Ga naar inhoud

Dosering Fenbendrops en Carprofendrops,


Samiera

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben een ontzettend rekenwonder (hukrum).. Ik kom er dus totaal niet meer uit, en hopelijk kan iemand me hier helpen. Hupje weegt 2,2 kilo. De spuitjes die bij de medicijnen zitten zijn in ml. Ik snap niet goed meer hoe ik kan berekenen hoeveel ze nou mag hebben.

Op de verpakking van Fenbendrops staat het volgende:

20 mg Fenbendazol per kg lichaamsgewicht per dag gedurende 5 dagen of 40-60 mg per kg lichaamsgewicht éénmalig, te herhalen na 14 dagen. Bij een besmetting met Encephalitozoon Cuniculi is de behandeling 20 mg per kg lichaamsgewicht gedurende 28 dagen.

Op de verpakking van Carprofendrops staat het volgende:

De dosering bedraagt 2 mg carprofen per kg lichaamsgewicht, 2x daags (=0,5 ml per kg lichaamsgewicht, 2x daags), gedurende minimaal 7 dagen.

Hopelijk komt er iemand uit. :P Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nou, de dierenarts heeft 't me wel verteld, maar het gesprek liep een beetje rommelig, en ik met mn stomme hoofd niks opgeschreven, en nu stond ik op 't punt de eerste dosering te geven, en toen dacht ik 'Heh? Wat moet ik ookal weer geven?' :$

Mijn dierenarts schrijft het gewoon op het flesje (nou ja, draait een etiket uit). Misschien handig om de volgende keer te vragen, want dit soort dingen vergeet je gewoon, vooral ook omdat je in de stress zit vanwege je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hunter, haar maatje moet ik trouwens ook behandelen met Fenbendrops, hij weegt 1,9 kilo. Hoeveel ml moet hij dan hebben? :$

1,9ml.

Is dat preventief mee behandelen of heeft hij ook symptomen? Of gehad?

Meebehandelen heb ik de eerste keer trouw gedaan, maar doe ik tegenwoordig niet meer. Besmetting heeft hoogstwaarschijnlijk al plaatsgevonden en komt mogelijk niet tot uiting. Maar goed, wil daarmee niet het advies van de DA onder uit halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .