Ga naar inhoud

Van kruidenhooi naar weidehooi


Eefje

Aanbevolen berichten

Omdat ik de kosten van het kruidenhooi toch wel de spuigaten uit vond lopen heb ik de nijnen nu op weidehooi gezet. Voordat ze kruidenhooi kregen had ik ander hooi wat ik uit de supermarkt gehaald had, maar dat vond ik echt vies en stoffig en daar werd weinig van gegeten. Ik was dus blij dat dat kruidenhooi er wel goed in ging, maar een beetje te goed, want er gaat zo een zak van E2.79 voor 500 gram per week doorheen. Ik heb ze nu 3 dagen op weidehooi (1.19 voor 1 kg, dus dat scheelt nogal). Eerst had het nog gemengd met kruidenhooi, maar toen bleef duidelijk het weidehooi liggen, dus heb ik besloten om ze nu de keuze niet te geven en even te kijken hoe het gaat. Het weidehooi wordt wel gegeten, meer ook dan dat vieze supermarkthooi, maar toch een stuk minder dan kruidenhooi, denk dat ze 1/3 tot de helft minder van dit hooi eten... Ze zijn natuurlijk vreselijk verwend geweest met dat dure hooi.. Kan dit een kwestie van wennen zijn en dat ze straks dit hooi net zo goed eten als het kruidenhooi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in een appartement, dus hooi van de boer kan ik hier niet kwijt, helaass.. Ik wacht het even af, ze eten er behoorlijk van, maar ik heb liever dat ze heeeeeel veel hooi eten, zoals ze met dat kruidenhooi doen :mdr: Mengen was geen succes, daar gingen ze alleen maar van selecteren :s. Gisteren had ik de kruiden die ze normaal in een bakje krijgen in het midden van een hooibal gedaan, vanmorgen zat in 1 bal precies een holletje waar ik die kruiden er in had gedaan, die waren er vakkundig uit gegeten :he: Ik heb nu het hele hok uitgeveegd, balletjes helemaal leeggemaakt en nieuw weidehooi erin, zodat ik beter zicht heb op wat ze eten en wat ze er gewoon uit gooien. Als ze er echt te weinig van eten ga ik wel weer ander hooi proberen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh echt waar? En ik maar denken dat hier goed hooi gegeten werd! Dat kruidenhooi aten ze echt de hele dag door, behalve 's middags dan als ze slapen, zou niet weten wanneer ze 2 keer zoveel weg zouden moeten krijgen! (Ze zijn allebei ongeveer 1700 gram)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bas is 1,3kg en die eet zo'n zak kruidenhooi leeg op 5 dagen, 100 gram per dag dus :P Waar hij het allemaal laat is mij ook een raadsel, tot je dan het toiletje bekijkt ;)

Ik heb Bas ook moeten overschakelen laatst van hooi dat hij heel erg lekker vond naar minder lekker hooi en hij at ook eerst 1/3de tot 1/2de minder. Na een week of 2 was dat volledig bijgetrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja ik wist vantevoren ook echt niet dat konijnen zo ontzettend veel poepen! Die keutels zijn ook net hooi in bolletjesvorm ;) Ik ben een beetje overstag gegaan en heb nu toch weer het weidehooi gemengd met weliswaar een klein beetje kruidenhooi. Ze zijn nu druk aan het eten gelukkig :) Hopelijk gaat het verder net zoals bij jou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .