Ga naar inhoud

Ties en zijn achterpootamputatie


Saf

Aanbevolen berichten

Fijn dat het zo goed gaat met Ties ondanks de omstandigheden.

Sjan is een echte lieverd & op deze manier ziet hij zijn zus Sies evengoed nog :)

Hoe gaat het tussen Sies & Semmie onderling?

Mensen zijn nogal snel geneigd om overal een mening over te hebben. Helaas heb ik dat ook al verschillende keren mogen ervaren & niet alleen op het konijnengebied.

Als je voor een dier kiest, moet je er ook goed voor zorgen, vind ik.

Het is vanzelfsprekend dat je dit voor je kind doet, vindt iedereen. Maar bij huisdieren ligt dit voor veel mensen anders, wat ik niet helemaal begrijp. Sunny, Ed & Elly horen ook bij ons gezin, net zoals Anne.

Probeer je er niet al te veel van aan te trekken (wat je zeer waarschijnlijk ook niet zult doen ;)) & ga lekker zo door.

Allemaal je nijnen zijn blij dat ze bij jou mogen wonen, zeker weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker zo Joseeke. Ik heb na de scheiding voor de keuze gestaan om de groep mee te nemen of er een ander huisje voor te zoeken. Financieel heb ik zeg maar niet de slimste keuze gemaakt. Maar met hier en daar wat laten, een basgitaar verkopen etc red sef het wel met zijn konijnen. Dit soort dingen maken dat je voor een groot dilemma staat, hoever ga je voor je der maar ook hoe ver kun je realistisch gaan. Rationeel gezien heeft een aantal mensen zeker een heel goed punt dat ze het niet snappen. Emotioneel gezien ligt dat nu eenmaal voor mij toch anders.

Toen de DA van de faculteit zo positief over de kansen vcan Ties en erg veel goede ervaringen had ook bij vlamen en je zit met je konijn op schoot op de grond van de behandelkamer bij de DA. En je ziet hoe hij ondanks zijn onhandig in de weg zittende poot en gegarandeerd veel pijn zo levendig is en nog zo graag wil. Dan is er voor mij maar een mogelijkheid. Je breekt je buffer aan en laat het dier helpen. Zolang het kan, doe ik het ook.

En wat andere ervan denken tsja daar geef ik eigenlijk in het algemeen bijzonder weinig om. En in dit geval zeker. Nu weten de meeste die mij kennen ook hoe belangrijk de konijne nvoor me zijn dus dat scheelt weer.

Ook heel mooi om te zien hoe mensen die je eigenlijk niet eens heel goed kent met je dier meeleven.

Je moet er in oge nvan andere heel veel voor laten maar soms zien die mensen gewoon niet wat je ervoor terug krijgt.

Sies e nSemmie doen eht onderling heel goed. En ze kome nstrakjes naast elkaar met een gaashek wat de tuin in twee-en deelt en als ik erbij ben moge nze dan met zijn viere nravotten. Mocht dit agressie of fustratie opwekken zoek ik dan naar een passende oplossing. Vooralsnog werkt dat super nu.

aangepast door Saf
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lastig met die kosten.. heb er ook wel eens discussies met mensen over gehad. Ik werd een keer ook voor gek verklaard toen iemand er achter kwam wat ik aan DA had gemaakt, kreeg het verwijt dat er zoveel armoede op de wereld is en ik (als vleeseter) dan zoveel geld uitgeef voor 'maar een dier'. Heb daar op gevraagd of ze ook mensen zo aanvalt die bijvoorbeeld geld uitgeven aan een muntenverzameling of die hun auto pimpen met de laatste moderne spoilers enzo. Pffff.. jammer dat mensen elkaar niet wat meer in hun waarde kunnen laten soms. Ik begrijp heel erg goed dat je doet wat je kan voor zo'n beest, niks aantrekken van mensen die het niet snappen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat er nog een buffertje was. Wij hadden het er toevallig gisteren nog over een buurvrouw haar hond had ook een operatie aan een poot moeten hebben kosten 1700 euro oei als je dat niet hebt wat dan?????

Wat ik jammer vind is dat de medische kosten zo enorm hoog zijn.

Maar misschien dat sommige dierenartsen dit ook kunnen spreiden???

IK vind het goed wat je gedaan hebt en ik snap volkomen jouw gevoel hierbij. Van je konijnen word je iedere dag vrolijk en een weekendje Londen is na twee dagen voorbij. En je kan je maatje toch niet zomaar een spuitje geven als het ook anders kan.

Voor mij blijf je een kanjer. Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen de DA van de faculteit zo positief over de kansen vcan Ties en erg veel goede ervaringen had ook bij vlamen en je zit met je konijn op schoot op de grond van de behandelkamer bij de DA. En je ziet hoe hij ondanks zijn onhandig in de weg zittende poot en gegarandeerd veel pijn zo levendig is en nog zo graag wil. Dan is er voor mij maar een mogelijkheid. Je breekt je buffer aan en laat het dier helpen. Zolang het kan, doe ik het ook.

Je moet er in oge nvan andere heel veel voor laten maar soms zien die mensen gewoon niet wat je ervoor terug krijgt.

Sies e nSemmie doen eht onderling heel goed. En ze kome nstrakjes naast elkaar met een gaashek wat de tuin in twee-en deelt en als ik erbij ben moge nze dan met zijn viere nravotten. Mocht dit agressie of fustratie opwekken zoek ik dan naar een passende oplossing. Vooralsnog werkt dat super nu.

In Utrecht zijn ze ook heel deskundig op het gebied van konijnen. Als zij daar aangeven dat het een haalbare kaart is voor Ties om op 3 poten verder te leven, kan ik me helemaal voorstellen dat je de ingreep hebt laten uitvoeren.

Tja...& wat het geld betreft...op zo'n moment denk je daar even niet aan. Je wilt er alles aan doen & het voor je lieverd zo draaglijk mogelijk te maken allemaal. Ik zal maar niet zeggen wat *Pumbaa* & *Zazou* me in het totaal gekost hebben, maar het is het me allemaal waard geweest :) & inderdaad --> je krijgt er een hoop voor terug. Het zou mooi zijn als meer mensen dit in zouden gaan zien.

Fijn dat Sies & Semmie het zo goed kunnen vinden samen! Aangezien ze voorheen met z'n 4tjes een groep hebben gevormd, zal ht naast mekaar wonen met gaas niet zoveel problemen leveren, denk ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al dat geëmmer over geld van die mensen die geen idee hebben hoe waardevol je dieren voor je zijn kun je gewoon lekker langs je af laten glijden!

Ties is natuurlijk een superbunny die deze kans verdient. Hij heeft niet voor niks voor jou als "baasje" gekozen :)

Heerlijk om te zien dat hij het zo goed met z'n privé verpleegster. Heel herkenbaar: toen Tinus geopereerd was aan een bultje wilde Fluf ook niet van zijn zijde wijken en ben ik zelfs door haar gebeten toen ik een wondcontrole uit wilde voeren :love:

Ties en Sjan zien er zo samen ook intens tevreden uit en ik denk dat je een prima keuze hebt gemaakt door ze splitsen, hoewel het natuurlijk wel een beetje jammer is van je groepje... Wederom beterschap voor Tiesemans, maar dat komt vast goed :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een groep is heel erg leuk maar op moment dat je een konijn meer in de gaten moeten is het wel lastiger. Semmie is helaas net wat te fel naar Ties toe. Die lijkt eigenlijk in de huidige gespitste situatie heel tevreden. Hij is minder schuw nu. Het gasswerk word een meter hoog voor het siesfiguur is dat geen barierre die sprong in juni toen Ties met zijn longontsteking samen met Sjan apart van de rest zat nog over 1,5 meter heen dus zij kan evtueel zo gaan buurten. de andere drie springen niet over een meter heen.

En als het blijft gaan zoals nu kunnen ze geregeld toch nog met zijn vieren ravotten. Eerst maar eens zijn dat Ties weer goed op krachten is en zijn balans nog wat beter vind. Is een beetje een wiebelig ventje nog :) Maar hij komt er wel. Voordeel van de hele medische circus is wel dat de rest ook weer nagekeken is en dat de haakjes niet terug gekomen zijn en zijn hart nog steeds goed werkt ondanks dat het vergroot is. Tot nu toe is zelfs de pasteurella nog weg. (Knock on wood) ik was er bang voor dat die nu hij zwakker is meteen weer de kop zou opsteken.

Hij houd dapper stand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zwelling is ook helemaal weg. Vanaf gisteren avond is hij medicatievrij. Hij eet nog steeds als een bootwerker. Heel bewegelijk is hij niet maar dat is hij nooit geweest. De stomp is mooi aan het helen en heeft geen lig plekken. Dus hij steunt er niet op met lopen.

Wel moet ik de urinebrand in de gaten houden, zijn balans met wassen is nog niet helemaal optimaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn om te horen! Ik ben blij voor je dat het allemaal zo goed is verlopen. Het zal geen goedkope ingreep geweest zijn en ook een lastige beslissing, en dan is het fijn te weten dat het niet voor niets is geweest en Ties nog steeds vrolijk rondhobbelt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wond vandaag.

DSC01350.jpg

Nog wat korstjes waar het gehecht is maar verder heel rustig. De zwelling is helemaal weg. Enige nog is de urinebrand niet heel erg maar wel iets wat hopelijk nog verbeterd. Hij is wat grumpy vandaag. Beetje humeurige brompot. Maar hij eet goed en is voor zijn doen erg beweeglijk dus hij zal wel een baaldag hebben.

DSC01359.jpg

Met Semmie en Sies gaat het ook goed. Ze zijn niet zo klef als Sjan en Ties maar lijken samen zeker niet ongelukkig.

DSC01343.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Sies en Semmie zijn echt Wat en Halfwat zo naast elkaar :love:

En Ties is gewoon een held en Sjan de verpleegster die iedereen wel zou willen hebben...

(En natuurlijk is Sef het beste 'baasje' wat een konijn zich wensen kan!) :yes:

Helemaal mee eens!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .