Spring naar bijdragen
Bellatrix

Stomme vraag maar binnen hoeveel uur moet een konijn begraven worden?

Recommended Posts

Nou de vraag staat er al.

Gister is Juultje ingeslapen namelijk.

Ik hoor het graag, dank alvast. Wilde het vandaag doen uit m'n werk.

Gister is het er niet van gekomen omdat ik gewoon niet wist waar (eigenlijk nog steeds niet) en was druk met de boel schoonmaken enzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is geen rare vraag. Toen mijn konijntjes zijn overleden, was 2x in de late avond, heb ik ze tot de volgende dag nog in huis gehad en toen naar het crematorium gebracht. Had ze wel in een deken gewikkeld en en een doos gelegd. Maar dan ga je het wel al ruiken dus hoe sneller nu hoe beter.......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach wat sneu, je kunt haar niet zo lang in de buiten lucht bewaren maar klikt het naar, in de diepvries kan het een behoorlijk tijdje..wij sparen de dieren die in de opvang ook altijd op en rijden dan met al die dode konijnen naar lelystad waar ze voor ons gratis worden gecremeerd...ik vind het altijd een luguber ritje maar beter dat dan gewoon in een klko doen...

sterkte met het verlies van Juultje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pebbles, dat doe ik sowieso niet hoor! Ik kan me voorstellen als je er meerdere hebt dat je het zo doet. Ik woon vlak bij een bos en twijfel of ik het daar doe, vraag me af of dit mag, de tuin wordt lastig denk ik, meeste stenen heb ik daar.

Bedankt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het konijntje koel staat/ligt hoeft het niet meteen dezelfde dag hoor. Soms lukt dat niet.

Maar je kunt het niet dagen uitstellen. Als het midden in de winter is en het vriest dat heb ik een paar keer gehad lukt het gewoon niet om het diertje te begraven. Als je geen tuin hebt waar je het in kunt begraven misschien een mooi plekje in de natuur zoeken????

Ik heb er zoveel in mijn tuin begraven dat ik ze de laatste keer achter de schutting in de gemeentetuin heb begraven. Maar dat mag eigenlijk niet. Heb het wel heel diep gedaan hoor en vlak tegen de schutting aan. Achter mijn tuin ligt een hele grote brede groenstrook vol struiken waar nooit iemand komt met daarachter gras.

Misschien heb je vrienden die een grotere tuin hebben waar het mag???

Sterkte meis denk nog steeds aan je.

Knuffels Belleke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Karen,

Ik zou het zo snel mogelijk doen, ook om een stap verder te komen in het rouwproces. Op deze wijze kun je dit gedeelte afsluiten. En mocht je om welke reden dan ook niet toe zijn aan begraven, dan denk ik dat je haar gekoeld moet bewaren. Kan je haar geen mooi plekje in je tuin geven? Met een mooie bloem erbij.

Sterkte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet of het gelegaliseerd is om een huisdier in het bos te begraven. Een aantal jaren geleden werd deze wetgeving overgelaten aan de gemeenten, waar het meestal verboden is een gezelschapsdier in eigen tuin of openbaar groen ter aarde te bestellen. Je zou inderdaad kunnen ook kunnen overwegen om haar naar een dierencrematorium te brengen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dames bedankt! ik ga eens googelen op een dierencrematorium in de buurt, zou niet weten of dat hier bestaat namelijk.

Mijn ouders wonen op een boerderij maar liever ergens anders. Ik ga snel even googelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

kun je haar niet bij de dierenarts brengen? Of vind je dat geen fijn idee, dat kan ik me ook voorstellen.

In de natuur begraven is het mooiste, maar ik zou zelf dan weer bang zijn dat ze gevonden wordt op een of andere manier en dat je dan alsnog een boete krijgt, omdat ze gechipt zijn natuurlijk.. Zou het wel zsm doen inderdaad, dan kun je dit afsluiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon doen hoor. Wij hebben gelukkig de ruimte hier en kunnen de konijnen begraven achter. Maar niet iedereen kan dat.

Ik heb Luna een dag hier thuis gehad in een schoenendoos en Snuf en Woezel diezelfde avond begraven. Pip heb ik bij de dierenarts achtergelaten, het had me al heel wat gekost om haar op te tillen (ik vind dode dieren heel eng hoe stom het ook klinkt) en kon het niet opbrengen nog eens een kwartier met haar op schoot te zitten met 2 levende baby's ernaast.

Maar je moet gewoon zelf doen wat goed voelt hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

oh ik weet niet hoe het bij die van jou zit, maar bij de opvang van de dierenbescherming waar de mijne vandaan komen worden ze gechipt, ik dacht dat dat standaard was, maar misschien is dat niet zo..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, denk het wel. Ze hoeft niet te kijken als ze niet wilt maar ja ik kan haar ook niet alleen thuis laten. Maar ik denk dat het wel gaat, ze heeft het er minder moeilijk mee dan mij, gelukkig maar.

Ze zei alleen gisteren al dat ze niet meewilde naar de begrafenis (twee weken geleden zijn we naar de begrafenis van mijn oma geweest en ze was mee, was heftig want ik was ook behoorlijk overstuur). Nu heb ik haar gezegd dat we het konijn zelf kunnen begraven en dat er geen andere mensen bij zijn en dat het niet in de kerk is enzo.

Moest er eigenlijk wel een beetje om lachen, dat ze dacht dat er misschien ook een hele dienst is net als bij mensen ofzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een heel mooie stille plek uitzoeken en daar het konijn goed diep begraven. Ik vind dat een mooi afscheid. Heb dat vorig jaar samen met een vriendin gedaan met haar konijn. Zij woont midden in een stad. Het konijn was een konijn waar ook ik een bijzondere band mee had. Ben de dag erna naar haar toe gegaan en hebben haar toen samen begraven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan hem in de vriezer heel lang bewaren (wekenlang) dan hoef je geen overhaaste beslissingen te maken.

Ik weet niet precies meer hoe lang ik maximaal een konijn in de vriezer heb bewaard maar een paar weken kan wel en maanden ook wel. Gewoon in een plastic zak doen.

Met een dood konijn gewoon buiten heb ik nooit langer dan 1,5 dag gewacht, dat ging prima maar langer zou ik niet weten.

Oh ja 1 keer een konijn midden in de zomer daar zaten echt binnen een paar uur al vliegen op maar toen was het ook echt heel erg heet weer.

Sowieso de konijnen die half aangevreten waren heb ik wel altijd meteen begraven maar dan vind ik het ook zo'n rotgezicht dat ik er snel mee uit de weg wil.

Het ligt hier inmiddels ook aardig vol ja, niet alleen eigen konijnen maar ook dode wilde konijntjes en een overreden egeltje e.d. begraaf ik, ik wil niet dat er hier dode dieren liggen te rotten maar het begraafplaatsje ligt best vol inmiddels. Je moet er ook maar net een stukje voor hebben wat mag verwilderen en waar je verder niks mee doet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt haar natuurlijk altijd een bloempje laten plukken of een tekening laten maken. Bij Luna heb ik een zonnebloem op het grafje gelegd, puur omdat ik voelde dat ik het moest doen.

En kinderen hebben idd logica die er niet om liegt. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

dames nogmaals Bedankt, we hebbe het in het bos gedaan, voelde me wel betrapt toen er een man met een hond kwam.

M'n dochter wilde nog samen een buiging maken en dag zeggen lief he, ging goed verder.

Kenzo net dat spul gegevev, oh hij is zo snel, ik hoedfde he niet te tillen maar zo vasthouden vind hij al dood eng, hij glipt dan ook gewoon tussen m'n vingers vandaan he.

Ik heb hem toen andijvie gevoerd zonder hem vast te houden en spoot als hij aan het kauwen was telkens dat spul naar binnen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites