Ga naar inhoud

leo heeft een scheve kop!


Domino

Aanbevolen berichten

Ellendige ziekte he ? Ik weet er alles van.

Hoe zit het met de activiteit van Leo? En zijn ontlasting? Nino zit binnen en heeft en kleine ren met een kartonnen doos en zij wil de kartonnen doos echt niet uit, ook kan ik de aantal keutels op 2 handen tellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hij hobbelt wat rond en eet erg langzaam. Maar volgens de assistente is dat vrij normaal. Dat kan komen door de medicijnen. Hopelijk blijft hij ook zelf eten. Ik maak me grote zorgen, hij voelt zich duidelijk niet lekker.

Ik heb al jaren konijnen, maar dit is de eerste keer dat ik dit heb. Vind het best lastig om mee om te gaan om hem zo zielig te zien kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft heel veel geluk dat het baasje zoveel ervaring heeft met konijnen. Je was er heel snel bij dat moet gewoon in orde komen.

We hebben hier al veel zwaardere gevallen gelezen die er ook doorkwamen. Gewoon positief blijven en beetje bij beetje vooruit.

Het is wel goed dat hij eet. Veel drinken is vooral heel goed voor zijn herstel. Want hun nieren zijn door Ec ook ontregeld en ze moeten vaker plassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor het compliment :) ik doe mijn best voor hem. Baal alleen van mezelf. Ik heb die Fenbendrops gisteravond gegeven, maar ik denk dat als ik ze had gegeven voordat ik 's middags weg ging, dat ie dan niet zo'n terugval zou hebben gehad. Al blijft dat gissen, maar ik ben er bang voor.

Er staat een webcam op hem gericht dus kan ik hem in de gaten houden zonder hem steeds te storen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu met Leo?

Foto's zien er echt heel zielig uit. Helemaal niet de stoere Leo die we kennen.

Maar zo te horen heeft hij een prima privéverpleegster. Snugglesafe, webcam, bedje binnen al klaar staan...

Hoop echt voor je dat het snel verbetert. Ik zou dat ook heel moeilijk aan kunnen zien bij één van mijn nijntjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat niet goed, onder zijn kin is het helemaal dik en gezwollen. Lijkt of er een abces zit. Ben dus weer onderweg voor nog een spoedconsult.....

Vanmorgen had hij dit nog niet en ik ben net thuis. Wat een ellende, ik heb in al die jaren niet vaak zo'n zielig konijn gezien.

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, nu heb ik even de rust om te zitten voordat ik naar bed ga.

Ik had Luna ook maar meegenomen, want ik had echt het gevoel dat het einde Leo zou zijn. Maar het is godzijdank geen abces!! Het is volgens de dierenarts een vochtophoping omdat hij te weinig eiwitten in z'n bloed heeft. Hij heeft blijkbaar dusdanig weinig gegeten dat hij ondervoed aan het raken was. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb hem naar binnen gehaald en moest hem dwangvoeren. Binnen liep hij wat rond en zat ie wat actiever om zich heen te kijken. Hij had het buiten toch echt te slecht (sorry Leo!! :( )

Vervolgens heb ik van SS stof een papje gemaakt en ik hoefde hem niet eens te dwangvoeren, hij slobberde het zelf wel naar binnen. Blijkbaar had hij flinke honger want hij bleef maar bezig. Ik denk dat de brokjes hem te hard zijn, dat het hem teveel moeite kost.

Ik heb nu maar een bordje met geweekte brokjes neergezet, dan kan ie zich daar op uitleven tot hij vol zit. Ik hoorde z'n maag ook tevreden knorren dat er weer wat eten in kwam dus dat voelt goed.

Zijn kop is niet meer zo scheef gelukkig, dat is vandaag rechtgetrokken. Z'n oor hangt nog wel wat en hij is verzwakt, en flink afgevallen. Maar ik weet nu hoe hij wel kan eten dus dan week ik zijn eten gewoon.

Hopelijk komt hij erdoor en zwakt hij niet meer af.

Bedankt voor het duimen en meeleven!! Dat is echt heel fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

poeh hee ik durfde nog niks te schrijven tot je terug was van de dierenarts maar dit klinkt echt zo goed! Wat ontzettend fijn dat hij honger heeft en eet en dat z'n koppie weer rechter is!

Lekker warm binnen zitten en een goed bordje eten zal hem vast goed doen! Succes! Zet 'm op Leo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had dit begin van de avond ook niet verwacht, maar goed, we zijn er nog niet. Ik duim hard verder, hopelijk gaat het zo verder door omhoog. Ik heb wel weer wat meer hoop gekregen.

Die dierenarts heeft me ook gematst vanavond, ze kon er ook eigenlijk niks aan doen, dus ze zei, ik zal maar doen of ik je niet gezien heb vanavond :D ik heb haar maar even hartelijk bedankt :love:

aangepast door Domino
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik er toch een hard hoofd in krijg. Hij is echt enorm mager en z'n kop wordt steeds dikker. Tis net of hij de bof heeft. Hij eet mondjes maat. Maar ik heb soms het idee dat hij niet meer wil. Ik zit hem vanalles voor te schotelen wat hij lekker vind. maar ik durf m ook niet zo goed vast te pakken bij z'n bek. Ik weet niet of het pijn doet.

M'n grote trots, na een jaar zag hij er supergoed uit... en nu... een hoopje ellende :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan een paar dagen tot een week zijn. Maar omdat hij zich zo beroerd voelt, eet hij slecht. En daardoor wordt ie zo mager en heeft hij nauwelijks kracht meer.

Gisteren heeft hij flink gegeten maar dat is er ook allemaal weer uitgekomen vandaag. Zijn buik voelde helemaal leeg. Ik snap ook niet zo goed waar die dikke bek vandaan komt.

En ik vraag me af of ie beroerder is van Fenbendrops, dan van Panacur pasta. Begreep dat de panacur eigenlijk niet voor konijnen geschikt is, en de Fenbendrops wel. Heeft dezelfde werkzame stof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .