Spring naar bijdragen
TeddyWorld

Voorstellen: Teddy World

Recommended Posts

Jammer, dat je in het belang van je dieren niet tegen een beetje kritiek kan.

Zoals je bij het aanmelden op dit forum had kunnen lezen, zijn we hier geen voorstander van vermeerderen.

En als ik dit niet mag zeggen en jij wel leuk over je teddy's en nestjes mag praten zou dat ook niet correct zijn.

Je wil serieus genomen worden, maar dan moet je wel weten waar je het over hebt en dat weet je gewoon niet, je weet niet wat de standaard is, je weet niet hoe een kleur er uit hoort te zien met welke oogkleur, je weet niet welke kleuren je onderling op de juiste manier kan verparen. Dat is niet erg dat kan je leren, maar steek je kop er dan niet voor in het zand.

En steek je kop ook er niet voor in het zand dat er een enorm overschot is aan pluizebollen en dat er weinig mensen zijn die ze 10 jaar goed verzorgen.

Hopende dat je gewoon actief blijft op dit forum om hier een heleboel bij te leren en ik ben best bereid je op de goede weg te helpen al dan in pb en als jij dan bij een teddy wil blijven om te fokken leg ik mij daar bij neer, maar dan wel alleen op de goede manier. Dan zal ik je de standaard sturen en waarom bepaalde dingen wel en niet kunnen.

Ook al zie ik liever pluizebollen helemaal niet gefokt worden.

Ik verwacht of je nu blijft of niet dat je dit mee gaat nemen en snapt dat ik dit niet zeg om mensen te pesten, maar een enorme liefde voor konijnen heb en jaarlijks honderden konijnen uit bizarre situaties red.

bewerkt door Aniek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Beste Teddy World,

Het is niet de bedoeling om je van het forum af te praten (in ieder geval niet te mijne). De mensen hier hebben het beste met konijnen voor en zijn daar soms fanatiek. Zoals jij jou mening hierin deelt, delen zij die van hen.

Wees vooral welkom op het forum en laat deze discussie voor wat het is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Aniek ik snap je reactie dat iemand met konijnen fokt die er al genoeg zijn. Maar had ik de kans gekregen voor m'n konijntjes uit een asiel te halen had ik dat gedaan maar die asielen liggen gewoon te ver van m'n woonplaats toen ben ik de teddy dwerg tegen gekomen en toen las ik bijna overal dat de teddy dwerg aanhankelijk en lief zijn. Wat niet aanneemt dat andere dat niet zijn. Dat zeg ik niet. Ook een teddy dwerg kan bijten.

XxxJolien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind dat TeddyWorld heel netjes gereageerd heeft. Ze wil ook geen discussie en dat is ook niet nodig in een voorstel topic. Wil je wel een discussie kan dat via pb, dat vind ik dan gepaster.

De teddy dwerg is niet erkend, zover ik weet. De teddy widder wel in wit met blauwe ogen, als Angora dwerg dan geloof ik. Het is natuurlijk het beste om erkende rassen te fokken en met de toegestane kleuren. Dan kan je ook leren van andere ervaren fokkers en naar keuringen gaan. Zo weet je hoe het type, haar enz moet zijn.

Er word alleen erg doorgedramd en dat is jammer. Ik snap dat jullie haar op een andere weg willen krijgen, maar het komt nu aanvallend over.

Nu is ze weg van het forum en als ze wel was gebleven dan had ze nog veel kunnen leren van het forum en van het fokkers gedeelte van het forum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Angora hangoor is in wit blauwoog voorlopig erkend en ook de Teddy dwerg is in wit blauwoog voorlopig erkend.

Ik vind dat ik dingen heel netjes verwoord en ga mijn kop niet in het zand steken als iemand geen discussie wil, ze opent hier ook over, actie - reactie.

Ik ben nog bereid zelfs te helpen en verder te onderbouwen.

Ik vind het jammer dat mensen niet tegen kritiek kunnen als het niet in hun straatje past. Maar ik verwacht dat ze nog wel stiekem mee leest en een heleboel leert.

Het is alleen jammer dat de foute vermeerderaars in pluizebol wereld overheersen op internet waardoor je veel foutieve informatie krijgt en verwacht het goed te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het alleen verschrikkelijk jammer dat ze (maakt niet uit welk ras het is) een ex-rammetje bij een ram zet die gebruikt wordt als dekram. Moet ik er soms een tekening bij maken om te begrijpen wat die ram doet met die ex-ram ?

Sorry en als dat dan nog zo een passief diertje is hoe noemen ze dat dan ? Juist verkrachten. Ga nu aub niet zeggen mijn ram doet dat niet want er staat volgens mij geen camera op je beestjes waar je 24/24 naar kijkt.

Maar dit is dan geen discussie over ras maar over heel goeie raad.

Ik wil je zelfs de foto's onthouden van exrammetjes die zo al gepijnigd zijn door hun echte mannelijke soortgenoten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die volle ram is nog geen 4 maanden, die wordt pas over morgen 4 maanden, dus dat gaat natuurlijk nog prima nu.

Al heeft hij nu al wel voor het eerst gedekt en zal het dan wel vrij vlot niet meer gaan inderdaad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja, het forum staat niet achter vermeerderaars en dat staat duidelijk in de voorwaarden die je moet aangeven. Ik moet zeggen dat Marleen heel netjes blijft, maar Aniek probeert het gewoon uit te leggen waarom de keuze wat ze heeft gemaakt niet zo verstandig is. En ik geef haar groot gelijk, nestjes zijn niet alleen maar leuk en met voedsters die ouder zijn dan 2 jaar bij een eerste nest neem je echt risico's.

En wat Reusje zegt heeft ook een punt.

@ Jolien: Stampertje doet precies hetzelfde hoor, heeft een hoge aaibaarheidsfactor en staat me echt op te wachten bij z'n deurtje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pardon ? Hij is 4 maand en heeft nu reeds gedekt ?

O we denken enorm aan ons beestjes....

Sterker nog, hij is nog geen 4 maanden!

Sorry, maar zulke mensen kan je gewoon gek van worden op bepaalde momenten.

Zelfs in het belang vanje dieren, denk dan niet alleen aan je zelf..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vind het jammer dat je hier weggaat omdat je niet tegen tips kan. Ik weet niet hoelang je al konijnen hebt maar denk dat je iets minder ervaring hebt met dekrammen en hun karakter.

Echt waar ik wil je gewoon waarschuwen ze zijn echt driftig wanneer ze dekken en de voedsters gewillig zijn. Een konijn ruikt dit van op afstand en jouw rammetje gaat zijn "knuffel" misbruiken.

Dat wilt toch niemand ?

Ik ben 41 jaar en mijn man 44 kweekt reeds sinds zijn 14 jaar konijnen en wij zeggen altijd :" Je bent nooit te oud om te leren."

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Reusje,

Daar ben ik ook wel benieuwd naar?

Ik zat toevallig nog even mee te lezen omdat ik me account nu wil verwijderen en las dit ook.. Pleun is namelijk geen 4 maanden..

Tot ziens!

Je kan je account niet verwijderen. Jammer dat je weg gaat, het is een heel leerzaam forum. Kritiek leveren mag, maar de manier waarop kan anders. Mensen oordelen vaak ook te snel over anderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kan je account niet verwijderen. Jammer dat je weg gaat, het is een heel leerzaam forum. Kritiek leveren mag, maar de manier waarop kan anders. Mensen oordelen vaak ook te snel over anderen.

Heb het door zitten lezen, en daar ben ik het mee eens! (wat Leonie85 zegt)

Ik had ook discussie topic gekregen, omdat ik niet het juiste deed.

Terwel iedereen allen maar het beste voor de konijnen wilt..

Alles moet je kunnen leren, zonder allenmaal negatieve reacties.

Marleen heeft vast het beste voor met haar beestjes..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Beste Reusje,

Daar ben ik ook wel benieuwd naar?

Ik zat toevallig nog even mee te lezen omdat ik me account nu wil verwijderen en las dit ook.. Pleun is namelijk geen 4 maanden..

Tot ziens!

Dat is een fout van mij, ik was er van overtuigd op de site 5 november 2012 gelezen te hebben, maar er staat in ieder geval nu 2011, geen idee hoe en wat. Excuses.

Ik vind het helemaal niet nuttig om tegen iemand letterlijk aan te schoppen zonder onderbouwing.

Ik heb een uitgebreide post onderbouwd en ik zeg alleen doe er je voordeel mee. Jij krijgt nu alleen informatie mee van de honderden vermeerderaars die het niet goed doen, in ieder geval totaal niet bezig zijn met de erkenning van een kleur, maar puur om de schattigheidfactor en de eurotjes gaat. Dat stoort mij al dierenliefhebber, jij krijgt nu hetzelfde mee, omdat je bij die mensen konijnen hebt gehaald. Een bruine mag geen blauwe ogen hebben, een bruine moet je niet verparen met een blauwe en de tekening van 1 van de dames is ook slecht. Daarbij een eerste nest bij een voedster die al bijna 2 jaar is, ik hoop dat het gewoon niet zo is. Pak je voordeel ermee en doe het wel goed. Ik ben zelf bereid je via pb de juiste informatie te sturen, waardoor je, je wel kan onderscheiden van die honderden vermeerderaars. Al sta ik nog niet achter de langharige konijnen, volgens mij ben ik dan zo slecht nog niet? Ik wil alleen mensen bewust krijgen om het wel echt goed te doen en niet te geloven in "stambomen" en na te denken over kleuren, want deze konijnen zullen never nooit op een show komen en wat is dan het doel van fokken... verkopen en pluisjes op de wereld zetten.

@ teddydwergx

Als je echt het beste voor hebt met de dieren dan verdiep je, je er beter in ook met betrekking tot het eerste nest en wat heeft een dier echt nodig? Denk je dat een dier zit te wachten op een lange vacht die elke keer geborsteld moet worden? Nee, absoluut niet. Denk je dat een dier zit te wachten op jongen waardoor ze bij haar maatje moet worden weggehaald? Nee, ook niet.

Denk je dat er voor al die jongen die geboren worden genoeg baasjes zijn die 10 jaar de pluizebollen kunnen borstelen? Ik weet zeker van niet.. Die zijn namelijk zeldzaam.

Als je echt het beste met je dieren voor hebt voorkom je dit, wil je dan wel serieus bezig verdiep je dan eerst goed in het ras en neem tips ter harte in plaats van weg te lopen voor de waarheid.

bewerkt door Aniek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wou zelf eerst ook een nestje, van die kleine pluizebolletjes. Maar ik vindt het eigenlijk zielig voor Bibi.

Ze is zelf klein, zoiezo bij dwerg konijnen. Ze zijn al klein, en dan lopen ze ook nog met baby's in de buik..

Nee, fokken lijkt me zoiezo niks.. zou niet eens afscheid kunnen nemen van die kleintjes.

Dus Robijn zal toch onder het mes moeten. =( Ik vindt dat borstelen ook nog wel meevallen!

Ik kam ze 1x per week, en maak elke dag even hun kontje schoon en het hooi en etc haal ik uit de vacht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het heel fijn dat jij er vanaf ziet, want er zijn zo weinig goede baasjes.

Jij bent waarschijnlijk 1 van die zeldzame baasjes die 10 jaar lang goed kan borstelen, maar ze zijn echt heel zeldzaam. Een konijn word nou eenmaal sneller vergeten en links laten liggen. Ook omdat je 9 van de 10 konijnen geen plezier met het kammen doet. De reden van afstand van Teddy's is ook heel vaak, omdat de vacht onderhoud onderschat is of er geen tijd meer voor is. Een pluizebol neemt nou eenmaal meer tijd in dan een kortharig konijn en een week is zo voorbij en nog een week en nog een week en een bol vilt later.. De teddy's die in de opvang komen zitten vrijwel ook allemaal in de klit helaas.

Neemt niet weg dat ik best bereid ben om mensen die echt iets op de goede manier willen doen wil voorzien van de juiste informatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had zoiezo andere soort ras konijnen genomen als mn moeder niet allergie's er voor zou zijn.

We hebben ook langharige katten, omdat ze niet tegen korthaar kan, en aangezien we het niet 100% zeker wisten met de konijnen,

hebben we gelijk langharige genomen. Ik zal ze zoiezo hun hele leven houden, en verzorgen ik ben zwaar verliefd op ze.

Hou ook heeeel erg van dieren, wil ook dierenarts worden dus dat komt wel goed. =)!

Bibi vindt het ook niet erg om geborsteld te worden, Robijn vindt het ook niet erg maar houd niet van oppakken.

Maar vang jij dieren zelf ook op? @Aniek..

bewerkt door teddydwergx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik heb een konijnenopvang en vang jaarlijks zo'n 500 tot 600 konijnen op en die herplaats ik weer.

Vandaar dat ik geen fan ben van fokken, maar zeker niet van echt vermeerderen zomaar omdat het zulke leuke pluisjes zijn. Omdat ik ook veel weet van raskonijnen ben ik best bereid mensen van de juiste informatie te voorzien als ze serieus wat willen, niet dat ik er dan achter sta.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites