Spring naar bijdragen
Mireille

Verharings vormen en foto's

Recommended Posts

Het ene konijn is het andere niet en zo is het ook bij de verharing.

Makkelijk is het dan verscheidene konijnen te hebben die allemaal anders verharen, dus ik heb er even het foto toestel bij gepakt.

Dexter verhaart heel geleidelijk en bij hem zie je alleen bij zijn schouders een licht nuance verschil

70814dexter02.jpg

elmo verhaart iets erger en het lijkt nog extra erg doordat ie ook nog iets van kleur veranderd.

70814elmo05.jpg

en op zijn koppie zie je ook duidelijk verschil tussen oud en nieuw

70814elmo03.jpg

en dan hebben we nog de extreemste vorm van verharing.

Youp komt er dan ook zelf niet goed doorheen en ik moet hem elke dag plukken, aangezien hij anders te veel haar binnen krijgt

70814youp04.jpg

70814youp02.jpg

70814youp05.jpg

De manier van verharen heeft met een aantal dingen te maken zoals pels dikte en struktuur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Grappig om te zien!

Ik merk er bij mijn rexen eiegnlijk heel weinig van dat ze verharen. Als ik ze aai merk ik wel dat er soms een paar haren meekomen, maar dat is véel minder dan bijvoorbeeld bij mijn katten.

Op sommige koppies zie ik wel wat vormen ontstaan door wat haar-verschillen, maar dat is het dan ook.

Werkt het ook nog per ras verschillend? Of is het echt per individu?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Robbert en ik zaten helemaal onder de haren toen we Puk even "getemd" hadden, maar we zien niet echt van die plukken die achterblijven. Bij de andere nijnen merk ik er helemaal niks van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

zo zag pluisje er ook uit, leek erop doordat hij steeds zijn huisje in gaat dat het gaat erom heen zijn hare eraf schuurde(het was ook presies op de plek wat het huisje raakt) maar het zag er niet uit joh.

maar komt het weer terug in de winter of blijven ze dan kort?? vond dat pluizig van pluisje wil leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij verharen de meeste heel licht, Alleen Knuff verhaart extreem, die moet ik elke dag plukken. Lijkt of de hele konijn kaal kan plukken zoveel komt eraf:blink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

nou alle konijnen vallen hier eigelijk wel mee met echt plukken uitharen ze zien er allemaal nog goed uit behalve de nieuwe voedster van mij die kam en pluk ik ook die komt er zelf ook niet door volgens mij . We zullen zien of dat bij haa volgend jaar beter gaat

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanx voor het plaatsen van deze foto's!! Mijn Albert is blijkbaar ook zo'n extreme verhaarder als Youp (ik vond vandaag zelfs een kale plek), maar ik ben nu gerustgesteld dat het niks ernstigs is!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pff t feest is nog niet over, het word hier met de dag meer. Meneer vond blijkbaar lichtgrijs niet leuk meer... hij word nu zwart! Net zn hok verschoont, overal lagen plukken haar, de tralies zaten onder het haar... Ik kan hem wel blijven borstelen, maar ik heb het idee dat dat ook amper nut heeft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier 2 heel verschillende verhaarders.

Binky's haar is heel zacht en lang, verhaart niet zo extreem en het lijkt wel of die ook minder snel klitten krijgt.

Smoky is veel viltiger van vacht, als ik die borstel dan komt er een hele berg haar per keer vanaf, ik denk een pluk zo groot als een appel in totaal! Ze was helemaal zwart, maar begint nu toch grijs te worden, en de ondervacht lijkt wel wittig?! Zijn er meer konijnen die juist van donker naar licht gaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel mensen denken dat konijnen die jong zo pluizig zijn altijd pluizig zullen blijven.

Dit is zeer veel gevallen niet zo.

Die pluizen om de kop zijn vaak gewoon baby vacht die als ze die kwijt raken niet of nauwelijks nog terug komen.

Een lion head lijkt als ie 8 weken is net een teddy widder, maar eenmaal volwassen komt de natuurlijke aard van het beestje naar boven en blijkt het toch echt een lion head te zijn.

Jammer genoeg maken veel mensen misbruik van dat uiterlijk en komen de eigenaren er achter na verloop van tijd dat hun teddy widder een peking widder of lion head is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .