Ga naar inhoud

Verstopping


fancii

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft verstopping, en ik ben gisteren begonnen met het dwangvoeren van olvarit.

Ik kan het niet betalen om met haar naar de dierenarts te gaan,

dus ik moet het zelf proberen op te lossen.

Weet iemand hoe groot de kans is dat ze het overleeft,

en binnen hoeveel tijd ze weer zou moeten gaan keutelen?

En heeft verder nog iemand tips wat ik kan doen?

Alvast heel erg bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwangvoeren met olvarit mag absoluut niet met een verstopping, dan kan je het alleen maar erger maken. Mogelijk is het ook wat anders.

Je zal toch naar de dierenarts moeten, dat is namelijk wettelijk verplicht zelfs.

De kans dat ze het overleeft zonder naar een dierenarts te gaan is zeer klein, je hebt darmstimulerende middelen nodig als het daadwerkelijk een verstopping is.

Eet ze zelf niks? Loopt ze nog rond? Hoe is haar temperatuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter geen sla geven, ze zeggen wel is dat het gas zou kunnen veroorzaken. Nou weet ik niet zeker hoe dat geval is, maar ik zou geen enkel risico nemen in dit geval.

Geef goede groente andijvie, witlof, paardenbloemblad, wortelloof etc.

Zodra ze echt volledig stopt met eten en niet binnen een paar uur keutels heeft zit je echt in de spoedfase...

Ik zou er zelf ook nog is goed over denken om eventueel afstand te doen van je konijn als je deze niet kan voorzien van de juiste middelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sla kan gas veroorzaken soms eet ze geen hooi

Maak van je biks een papje

En een dierenarts kan een regeling met je treffen dat je in termijnen mag betalen

Eigenlijk moet je die kosten altijd incalculeren anders kan je beter geen dieren nemen

Het is helaas waardeloos dat het zoveel geld moet kosten en een diertje zijn leven ervanaf hangt

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je de temperatuur opgemeten?

ik zou toch echt een dierenarts bezoeken, als ze echt verstopt is zal ze medicatie nodig hebben anders loopt het niet goed af. en inderdaad, je mag een dier geen zorg ontnemen. je moet naar een dierenarts als een dier dit nodig heeft, anders laat je het dier onnodig lijden.

dat wil je toch niet voor je huisdier?

als je echt niet in de behoeften kan voorzien zou ik er ook over nadenken of je wel dieren moet houden.

dierenarts kan in termijnen of vraag even of iemand je wat geld kan voorschieten? het is toch een dierenleven (het is nota bene dierendag). succes en beterschap voor je konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een vraagje, ik geef haar nu ook wat witlof, want dat eet ze prima,

daardoor hoef ik natuurlijk minder dwangvoeding te geven,

weet iemand hoeveel dat scheelt ongeveer per blaadje witlof?

ik geef nu 30 ml dwangvoer en 60 ml water per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .