Ga naar inhoud

Onze dame is vreemd veranderd na overlijden man


jack en olivia

Aanbevolen berichten

Het is alweer 2 maanden geleden dat onze lieve jack is overleden. Hij had rare keutels dus naar de dierenarts geweest foto gemaakt en inderdaad lichte verstopping. Medicatie en moet goed komen. Week later jack was stiller als normaal, toch even kijken bij hem, raar geluid uit ze neus. Daar gaan we weer, in paniek naar de dierenarts. Ach zal niks zijn zeiden ze vast beetje geïrriteerde neus of luchtpijp. Nou ging al slechter snot erbij , piepen nog 2 bezoeken dierenarts gehad, waaronder een hele dag opname in een zuurstof kast samen met ze dame victoria. Wil niet meer eten dus mee naar huis. Heel veel paniek aanvallen later had hij de nacht toch gehaald. Och waren we blij want hij was jarig! Maar ze dame wou niks meer van hem weten. Eind middag besloten om weer naar de dierenarts te gaan hij kreeg nauwelijks lucht. Onderweg ineens gebonk op me schoot in de mand. Ja hoor daar ging hij in me armen gestorven op ze 2 de verjaardag. Victoria die dag iets ontregeld zoeken maar niks kunnen vinden. Dag later binkies maken bij ons zitten en super vrolijk. Alsof Ze hem niet mist. Sinds dien is ze vrolijker je kan haar continu aanhalen en aaien. Sprongen maken en hard door huis rennen, wat ze al tijden niet deed. Ook als wij slapen (ze slaapt bij ons), komt ze bij en naast ons liggen en likt ons hele hoofd af en handen! Helemaal verliefd op ons. Vreemd genoeg lijkt ze nu happyer nu ze alleen is? Ze zoekt zelfs onze hond op om contact te maken.

Zelf heb ik het verdriet geen plaats kunnen geven. Op de dagelijkse jankbuien na krijg ik paniekaanvallen bang dat er iets gebeurt. Wat mis ik hem toch!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het meer van dat ze alleen zit en blij is als ze bij jullie kan zijn want dan is er aandacht?

Bedoel mijn konijn die tot twee weken hiervoor geen vriendje had, sprong al op als ik de deur van slot draaide. Die werd compleet gek als ik kwam, kon uren knuffelen. Nou dat merk ik nu niet meer, ze is veel te druk met haar vriendje. En als ik kom ja dat is leuk maar haar vriendje is nog vele malen leuker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhh, wat een treurig verhaal... Maar je moet jezelf niks verwijten, je hebt er alles aan gedaan om hem te helpen... Soms redden ze het gewoon niet, wat je ook doet...

Dieren leven erg in het 'nu', veel meer dan wij mensen, dus Victoria gaat 'verder'. Daar kunnen wij nog van leren, al betekent het natuurlijk niet dat je hem moet vergeten! Zeker niet. Probeer te genieten van Victoria, wat klinkt het lief wat ze doet :) Wat Tara voorstelt om haar zelf een nieuw vriendje uit te laten kiezen bij een opvang lijkt me erg goed. Dan weet je zeker dat het klikt. De meeste konijnen zijn erg gelukkig met z'n tweeen en bovendien geef je het konijn uit de opvang (met misschien wel een slecht verleden) een fijn nieuw thuis! Maar je moet er natuurlijk wel eerst zelf aan toe zijn om een nieuw konijntje te halen. Sterkte

aangepast door Lienappelsien
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat was het juist hij was super lief voor dr liet haar altijd haar gang gaan!! ook als ze weer is last van dr hormonen had en flink achter hem aan jaagde liet hij het over zich heen komen. ik ben ook van mening konijnen moeten samen zitten maar aangezien jack aan pasteurella is overleden, is de kans groot dat zij het ook bij zich draagt.

waar ik dus bang voor ben is dat of de nieuwe met minder weerstand het krijgt en er weer aan overlijdt, of dat victoria door stress het opsteekt. en dan kan je mij opvegen want nog 1 van me sgatjes verliezen trek ik niet.

ook is victoria onwijs dominant en accepteert weinig, ik ben met de vrouw van bunnykaj in gesprek geweest die zij dat ze het prima alleen redt zo.

maar zelf vind ik t niet leuk voor haar.

nu zaten wij te denken ipv een konijn uit de opvang een ras konijn te nemen. zo bang dat een opvang konijn weer van de "ontzichtbare"ziektes mee draagt.

iemand ervaringen met vlaamse reus of duitse hangoor fokkers? en hoe dat samen gaat met hollandertjes?

we hebben er inderdaad veel aan gedaan en dat weten we zelf ook, maar toch word de pijn niet minder erdoor. ik zong altijd mr bojangles voor hem, want het is echt een gentleman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ontzettend sneu verhaal, sterkte nog.

Ik denk dat ze nu meer op jullie leunt, omdat ze haar maatje kwijt is en dat valt natuurlijk op, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze ook graag een maatje heeft.

Mijn ervaring met raskonijnen is niet zo best, ik zou zeggen lees een tijdje op het fokkersforum mee en je bent meteen genezen, want zo gezond zijn de konijnen daar niet. En als ze niet gezond zijn dan is er met regelmaat ook geen medische zorg.

Ook die kunnen met grote regelmaat wat mee dragen.. ik heb ook met grote regelmaat raskonijnen in de opvang gehad, maar ook bij veel fokkers thuis geweest. Het was nooit allemaal 100% gezond...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is toch belachelijk dat je haast nergens meer gezonde konijnen kan krijgen!

Ze was waarschijnlijk zo vervelend want ze was weer nesten aan het bouwen donderdag!

Maar nu gvd begint ze te niezen en aan dr neus te wrijven gister ineens, alsof er iets vast zat. Nu niest ze af en toe en merk dat ze last heeft van linker kantje neus of wang. Als ik eraan zit niks aan de hand? Ik denk door het nesten bouwen misschien hooi in de neus, tis er nu dan uit maar misschien een wondje achter gelaten. Dus nu een ontstekings remmer gegeven en dat doe ik nog een pasr daagjes voor de zekerheid. Geen natte neus enz. Ga ook niet naar de dierenarts de stress zal t erger maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het blijft toch maar naar de dierenarts gaan hoor, er kan best een strootje of hooitje vastzitten en dat gaat dan zitten rotten als het niet loskomt en dan krijgen ze er toch last van. Goed in de gaten houden! Mijn voedster heeft dat laatst namelijk ook gehad en dat moet er dan toch onder narcose uitgepulkt worden. Als het vanzelf over gaat geen probleem natuurlijk, maar wat bij mijn voedster was was dat het tussen 2 kiezen muurvast zat en in het tandvlees stak. Dan gaat dat tandvlees kapot en het strootje gaat rotten en dat is gevaarlijk qua ontstekingen en kan je een gaatje in de kiezen van krijgen zei mijn dierenarts. Plus dat ze (waarschijnlijk) daardoor ook haakjes begon te ontwikkelen. Dus heel goed kijken of ze wel normaal eet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .