Ga naar inhoud

Stamper ziek..


Stampyy

Aanbevolen berichten

Ik ga sowieso Panacure bestellen en daarmee aan de slag.. Ik heb het besteld.

http://www.bunnybin-winkeltje.nl/nl/product/panacur-pasta/

Deze.. maar hoeveel zou ik daar vna moeten bestellen? Weet iemand dat?

Ik dacht 2 dd 20mg/kg. Misschien dat iemand dit kan bevestigen? Anders overleggen met je dierenarts!! Hoeveel er in deze verpakking van bunnybin zit weet ik zo niet. Staat wel in de bijsluiter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat klopt wellicht, maar dit is simpelweg niet de eerste keer en dat is echt zo vreselijk vervelend. Dan denk ik potjandikkie wanneer de juiste verantwoordelijkheid nemen.

Gelukkig gaat er nu panacur komen en hoop ik dat de beslissing in laten slapen niet te snel gaat vallen, want na een week zie je meestal nog geen resultaat als het om EC gaat.

En houden van is inderdaad ook los laten op het juiste moment, maar naar mijn mening is dat dit absoluut nog niet. Als ze nou volledig verlamd was en zelf niet meer kon eten is het een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg mensen, ik doe mijn best. Meer kan ik ook even niet doen. En niet over andermans verantwoordelijkheden oordelen als je niet weet wat er thuis etc. allemaal speelt. Ben er beetje klaar mee zo. Bah. Ik snap jullie heus wel. Maar al die conclusies die direct getrokken worden!

Morgen bel ik de DA en ga ik Panacure halen. Vond op de site het niet heel duidelijk, en dan kan ik er tenminste morgen al mee beginnen. En ik weet dat ik niet direct binnen 1 of 2 weken resultaat heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het in dit geval ook nog niet doen. Maar meestal is inslapen hier op het forum uberhaupt bijna niet bespreekbaar. Vandaar mijn opmerking dat die beslissing door een ieder zelf genomen moet worden. Voor iedereen ligt die grens weer ergens anders.

Ik denk dat jij meer weet over de achtergrond van dit verhaal, dus jij kunt je mening vast beter onderbouwen dan ik. Ik ben het in principe ook met je eens, maar wilde er graag wat nuance aan toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA is altijd beetje moeilijk geweest binnen onze thuissituatie. Uiteindelijk heb ik dat met veel moeite wel voor elkaar gekregen. Ben herstellende van depressie, natuurlijk hoeven mijn dieren daar niet onder te lijden.. maar het is echt niet dat ik even denk ''dan de stekker er maar uit''. Er gaat veel meer rond in mijn hoofd dan wat ik hier neer zet.

En wat is nu het probleem!? De Panacure wordt morgen gehaald. Behandeling begint. Klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In laten slapen is zeker bespreekbaar en ik ben ook zeker niet van eindeloos doorbehandelen en 101 behandelingen... en ik vind zeker dat mensen soms te lang doorgaan.

Diana je moet begrijpen als je, je eerdere berichten terug leest dat het heel anders overkomt dan je nu typt.

Ik ben blij dat je Stamper een goede kans geeft je goed gaat inlezen en haar nu voorlopig gaat behandelen met panacur. Ik hoop dat ze helemaal opknapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het fijn dat je met panacur gaat beginnen.

ieder konijn verdient een 2e kans, als het echt niet meer gaat kan je altijd nog kiezen voor inslapen, maar het is het proberen waard.

ik zag dat bij mijn konijntje ook, die was volledig verlamt de eerste keer toen ze het kreeg, na 3 weken zag ik weer verschil

helaas heeft ze het de 2e keer gekregen omdat ze de eerste keer te weinig en niet de juiste medicatie kreeg.

maar dat zegt niet dat jou kleine nijntje dit lot ook moet ondergaan.

mijn nijn had gewoon de pech.

maar ik ga voor je duimen dat jou nijntje wel die kans gaat krijgen en er weer helemaal boven op komt!!

zeker en vooral de moed niet laten zakken, het kan erg lang duren voor dat ze beter is, maar dat is het zeker waard.

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het in dit geval ook nog niet doen. Maar meestal is inslapen hier op het forum uberhaupt bijna niet bespreekbaar. Vandaar mijn opmerking dat die beslissing door een ieder zelf genomen moet worden. Voor iedereen ligt die grens weer ergens anders.

Ik denk dat jij meer weet over de achtergrond van dit verhaal, dus jij kunt je mening vast beter onderbouwen dan ik. Ik ben het in principe ook met je eens, maar wilde er graag wat nuance aan toevoegen.

Wat ik zelf in dit verhaal ook erg raar vond is dat er wèl gekozen wordt om te behandelen, maar dan niet de juiste behandeling starten.. Als iemand in deze situatie de keuze maakt om in te laten slapen omdat men het gewoon niet dierwaardig vindt, dan vind ik dat wel anders dan wanneer men het wel een kans wil geven, maar eigenlijk maar een halve kans...

Ben blij dat je nu toch Panacur gaat halen. Vind het enorm vervelend voor je dat het thuis allemaal zo lastig is, maar het zou zielig zijn als Stamper daar (ook) onder moet lijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zelf in dit verhaal ook erg raar vond is dat er wèl gekozen wordt om te behandelen, maar dan niet de juiste behandeling starten.. Als iemand in deze situatie de keuze maakt om in te laten slapen omdat men het gewoon niet dierwaardig vindt, dan vind ik dat wel anders dan wanneer men het wel een kans wil geven, maar eigenlijk maar een halve kans...

Klopt, ben ik het mee eens. Maar als ik het goed begrepen heb was dit het idee van de dierenarts en niet van TS.

In elk geval wordt er nu alles gedaan wat mogelijk is, dus nu maar hopen op beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panacur geeft na een dag echt nog geen enkel effect, dat duurt minimaal een week over het algemeen en in dit geval is het iets dat al veel langer speelt, mijn ervaring is dat het dan ook zeker langer nodig heeft om te herstellen. Als ze over een week nog steeds achteruit gaat zou ik weer contact opnemen met de dierenarts, maar op dit moment kun je gewoon echt nog niks verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan even duren voordat de panacure aan slaat. Ik zou ook proberen de poten voorzichtig te masseren.

Houd moed! Zorg ook dat hij goed warm blijft en kan liggen want hij heeft dat nodig om op te knappen. Zo'n ziekte kost veel van zijn lijf en hem lekker verwennen met hapjes die hij lekker vind!

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu mt Stamper, Diana?

Ik heb heel je topic even doorgelezen & ik vind alle symptomen ook wijzen naar EC.

Heel goed dat je een behandeling met Panacur bent gestart.

Alleen kan het herstel van EC heel lang duren, dus niet gelijk de moed opgeven.

Maar het moet natuurlijk wel konijnwaardig blijven allemaal, wat alleen jij kunt inschatten, omdat jij tenslotte Stamper het beste kent :)

EC kan zich trouwens in verschillende vormen uiten, een verlamde achterhand is de meest bekende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed zo! Het is een heel goed teken dat ze zelf het trapje op&af kan :)

De Panacur lijkt dus aan te slaan, waardoor de symptomen vrijwel zeker door EC veroorzaakt lijken te worden.

Het kan wel eens gebeuren dat ze bij EC een terugval krijgen, maar meestal verherstelt dit zich vervolgens weer.

Even in de gaten houden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan inderdaad erg lang duren voor panacur aanslaat. dat ze nu al verbetering laat zien kan wellicht ook een toevaltreffer zijn. Bij Max heeft het bijna 3 weken geduurd voor Max echt weer aan begon te komen met veel extra voer en niet nog verder afviel. Het kan dus echt lang duren voor je verbetering ziet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .