron! Heeeeel bizar, want er staat bijna niks daar en we hebben toen ik er een aantal vond ALLES daar helemaal schoongemaakt. Nou ja, hier is mee te leven, maar blijft raar dat we echt niet kunnen vinden waar het vandaan komt! We zijn er wel definitief over uit dat het rupsjes van meelmotten zijn.

He bah..

Heb je niet ergens een klein gaatje in je muur, vloer of plafond? Heb je al je planten gecontroleerd?

Wij krijgen wel eens naaktslakken binnen. We snapten ook nooit waar het vandaan kwam. Het bleek dat 1 van de roosters aan de buitenkant van de muur, wat naar je kruipruimte gaat, kapot was. Daar kwamen ze naar binnen en via de meterkast kwamen ze omhoog en daarvandaan konden ze via een gaatje onder het fornuis en de keuken, woonkamer en gang in.. Nu dat rooster gemaakt is, hebben we geen problemen meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze vermenigvuldigen zich razendsnel en je ziet niet op alle plekken de coconnetjes. Hierdoor is het moeilijk ervanaf te komen. Ze komen niet van buiten, maar met voer dat besmet is naar binnen.

Een volwassen wijfje legt tussen 600 en 700 eitjes in het meel. Het zijn de larven die zich voeden met de meelproducten, de volwassen motten tasten niets aan. De larven kunnen dus wel voor heel wat problemen zorgen. Je voorraadkast met cacao, chocolade, rijst en noten kan je na een bezoek van de larven helemaal uitmesten. De boodschap is duidelijk: de hele inhoud van je kast moet de vuilniszak in.

Maar ze zitten dus ook in het dierenvoer.

aangepast door Knijnderte
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog steeds een raadsel waar ze vandaan kwamen, echt niet in het voer, niet in de houtkorrels niet in de gedroogde kruiden. We hebben er nu al een aantal dagen geen meer gezien. Heel vreemd.. Ze zaten ook alleen op 1 muur in het inpandige balkon waar de nijntjes zitten. Daar staat verder niks aan voedsel, alles staat hier in de berging en daar zitten ze niet. We hebben 2 planken laminaat eruit getrokken bij die muur om te kijken of daar iets onder zat, maar nee, voor de zekerheid de boel daar onder ook nog goed schoongemaakt.. Nou ja, misschien is het nu voorbij, het waren er echt heel weinig, uiteindelijk iets van 10, hooguit 15 in totaal. Elke dag wordt alles hier nog goed geïnspecteerd, maar echt niets meer te vinden. Vreemd.

We wonen in een nieuwbouwappartement, er zitten geen gaatjes of gekke dingen hier in de muren, het is eigenlijk zo steriel als wat. Als het nou een ouder huis was dan zou het me niet zo verbazen, maar hier.. Alles is netjes afgewerkt, eventuele coconnetjes zouden we echt moeten kunnen zien in die ruimte! Het leek wel of ze vanuit het niets ontstonden! Ach jaa, ik wacht in spanning op het volgende rupsje dat ik tot nu toe nog niet ontdekt heb..

Over de Jumper: De dierenbescherming is op de hoogte (mijn konijntjes komen van de dierenbescherming), maar ze kunnen niks voor ze doen, omdat ze wel water, voer en verzorging hebben. Tegen te kleine hokjes is helaas geen wet..

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog steeds een raadsel waar ze vandaan kwamen, echt niet in het voer, niet in de houtkorrels niet in de gedroogde kruiden. We hebben er nu al een aantal dagen geen meer gezien. Heel vreemd.. Ze zaten ook alleen op 1 muur in het inpandige balkon waar de nijntjes zitten. Daar staat verder niks aan voedsel, alles staat hier in de berging en daar zitten ze niet. We hebben 2 planken laminaat eruit getrokken bij die muur om te kijken of daar iets onder zat, maar nee, voor de zekerheid de boel daar onder ook nog goed schoongemaakt.. Nou ja, misschien is het nu voorbij, het waren er echt heel weinig, uiteindelijk iets van 10, hooguit 15 in totaal. Elke dag wordt alles hier nog goed geïnspecteerd, maar echt niets meer te vinden. Vreemd.

We wonen in een nieuwbouwappartement, er zitten geen gaatjes of gekke dingen hier in de muren, het is eigenlijk zo steriel als wat. Als het nou een ouder huis was dan zou het me niet zo verbazen, maar hier.. Alles is netjes afgewerkt, eventuele coconnetjes zouden we echt moeten kunnen zien in die ruimte! Het leek wel of ze vanuit het niets ontstonden! Ach jaa, ik wacht in spanning op het volgende rupsje dat ik tot nu toe nog niet ontdekt heb..

Over de Jumper: De dierenbescherming is op de hoogte (mijn konijntjes komen van de dierenbescherming), maar ze kunnen niks voor ze doen, omdat ze wel water, voer en verzorging hebben. Tegen te kleine hokjes is helaas geen wet..

Iemand typte eerder dat ze geen water en vieze hokken (vieze omgeving) hadden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de winkel instapt dan slaat de lucht van urine al flink op je adem. Het stinkt er ontzettend! Ook staan er konijnen onder de vogelkooien, waardoor allemaal zaadjes en veren bij de konijnen in het hok vallen. Ze hebben er heeeel weinig of keeeeei goor water.

Daar moet de dierenbescherming en 144 echt wel wat mee kunnen! Bellen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog regelmatig contact met een vrouw van de kleindierenopvang van de dierenbescherming hier. Ik zal haar nog eens vragen er een kijkje te nemen om te zien of ze echt niks kunnen doen. Ik vind het sowieso een schande dat dieren in winkels te koop zijn, maar ik heb ze er nog nooit zo ellendig bij zien zitten als daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voorste ruimte kan misschien wel wat groter zijn, maar met 10 vlamen en 15 cavia's blijft er erg weinig over.

Misschien kwam ik altijd op dagen dat ze verschoond moesten worden, want de lucht was niet te harden! En ik kan een hoop hebben. Ik heb dat ook nog een hard genoeg tegen mijn vriend gezegd dat personeel het ook hoorde. Maja, denk dat hun er niet echt iets van aan trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt zeker, ze weten helemaal niet waar ze het over hebben daar. Laatste keer dat ik er was liet een meisje dat zelf daar werkte zich adviseren door een kerel, ze wilde voor haar eigen konijntjes wat lekkers kopen. Hij adviseerde haar knaagsticks en van die drops.. Toen hij weg was heb ik haar geadviseerd de gedroogde worteltjes en kruiden te nemen, omdat dat andere spul best ongezond voor ze is. Gelukkig luisterde ze naar mij en niet naar hem!

Ben er nu zelf al even niet meer geweest, ben bang dat die larven ook uit die vieze tent daar kwamen, dus ik fiets nu een stukje verder naar de stad of daar bij het danielsplein in de buurt. Tijdje terug was ik in Dukenburg, daar zit een dierenwinkel die geen dieren verkoopt, die gun ik mijn geld eigenlijk het meest, maar is wel een eindje uit de richting..

Ik ben heel benieuwd wat je aantreft en wat ze zeggen, houd je ons op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon om de hoek bij Dukenburg en werk zelf in dat centrum. Ik koop daar mijn hooi en houtkorrels voor de wc. Mijn vriend is blij dat er geen dieren worden verkocht, omdat ik dan de winkel niet uit te slaan ben. :P Vind alleen dat ze vaak geen dingen op voorraad hebben. Maja, denk dat elke winkel wel wat heeft. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas best vaak last van meelmotten of eh mottenlarven. Voorheen vond ik ze vaak tussen de konijnensnoepjes en nu tref ik er geregeld wat aan tussen mijn kleding, ingekapseld in een fijn netje van een webachtige substantie en wel...ik kijk er al niet eens meer van op...kan alleen nog steeds de oorzaak niet vinden, want tref nooit motten aan en heb ook geen eten tussen mijn kleding liggen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb helaas best vaak last van meelmotten of eh mottenlarven. Voorheen vond ik ze vaak tussen de konijnensnoepjes en nu tref ik er geregeld wat aan tussen mijn kleding, ingekapseld in een fijn netje van een webachtige substantie en wel...ik kijk er al niet eens meer van op...kan alleen nog steeds de oorzaak niet vinden, want tref nooit motten aan en heb ook geen eten tussen mijn kleding liggen......

Ik heb er niet veel verstand van, maar volgens mij leven motten van stof..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb contact gehad met iemand van de dierenbescherming, het schijnt dat de dierenpolitie in onze regio heel erg goed is en ook echt actie onderneemt, ook als het om kleindieren gaat. Ik heb dus officieel melding gemaakt van de situatie bij Jumper en ze namen het erg serieus, ik word op de hoogte gehouden van de stappen die ze ondernemen. Ik ben heel benieuwd, ik hoop echt dat er wat gebeurt daar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nee nog niet, ik zal na het weekend weer even mailen met de dierenbescherming, zij zouden een vinger aan de pols houden bij de dierenpolitie.

Over de larven, we vinden er nu elke 10 dagen eentje. Één!! Je kunt er de klok op gelijk zetten. Het is zo bizar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .