Spring naar bijdragen
TeddyWorld

Voorstellen: Teddy World

Recommended Posts

Ik ben ook helemaal verzot op die pluizebollen, zo'n lief karakter!

Ja precies! Fijn om ook wat positieve berichten te horen over Teddy Dwergen, dat verdienen ze. ze hebben inderdaad een heel lief karakter en zijn enorm nieuwsgierig :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo en welkom op het forum.

Ik wil maar 1 ding meegeven dat ik heel erg vind. Je zet een ex-rammetje samen met een echt rammetje. Ik hoop dat je weet wat de reden is dat je ex-rammetje o zo onderdanig is ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aniek runt zelf een konijnenopvang en ziet jaarlijks heel veel teddy's passeren in de opvang die zwaar verwaarloosd zijn omwille van het feit dat vele baasjes het uiteindelijk toch niet zien zitten om voor 10 jaar lang die beestjes te verzorgen, want extra verzorging hebben ze wel nodig. een andere reden waarom veel BB'ers tegen teddy's zijn is omdat de beestjes niets aan de vacht hebben. het is veel te warm in de zomer, het hangt vaak in de ogent, mensen verwaarlozen de vacht waardoor ze vaak compleet vervilt in de opvang terechtkomen.

de reden waarom ik je vroeg of je aangesloten was bij een fokkersvereniging was om na te gaan in welke mate je een serieuze fokker bent die effectief voor verbetering van het ras wil gaan. aangezien je daar niet bij aangesloten bent en ook fokt met andere teddy's dan wit met blauwoog (die de enige is die erkend is) ben je gewoon een vermeerderaar.

en de mensen zijn niet per se negatief over de konijnen op zich maar over de hype rond deze konijnen die resulteert in massaal veel mensen die beginnen kweken met de beestjes en alle kwalijke gevolgen daarvan :).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor de verwelkoming :)

wel jammer, weer iemand die niet positief is over pluisjes.

Aniek weet wel degelijk wat ze zegt.

Velen andere delen deze mening.

Ga anders is wat vrijwillers werk in haar opvang doen, ben je in 10 minuten al helemaal van gedachte verandert ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo en welkom op het forum.

Ik wil maar 1 ding meegeven dat ik heel erg vind. Je zet een ex-rammetje samen met een echt rammetje. Ik hoop dat je weet wat de reden is dat je ex-rammetje o zo onderdanig is ?

Beste Reusje,

Jij kent Pluis niet, ik heel goed. Pluis is een goedzak tegen IEDER konijn. Toevallig is Pleun een aantal maanden geleden bij mij gekomen, terwijl Pluis al veeeeel langer bij me is en dit gedrag altijd heeft vertoond. Pluis is simpelweg gewoon een enorme lieverd en een goedzak. Pleun is ook een schat en daarom kunnen ze het geweldig met elkaar vinden, de dikste vrienden. Als het onverantwoord was had ik ze echt niet bij elkaar gezet :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aniek runt zelf een konijnenopvang en ziet jaarlijks heel veel teddy's passeren in de opvang die zwaar verwaarloosd zijn omwille van het feit dat vele baasjes het uiteindelijk toch niet zien zitten om voor 10 jaar lang die beestjes te verzorgen, want extra verzorging hebben ze wel nodig. een andere reden waarom veel BB'ers tegen teddy's zijn is omdat de beestjes niets aan de vacht hebben. het is veel te warm in de zomer, het hangt vaak in de ogent, mensen verwaarlozen de vacht waardoor ze vaak compleet vervilt in de opvang terechtkomen.

de reden waarom ik je vroeg of je aangesloten was bij een fokkersvereniging was om na te gaan in welke mate je een serieuze fokker bent die effectief voor verbetering van het ras wil gaan. aangezien je daar niet bij aangesloten bent en ook fokt met andere teddy's dan wit met blauwoog (die de enige is die erkend is) ben je gewoon een vermeerderaar.

en de mensen zijn niet per se negatief over de konijnen op zich maar over de hype rond deze konijnen die resulteert in massaal veel mensen die beginnen kweken met de beestjes en alle kwalijke gevolgen daarvan :).

Beste Manon,

Dat is jouw mening en dat vind ik geen probleem. Echter heb ik geen zin om hier een discussie over te voeren, want ik wil het graag leuk houden :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Welkom op dit forum.

Fijn dat je beestjes zoveel ruimte krijgen.

Ook ik deel de mening van Aniek. Op dit moment staan er 305 advertenties voor teddy konijnen op marktplaats, waarvan een heleboel met nestjes, dus meer dan 305 konijnen.

Het lijkt me dat het aanbod groot genoeg om aan de grote vraag (volgens jou) te voldoen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mag ik vragen waarom je niet bent aangesloten bij een fokkers vereniging? Dat lijkt mij alleen maar prettig als je met beestjes fokt, zodat mensen kunnen zien dat je serieus bent. Dit is geen aanval, ik ben serieus nieuwsgierig.

Ik ben ook nieuw hier, dus ik voel me niet helemaal op mijn plek om je welkom te heten maartoch: welkom haha!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aniek weet wel degelijk wat ze zegt.

Velen andere delen deze mening.

Ga anders is wat vrijwillers werk in haar opvang doen, ben je in 10 minuten al helemaal van gedachte verandert ;)

Beste KoenSilvertant,

Zoals ik al aangaf deel ik deze mening (die u in uw voorgaande bericht heeft vermeld) niet met u. Ik gaf daar ook aan dat ik hier verder geen discussie over wil voeren en gewoon leuk deel wil nemen aan het forum. Hopelijk kan ik van toegevoegde waarden zijn hier dmv het beantwoorden van vragen en natuurlijk voor het delen van foto's en verhalen.

Met vriendelijke groet,

Marleen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welkom op dit forum.

Fijn dat je beestjes zoveel ruimte krijgen.

Ook ik deel de mening van Aniek. Op dit moment staan er 305 advertenties voor teddy konijnen op marktplaats, waarvan een heleboel met nestjes, dus meer dan 305 konijnen.

Het lijkt me dat het aanbod groot genoeg om aan de grote vraag (volgens jou) te voldoen.

Beste Pocoloco,

Bedankt voor de verwelkoming :)

Het is duidelijk dat veel mensen deze mening delen. Ik zou het alleen fijn vinden om gezellig over konijnen te praten en ideeen uit te wisselen en hulp te geven aan elkaar, om deze reden ga ik liever geen discussie voeren over dit onderwerp..

Ik wil graag nog wel benadrukken dat ik kleinschalig ben en dat ik enorm veel van mijn Teddy's hou.

Groetjes,

Marleen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mag ik vragen waarom je niet bent aangesloten bij een fokkers vereniging? Dat lijkt mij alleen maar prettig als je met beestjes fokt, zodat mensen kunnen zien dat je serieus bent. Dit is geen aanval, ik ben serieus nieuwsgierig.

Ik ben ook nieuw hier, dus ik voel me niet helemaal op mijn plek om je welkom te heten maartoch: welkom haha!

Beste DeltaCephei,

Ik ben zojuist begonnen, ik heb inderdaad al meerdere berichten gehoord over de fokkers verenigingen en de meerwaarden die ze bieden. Momenteel ben ik me erin aan het verdiepen :)

Groetjes,

Marleen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Teddy dwergen hun haren vallen goed mee, gewoon op tijd kammen en geen probleem. Ja je hebt gelijk ze zijn enorm nieuwsgierig, je komt af en ze gaan mee hun pootjes op de tralies staan voor te kijken wie er daar is. Als ik het hok aan het poetsen ben maak ik altijd een afgesloten deel in het hok dat ik eerst poets en dan de konijntjes erin lopen.(meestal zitten ze al klaar voor in het andere deel te gaan zitten) En as ik het andere deel poets willen ze hele tijd terug naar het andere deel.

XxxJolien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Teddy dwergen hun haren vallen goed mee, gewoon op tijd kammen en geen probleem. Ja je hebt gelijk ze zijn enorm nieuwsgierig, je komt af en ze gaan mee hun pootjes op de tralies staan voor te kijken wie er daar is. Als ik het hok aan het poetsen ben maak ik altijd een afgesloten deel in het hok dat ik eerst poets en dan de konijntjes erin lopen.(meestal zitten ze al klaar voor in het andere deel te gaan zitten) En as ik het andere deel poets willen ze hele tijd terug naar het andere deel.

XxxJolien

Haha zo leuk, precies hoe Teddy's zijn! Als ik met ze op de bank zit springen ze in mn nek en gaan ze likken en snuffelen, stil zitten kunnen ze niet :P! Als ik het hok ga verschonen buiten, dan laat ik mijn nijntjes altijd even los in de tuin. Probleem is alleen dat als ik druk bezig met met het hok verschonen ze altijd terug in het hok springen en vervolgens op mij ;)

Het zijn hele leuke, lieve, aanhankelijke en nieuwsgierige diertjes!

Vandaag nog bijvoorbeeld, ik heb op het forum een vraag gesteld, Plien is namelijk verkouden en vanwege het Leidsontzet zijn alle dierenartsen gesloten. Dus ik vroeg om wat tips om het nijntje te helpen totdat ik morgen antibiotica ga vragen bij de DA of een andere oplossing. Nou Plien kan niet stil zitten hoor! ik zal de foto even plaatsen, heel leuk!

scaled.php?server=341&filename=fotoxbt.jpg&res=landing

Overigens vanmiddag maar even een binnenhok voor Plien gekocht en een ren eraan vast gezet, zo kan ze lekker warm binnen zitten en snel beter worden :) wel haar vriendje erbij gezet natuurlijk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het spijt me, maar als je van je Teddy's houd stop je met vermeerderen. De zusjes gaan nu goed samen, zijn bijna 2 jaar en eigenlijk mag je in je handjes knijpen als het goed gaat met de bevalling als dit hun eerste nest is.

Je moet ze dus om een nest uit elkaar trekken, als je echt van dieren houd doe je dat niet.

Wil je een echte fokker zijn, kan je nooit zo kleinschalig zijn, want je wil een niet erkende kleurslag en ook nog is een tekening! Al is het mij nog een raadsel welke kleurslag je nou echt serieus bezig wilt.. daar jij echt moordende combinaties bij elkaar zet die funest zijn voor de kleur. Met daarbij een tekening die niet correct is.

De eerste stap is dan ook nog naar een kleindiervereniging te stappen, de enige manier om een kleur erbij erkend te krijgen is tenslotte tatoeeren. En dat tatoeeren is ook geen pretje overigens, maar wil je serieus fokken ipv vermeerderen zal je wel moeten.

De kenmerken die op je site staan voldoen niet aan de standaard van de Teddy, dus ik snap gewoon niet waar je heen wilt. Met 3 weken worden de konijnen al te koop aangeboden, maar met 3 weken kan je zeker nog niet zien wat je zelf wil. Je vraagt woekerprijzen voor een konijn, omdat er een stamboom bij zit die iemand zelf in elkaar prutst. Je laat een ram van nog geen 4 maanden een voedster dekken, waarvan je uberhaupt nog niet eens weet of het juist volwassen uitgroeit. Een echte fokker wacht tot een ram volwassen is om te zien of hij aan de eisen voldoet die deze moet hebben, bouw, type, pelslengte, alles bij elkaar.

Je geeft aan belangrijk te vinden dat het geen inteelt etc. is, maar je bent pas vanaf 12 augustus bezig, hoe zeker weet jij dat de vermeerderaars voor je zo'n papiertje ook niet uit de duim hebben gezogen. Natuurlijk is een stuk administratie mooi, maar geen extra toegevoegde waarde om een prijs op te krikken. Dit soort dingen komen mij altijd giga over als we doen het voor de eurotjes.

Terwijl als je, je konijn een plezier wil doen ze gewoon lekker met hun maatje laat, niet de risico's van bevallingen geeft en gewoon gelukkig konijn laat zijn door konijntjes kort te houden.

Een teddy heeft tenslotte 0,0,0 baat bij de vacht, het is puur een stukje egoïsme om langharige konijnen te fokken net als vele andere dieren die puur uit egoïsme van de mens op de wereld gezet worden.

Al met al kan ik je hobby gewoon niet als serieuze bijdrage voor het ras zien en vraag ik me echt af wat je daadwerkelijk weet van het ras als je de standaard niet kent.

Buitenom dat het ras van mij echt geschrapt mag worden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en er van leert en jezelf beter gaat verdieping in de standaard, kleuren, tekening etc. en natuurlijk is mijn grootste hoop dat je stopt met vermeerderen en de keus maakt gewoon leuke koppeltjes te houden van gecastreerde ram voedster, maar zo niet hoop ik dat je op een serieuze manier gaat fokken en niet zoals de honderden teddy vermeerderaars die er al zijn en waar je nu volledig aan mee doet.

Nog even voor de statistieken.

Ik hou marktplaats met regelmaat in de gaten betreft Teddy's. Op dit moment is de stand van zaken dat van alle advertenties van konijn 14% teddy is. Dat betekend echt gigantisch veel als je ziet hoeveel rassen er in Nederland zijn.

Van alle teddy advertenties zijn ook nog is 26% volwassen Teddy's van particulieren die er niet meer voor kunnen zorgen om welke reden dan ook, maar veelal in verband met vachtonderhoud... 10 jaar lang een konijn kammen is voor weinig mensen weg gelegd.

Ik heb dan de volwassen teddy's van vermeerderaars niet meegerekend in die 26%. Ik vind dit enorm schokkende cijfers zelf.

@ Jolien_1999

Mijn kortharige konijntjes zijn niet anders in gedrag en karakter...

bewerkt door Aniek

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Aniek,

Ik had al eerder aangegeven hier geen discussie over aan te willen gaan, daar hou ik me ook bij. Bedankt voor het geven van je mening, echter deel is deze niet met u. Verder zou ik graag alleen gezellig over konijnen willen praten en ideeen uit te wisselen en geen negatieve berichten uit te wisselen. Ik ben immers voor mijn plezier op dit forum, hier wordt ik ook niet gelukkiger van.

Nogmaals zeer jammer van je reactie... Ik probeer hier van toegevoegde waarden te zijn.

Als er nog positieve berichten zijn en leuke ideeen, hoor ik dat natuurlijk wel heel graag. Daarnaast vindt ik het erg vervelend dat u zo over mij oordeelt via een forum.

Nogmaals: ik wil geen discussie aan gaan, ik wil het graag gezellig houden!

met vriendelijke groet,

Marleen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oftewel dat je, je kop in het zand steekt tegen de waarheid, ook wel een bord voor de kop. Je zit op een forum voor echte konijnenliefhebbers dan kan je dit verwachten. Ik oordeel naar wat er staat en wat er staat is gewoon niet slim, blauw met bruin, een bruine met blauwe ogen, het zijn maar de kleine dingen die gewoon echt niet correct zijn.

Ik zou zeggen doe er je voordeel mee als je, je konijnen lief hebt en wat wil betekenen voor het kromme Nederland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste konijnenliefhebbers,

Ik heb me aangemeld op het forum zodat ik van toegevoegde waarden kan zijn doormiddel van het beantwoorden van vragen en het uitwisselen van ideeen, en ook gewoon omdat het me enorm leuk leek! Ik praat heel graag over mijn lieverds en vind het ook leuk om over andere konijnen te praten. Door de over het algemeen enorm botte reacties en het uitlokken van discussies (nadat ik meerdere malen mijn goede intentie heb aangegeven en geen discussie wilde), heb ik besloten het forum noodgedwongen te verlaten om deze reden.

Kortom, ik wilde graag deelnemen en me inzetten voor de site, echter wordt ik hier niet hartelijk ontvangen..

Naar meerdere malen geprobeert te hebben de vrede te bewaren en een leuk gesprek te starten, mocht het helaas niet baten.

Om deze reden zal ik per direct stoppen met het forum. Ik kwam met de intentie om LEUK deel te nemen, echter wordt ik hier niet gelukkiger van.

Bedankt voor de mensen die mij wel hartelijk hebben ontvangen.

Groetjes van mij en mijn Teddy's,

Marleen

Teddy World

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites