Ga naar inhoud

144 gebeld vanwege konijnen


Oeps2012

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Dit wilde ik even met jullie delen!

Gisteren ben ik met mijn kinderen uit mijn klas op kamp geweest in Bladel. Super leuke boerderij en omgeving voor een kamp te organiseren! Nu kwam ik daar aan en kreeg ik meteen een rondleiding van de kinderen die er al waren.

Het eerste wat ze me lieten zien waren de konijnen. Toen kreeg ik toch wel even een schok!

Bij elkaar zaten er ongeveer 10 konijnen. Kan ook meer hoor! 5 zaten bij elkaar in een klein hokje. De hokken stonden in een grote schuur, waar ook ratten in liepen. Twee konijnen zaten apart in een hoek. Zij waren ziek, maar daar werd niks aan gedaan.

De kinderen op het kamp werden hier ontzettend emotioneel van! Ik had kinderen die stonden te huilen omdat ze het zielig vonden en eerlijk gezegd kon ik dat ook wel doen. Er hingen daar drinkflesjes tussen die groen zagen van de alg! De drinkflesjes waren btw gewoon cola-flessen waar water in zat. Ze hadden voederbakjes vol met biks, maar geen konijn at daar van. De voederbakjes hingen aan hun kooi. Als je de konijnen op pakte waren ze zo ligt! Ik voelde de botten door hun huidje heen. Het zijn zwarte/witte konijnen. Middelgrote konijnen. Dus net zo groot als mijn konijnen die hier thuis zitten. En bij mijn konijnen voel je geen botjes hoor!

De twee konijnen die apart zaten waren al bijna kaal. Al hun haartjes waren weg en ze hadden een snotneus (vieze neus). De eigenaar deed er niks mee! Hij had zelfs het volgende tegen de kinderen gezegd: "Dit wordt een eenmalige vakantie naar de diepvries!". Nou, toen waren de kinderen al helemaal overstuur!

Ik ben toen s'middags een aantal kinderen terug naar school wezen brengen, maar toen ik terug kwam waren de kinderen in alle staten! De man had letterlijk gezegd dat ze de konijnen mee naar huis mochten nemen,als ze maar niet meer zeurden dat hij de konijnen niet goed behandelden. Nu natuurlijk als leerkracht kan ik moeilijk bepalen wie er allemaal een konijn mee naar huis mag nemen. Dat moeten de ouders doen, als ze überhaupt konijnen mogen!

Ik heb de eigenaar 1 keer gezien en dat was een hele oude man met een rollator. Mijn conclusie is dan ook gewoon: Die man kan er niet meer voor zorgen!

Omdat de hokken van de konijnen allemaal open staan, konden alle kinderen gewoon de konijnen oppakken. Het resultaat daarnaast is ook dat konijnen mishandeld worden door kinderen, omdat de eigenaar dit niet in de gaten kan houden. De konijnen zijn daarnaast ook hartstikke vals. Het ene kind naar het andere werd gebeten!

Ik heb het er toen met mijn directrice over gehad wat ik moest doen. Zij zei dat er zoveel dieren worden mishandeld, dus adviseerde ze mij niet te bellen naar 114. Helaas, ben ik zo'n grote dierenvriend, en heb ik het er echt mee gezeten. Het had niet lang geduurd of ik had ze mee naar huis genomen. Helaas, dat ik thuis gezonde konijnen heb zitten, en ik weet niet of ze besmettelijke ziektes hebben. Er lopen daar ook ratten in de schuur bij de konijnen. Dus groot kans dat mijn konijnen ook ziek worden. Het enige wat ik toen heb gedaan was om 114 te bellen. Dit heb ik net gedaan. Mijn melding werd serieus in beslag genomen. Ik heb alles verteld wat ik hierboven ook heb verteld. Ik heb daarnaast ook aangegeven dat ik op de hoogte wil blijven.

Heeft iemand nog meer ervaring met het bellen van 114? Hopelijk dat de konijnen worden overgenomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk dat de eigenaar ze nou niet allemaal afmaakt als hij vermoedes krijgt. IK heb iig gevraagd om mij op de hoogte te brengen vd situatie. Maar zoals die man reageerde had hij niet echt een hechte band met de konijnen zoals wij wel hebben met de konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Dit wilde ik even met jullie delen!

Gisteren ben ik met mijn kinderen uit mijn klas op kamp geweest in Bladel. Super leuke boerderij en omgeving voor een kamp te organiseren! Nu kwam ik daar aan en kreeg ik meteen een rondleiding van de kinderen die er al waren.

Het eerste wat ze me lieten zien waren de konijnen. Toen kreeg ik toch wel even een schok!

Bij elkaar zaten er ongeveer 10 konijnen. Kan ook meer hoor! 5 zaten bij elkaar in een klein hokje. De hokken stonden in een grote schuur, waar ook ratten in liepen. Twee konijnen zaten apart in een hoek. Zij waren ziek, maar daar werd niks aan gedaan.

De kinderen op het kamp werden hier ontzettend emotioneel van! Ik had kinderen die stonden te huilen omdat ze het zielig vonden en eerlijk gezegd kon ik dat ook wel doen. Er hingen daar drinkflesjes tussen die groen zagen van de alg! De drinkflesjes waren btw gewoon cola-flessen waar water in zat. Ze hadden voederbakjes vol met biks, maar geen konijn at daar van. De voederbakjes hingen aan hun kooi. Als je de konijnen op pakte waren ze zo ligt! Ik voelde de botten door hun huidje heen. Het zijn zwarte/witte konijnen. Middelgrote konijnen. Dus net zo groot als mijn konijnen die hier thuis zitten. En bij mijn konijnen voel je geen botjes hoor!

De twee konijnen die apart zaten waren al bijna kaal. Al hun haartjes waren weg en ze hadden een snotneus (vieze neus). De eigenaar deed er niks mee! Hij had zelfs het volgende tegen de kinderen gezegd: "Dit wordt een eenmalige vakantie naar de diepvries!". Nou, toen waren de kinderen al helemaal overstuur!

Ik ben toen s'middags een aantal kinderen terug naar school wezen brengen, maar toen ik terug kwam waren de kinderen in alle staten! De man had letterlijk gezegd dat ze de konijnen mee naar huis mochten nemen,als ze maar niet meer zeurden dat hij de konijnen niet goed behandelden. Nu natuurlijk als leerkracht kan ik moeilijk bepalen wie er allemaal een konijn mee naar huis mag nemen. Dat moeten de ouders doen, als ze überhaupt konijnen mogen!

Ik heb de eigenaar 1 keer gezien en dat was een hele oude man met een rollator. Mijn conclusie is dan ook gewoon: Die man kan er niet meer voor zorgen!

Omdat de hokken van de konijnen allemaal open staan, konden alle kinderen gewoon de konijnen oppakken. Het resultaat daarnaast is ook dat konijnen mishandeld worden door kinderen, omdat de eigenaar dit niet in de gaten kan houden. De konijnen zijn daarnaast ook hartstikke vals. Het ene kind naar het andere werd gebeten!

Ik heb het er toen met mijn directrice over gehad wat ik moest doen. Zij zei dat er zoveel dieren worden mishandeld, dus adviseerde ze mij niet te bellen naar 114. Helaas, ben ik zo'n grote dierenvriend, en heb ik het er echt mee gezeten. Het had niet lang geduurd of ik had ze mee naar huis genomen. Helaas, dat ik thuis gezonde konijnen heb zitten, en ik weet niet of ze besmettelijke ziektes hebben. Er lopen daar ook ratten in de schuur bij de konijnen. Dus groot kans dat mijn konijnen ook ziek worden. Het enige wat ik toen heb gedaan was om 114 te bellen. Dit heb ik net gedaan. Mijn melding werd serieus in beslag genomen. Ik heb alles verteld wat ik hierboven ook heb verteld. Ik heb daarnaast ook aangegeven dat ik op de hoogte wil blijven.

Heeft iemand nog meer ervaring met het bellen van 114? Hopelijk dat de konijnen worden overgenomen!

Heel goed dat je 144 hebt gebeld! Ookal worden er veel dieren mishandeld, dat betekend nog niet dat je niet meer hoeft te bellen, dus je hebt naar mijn mening de juiste keuze gemaakt, super :)

Ik ben heel benieuwd wat er met de konijnen is gebeurd en of ze nu een beter huis hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn melding werd serieus in beslag genomen.

Zijn de konijnen in beslag genomen of is je melding serieus genomen?

Ik heb wel eens de Landelijke Inspectiedienst gebeld, of althans mijn schoonzus, en alles is onmiddelijk in beslag genomen danwel afgemaakt. Maar dat ging om wel iets ernstigers dan dit.

Ja zal je denken hoeveel ernstiger kan je het hebben maar dat ging toen om vele schapen en paarden die geen eten en drinken hadden en deze konijnen hebben eten en drinken en daar wordt met name naar gekeken.

Dus ik hoop dat er iets aan gedaan wordt want het is evengoed dierenmishandeling zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dat 144 er inderdaad serieus mee aan de slag gaat.

De konijnen zijn waarschijnlijk niet vals, maar super gestresst en ziek en bijten van zich af in de hoop met rust gelaten te worden.. Konijnen bijten niet zomaar.

Ik zou kinderen overigens nooit in contact laten komen met wilde ratten.. Ze kunnen ernstige ziektes overbrengen.. Daarbij is die man erg pedagogisch onverantwoord bezig. Ik mag dan ook hopen dat die school de kinderen er nooit meer langs laat gaan..

Wat een nare toestanden weer zeg.. Is wel wat voor "mijn huis vol dieren" ;)

Ow.. Die 2 konijnen met snot doet me aan de ziekte 'snot' denken. Dat is besmettelijk, dus grote kans dat ze allemaal al ziek zijn of ziek worden. Zonder behandeling is het ook dodelijk (net als zonder vacht met dit weer zitten).

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou jullie op de hoogte. Hopelijk dat er iets wordt gedaan. Naar mijn idee werd mijn melding serieus genomen. Ze vroegen van alles... hoeveel konijnen, formaat hokken, hoe ze eruit zagen, eten wat ze kregen. Als ik er niet bij stil stond dat ik zelf ook konijnen had, had ik ze allemaal meegenomen. Maar dat lost het probleem niet op. IK ben blij dat jullie positief reageren op mijn berichtje. Jullie worden op de hoogte gebracht! Dit heb ik ook doorgegeven aan de dierenbescherming, dat ik graag op de hoogte wil worden gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super goed gedaan hoor en wat een vreemde reactie van je leidiggevende zeg,zegt ze dit ook als er kinderen mishandelt worden!!!! je zou ook nog de Sopiha vereniging kunnen mailen ook zij hebben inspecteurs die zeker op melding als deze in gaan...des te meer organisaties hier op af gaan des te meer kans heb je dat er wat aan gedaan wordt....vreselijk voor die kids ook om dit te zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend dat je met een klas kinderen zo'n situatie aantreft! Ik verbaas me er nog steeds over dat mensen zo met hun dieren om kunnen gaan. Neem dan geen huisdieren of breng ze naar de opvang als je er niet voor kunt zorgen.

Goed dat je gebeld hebt in ieder geval en ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ben nu elke dag aan het kijken of er nieuws is. Ja, het was geen fijne situatie. Sommige kinderen waren erg emotioneel, andere maakten daar weer grapjes van. Ik had ze vandaag verteld dat ik had gebeld. Ze vonden dat erg gaaf van mij. Ze wilden ook allemaal weten wat ze vroegen en hoe dit eraan toe ging. Ik heb helaas nog geen nieuws... blijkbaar zit aan dit soort dingen niet zoveel haast. Hopelijk dat ze gauw iets doen. Ik zal jullie op de hoogte houden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK ben nu elke dag aan het kijken of er nieuws is. Ja, het was geen fijne situatie. Sommige kinderen waren erg emotioneel, andere maakten daar weer grapjes van. Ik had ze vandaag verteld dat ik had gebeld. Ze vonden dat erg gaaf van mij. Ze wilden ook allemaal weten wat ze vroegen en hoe dit eraan toe ging. Ik heb helaas nog geen nieuws... blijkbaar zit aan dit soort dingen niet zoveel haast. Hopelijk dat ze gauw iets doen. Ik zal jullie op de hoogte houden!!

Wat goed dat je het de kinderen verteld hebt! Zo laat je zien dat dit geen normale omgang met dieren is en dat je dan in moet grijpen door een instantie in te roepen die er wat mee kan.

Je bent een goede juf ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde dit topic eigenlijk al niet openen bang voor wat ik zou lezen........maar ja dat is ook je kop in het zand steken. Super wat je hebt gedaan en nu maar hopen dat er iets aan gedaan wordt! Wat een nare ervaring voor de kinderen ook. En goed dat je de kinderen hebt ingelicht ik denk dat zij ook wel willen weten hoe dit af gaat lopen. Ik zou er als kind ontzettend mee zitten als ik zoiets zou hebben gezien en het ontzettend fijn vinden als juf er nog eens op terug zou komen en zeker dat ze actie heeft ondernemen mijn juf zou niet meer stuk kunnen:mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor jullie fijne reacties. De kinderen kregen van die man idd een totaal verkeerd voorbeeld mee. Hopelijk dat ze mijn voorbeeld meer meenemen. Inderdaad, een paar kinderen waren echt opgelucht dat ik had gebeld. Helaas heb ik nog steeds niks gehoord. BInnenkort ga ik toch eens informeren. Ik heb afgelopen woensdag de melding gedaan. IK hoop echt niet dat ze te laat zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je actie onderneemt. Maar dat de kinderen de konijnen oppakken is JOUW verantwoordelijkheid. Het zijn jouw leerlingen en je moet dat niet toestaan. Ze mogen gewoon niet aan die konijnen komen, zo simpel is het. En het zijn inderdaad geen valse konijnen. Geef je ze niet groot gelijk, verwaarloosd en wel en vervolgens ook nog door kinderen opgepakt worden terwijl ze daar niet van houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .