Ga naar inhoud

Maden?????????? iewwwwwww hoe kan dit?


Eefje

Aanbevolen berichten

Ik kom net thuis, wil de konijnen verschonen, zie ik 2 maden op de muur! Gadverdamme! En ze staan hier binnen en ons huis is hartstikke schoon! Op het belachelijke af volgens onze vrienden, je kunt hier echt van de grond eten! Uiteindelijk heb ik 8 maden gevonden en vermoord natuurlijk, maar geen bron gevonden en ik heb het hele huis ondersteboven gezet en schoongemaakt, want maden in huis, dat kan natuurlijk echt niet. Ik heb echt niks kunnen vinden hier. De boel is nu ontsmet en staat te drogen, de nijnen kunnen zo weer het hok in (daar zaten geen maden, maar voor de zekerheid alles maar grondig schoongemaakt), maar hoe kan dit in godsnaam???? Ik herinner me dat ik een tijdje terug bij de jumper maden zag kruipen, het kan toch niet in het hooi gezeten hebben of zoiets? Of zal ik het voor de zekerheid maar weggooien? Het enige wat ik kan bedenken is dat het ergens in gezeten moet hebben dat mee naar binnen gekomen is, want bij een stelletje cleanfreaks als wij kan het echt niet door onhygienische omstandigheden komen.. Of kan het via iemands schoen ofzo, ik snap er echt heeeelemaal niks van! Maar goed, stel het zat in het hooi, of in de weiderol, of weet ik veel. Hoe erg is het als de nijnen vliegeneitjes binnengekregen hebben? En heeft iemand al eens zoiets meegemaakt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zeg ik nou allemaal hele domme dingen? Ik weet hier echt allemaal niks van!

Oh dat kan het niet zijn, dat zit in een afgesloten curverbak in de berging en daar is niks te zien. Of zie je dat niet en zijn het eitjes ofzo? Vind het nu een beetje eng om ze hun eten en hooi weer te geven!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel gekeken of de konijnen van onder niet aangevreten worden?

Hoe hygiënisch je ook bent, een (vlees)vlieg kan zo naar binnen vliegen en eitjes leggen in de vacht van een konijn als deze vochtig is of er keutels onderaan vast kleven.

Dan kan jij 3 keer per dag met een tandenborstel en chloor de vloer schrobben maar dat heeft er dan niets mee te maken.

En inderdaad, misschien zijn het geen maden maar larven van de meelmot bijvoorbeeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik vond het al zo gek, de enige keer dat ik maden in huis heb gehad was toen ik na een maand vakantie terugkwam in ons studentenhuis en iemand een vuilniszak 2 weken had laten staan met etensresten in de zomer.. Een van de redenen dat ik het zo heerlijk vind een eigen huisje te hebben nu :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let maar goed op, ik heb een keer meelmotten gehad. Ik zag een keer witte rupsjes tegen het plafond. Ik heb me suf gezocht waar ze vandaan kwamen, uiteindelijk had ik de bron gevonden, vetbolletjes voor de vogels. Die had ik net nieuw gekocht en ze moeten er dus al in de winkel in hebben gezeten. Ik heb schoongemaakt, dat wil je niet weten. Ik heb de hele keuken op z'n kop gehad ook al waren ze niet eens in de keuken, en heb al mijn pakken meel etc. weggegooid omdat ze daar in kunnen gaan zitten en voortaan bewaar ik alles in afgesloten blikken en potten. De vetbolletjes helemaal ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ooh bah! Ik hoop echt dat ik ze niet meer tegen ga komen, brrr.. Ik heb alles gechecked volgens mij, in elk geval alles waar ik vermoedde dat het vandaan kon komen, dus eigenlijk alle konijnenspul, maar kon niks vinden.. Ik weet wel dat nu elke dag het hele huis geïnspecteerd gaat worden! Met mijn bril op, voor de verandering :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja had ik opgezocht, ik denk dat het dat is inderdaad. Ik vond ze al zo groot voor maden :P Morgen maar eens flink verder neuzen of er echt niet ergens wat te vinden is! Wij hebben hier ook alles in opbergpotten enzo, alles wordt afgesloten bewaard, dus lijkt me sterk, maar het moet toch ergens vandaan komen zou je zeggen..

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind het sowieso een erg vieze en slordige winkel. Weleens gezien hoe de konijntjes erbij zitten? Onder de parkietjes enzo. Wou dat ik ze allemaal kon meenemen. Ze stinken, alles is goor. Hebben vaak geen water. Zitten in een hok van 30x30 cm. Alleen of met zn 3e erin gepropt. Begrijp soms echt niet dat personeel daar zelf niet eens over nadenkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond hebben we nog 1 larve gezien, mijn vriend zei inderdaad dat het geen made is, maden zijn kleiner en minder rupsachtig. Net nog gekeken en ik zie niks, hoop dat het dat dan was.. Nog steeds geen flauw idee waar het vandaan komt, zelfs een stuk laminaat eruit gehaald om te kijken of daar wat onder zat, maar nee!

@Fuerza Zielig he, die diertjes daar, in zo'n klein donker hokje.. Laatst hadden ze ook een rennetje staan, gewoon zo'n klein panelenrennetje dat ik ook heb voor 2 kleine konijnen, alleen hadden ze er daar 8 vlaamse reuzen en nog een bende cavia's in zitten.. Ik kijk eigenlijk nooit meer naar die beestjes, het is pure dierenmishandeling, maar je kunt ze niet helpen, zo frustrerend!

Zat jij ook rechtop in je bed door die klap bij electrabel? Ik woon er vlakbij, wat een herrie! Ik hoop dat iedereen er levend uit komt, er zijn nu wat mensen vermist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het waarschijnlijk geen maden zijn, maar rupsen van een of ander vlindertje dan waarschijnlijk. Dat is toch minder vies!

Wie weet blijft het gewoon hier bij :)

Je zal vast al wel vernomen hebben dat er geen doden en gewonden zijn bij de Electrabel. Ik zag op Facebook ook dat er heel veel mensen na zevenen wakker waren geworden van de klap :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh ja gelukkig viel dat mee! Het was echt een gigantische klap, ik woon er hemelsbreed zo'n 600 meter vandaan, klonk daarna nog best een tijdje alsof er een straaljager naast ons huis stond!

En nog steeds geen larven :) inderdaad minder vies dan maden, maar die dingen mot ik toch ook niet in mijn huis :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou lekker hoor, we vinden nu 1 keer in de 2 dagen 1 rupsje, alleen in de ruimte waar de konijnen zitten en nog steeds geen bron! Heeeeel bizar, want er staat bijna niks daar en we hebben toen ik er een aantal vond ALLES daar helemaal schoongemaakt. Nou ja, hier is mee te leven, maar blijft raar dat we echt niet kunnen vinden waar het vandaan komt! We zijn er wel definitief over uit dat het rupsjes van meelmotten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn inderdaad wormpjes van een soort motje (meelmotten). Ze houden er van om coconnetjes te maken in een rand, bv je plafond. Je komt er bijna niet vanaf, behalve door alles af te sluiten in de voorraadkast. Houd er rekening mee dat ze in alles kunnen zitten: spagetti, rijst, cacaopoeder, crackers etc. Het komt helaas mee met dierenvoeding, knaagsticks, balletjes etc. Grote kans dat ze in de winkel ook overal zitten. Erg vervelende en hardnekkige beestjes. De eerste keer vond ik ze in een pak rijst en heb de hele avond lopen gruwelen en alles weggegooid en schoongemaakt. Brrr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .