Ga naar inhoud

soms dit voer soms dat voer, is dat goed?


Lilabella

Aanbevolen berichten

hoi!

ik geef niet standaard hetzelfde voer, soms kopen mijn ouders SS voor mijn nijntjes, meestal krijgen ze gewoon biks, niet altijd van hetzelfde merk. en ik vroeg me al een tijdje af of dit wel goed is voor de konijnen? ik wil natuurlijk wel het beste voor de nijntjes :)

groetjes Marlotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat het heel goed is.

Konijnen hebben gevoelige darmen en elke keer ander voer lijkt me heel onverstandig.

Want als je op ander voer overstapt bijv. naar science, meng je de science dan wel een week met ander voer? Of geef je gelijk ander voer?

hey,

ik stap niet over, maar ik geef ook gewoon gelijk ander voer, een keer hadden mijn ouders gemeng voer gekocht. ik echt zo: MAM DAT IS GEMENGD DAT MOET JE NIET GEVEN! en ik helemaal histerisch dus snel naar de jumper ander voer kopen hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de ene dag krijgen ze science en andere dag ander eten?!

Want je zegt dat je niet over stapt maar dat je wel gelijk ander voer geeft,

Dus ik snap nu niet helemaal of je nu een week bijv. science geeft en daarna een week ander voer. Of dat je science geeft met ander voer erbij?

soms geef ik een week science, dan weer niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan stap je dus over!

En dan zou je het andere voer dus een week moeten mengen met het andere voer :)

Je kan een konijn niet zomaar elke week ander eten voorschotelen, ander eten moeten ze aan wennen.

dat weet ik, maar dan krijgen ze de week daarna gewoon weer biks en heel soms een week science.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de samenstelling van elk voer anders is.

Gemengd voer bevat bijv. veel snoep. Ander voer heeft weer heel veel vet er in zitten,

Als het goed is staat ergens hier op BB de samenstelling die goed is voor konijnen met verschillende merken erbij!

Hier een linkje maar niet het topic over de beste samenstelling, die kan ik zo snel niet vinden!

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/voeding-van-een-konijn.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .