Spring naar bijdragen
TeddyWorld

Voorstellen: Teddy World

Recommended Posts

Beste Konijnenliefhebbers,

Wij, Marleen en Jurriën, wonen in Leiden en zijn hobbyfokkers van het ras Teddy Dwerg. Op 12 augustus 2012 hebben we Teddy World opgericht om onze passie met andere te delen. Wat begon met slechts 1 Teddy Dwerg werden er al snel meer. Momenteel hebben wij 5 Teddy´s: Pluis, Pluk, Pluim, Pleun en Plien. We hebben onze Teddy's geselecteerd op karakter, stamboom en uiterlijke kenmerken die kenmerkend zijn van het ras.

Regelmatig hebben we nestjes met jonge Teddy's te koop, die de moeder mogen verlaten bij een leeftijd van 8 weken. De jonge Teddy's krijgen een uitgebreide stamboom mee.

Groeten,

Teddy World

bewerkt door Emilyrose
link verwijderd, zie regels

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

welkom op BB!

ik vroeg me dan af of jullie aangesloten zijn bij een fokkersvereniging? aangezien ik dacht dat enkel witte teddy's met blauwe ogen voorlopig een erkend ras zijn en of jullie daar dan shows mee doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Teddy Dwerg is inderdaad geen 'officieel' erkend ras. Echter zijn er veel bekende en goede hobbyfokkers met dit ras bekend. Het ras is zeer populair en de vraag is groot. Ondanks het ras niet officieel erkend is, blijft het een geweldig ras. Wij hebben een passie voor deze konijnen en delen deze graag met anderen.

Een stamboom is inderdaad maar een 'papiertje'. Echter maak ik gebruik van de stamboom om inteelt te verkomen en dus erfelijke afwijkingen. Daarnaast fok ik voornamelijk de bekende hollander tekening bij de teddy's, daarvoor kijk ik naar de voorouders.

Zoals ik al aangaf, ik deel mn passie graag met andere. Ookal is het ras niet officieel erkend (op 1 kleurslag na), is en blijft het een geweldige soort en hoop ik dat ze snel de erkenning krijgen die ze verdienen!

Wij doen nog geen shows, maar wat niet is kan natuurlijk nog komen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom!

Ik heb een vraagje. In je fotoalbum zag ik dat je een paar konijnen samen hebt zitten, wat ik alleen maar goed vind aangezien konijnen groepsdieren zijn. Maar hoe houd je de konijnen?? Wat is de ''groepsindeling''?? Zitten alle voedsters samen, en de rammen apart? Ben ook benieuwd in wat voor een hokken (en rennen?) de konijnen zitten. Bij de meeste fokkers zitten ze veel te klein helaas. Maar bij jou heb ik ze ook in een ren zien zitten of niet??

Ben heel benieuwd. :)

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het jammer vind dat je konijnen fokt met lange haren. Hier hebben ze alleen maar last van.

Maar goed.....:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 5 geweldige nijntjes! Pluim en pluk zijn zusjes van 1,5 jaar en zitten samen in een groot dubbel hok met ren. Pluis (gecastreerd) is het knuffelkonijn haha, hij is 1 jaar, en zit samen met Pleun, ram. Normaal gesproken kunnen rammen het totaal niet met elkaar vinden, maar zij zijn de dikste maatjes! Zij hebben ook een dubbelhok met ren.

Ik heb een groot dakterras (volledig afgesloten) zo mogen de nijntjes iedere dag op het terras rennen en springen, dat vinden ze helemaal geweldig!! Wel in 2 groepen (de zusjes) en groep 2 (de rammen), dus niet tegelijk.

Sinds een aantal dagen heb ik een nieuwe aanwinst, kleine Plien, van 9 weken oud. Zij zit op dit moment binnen, we laten het gecastreerde mannetje haar minimaal 1x per dag gezelschap houden, dat vind ze heel leuk! Pluis is namelijk zo zachtaardig, die kan het met ieder konijn vinden! Plien mag ook samen met Pluis op het dakterras overdag.

Kortom de nijntjes worden verwend met ruimte! Iedere dag neem ik een groep van 2 op de bank om lekker te knuffelen.

De lange haren zijn vaak vervelend voor de oogjes, daarom haal ik het daar altijd weg, anders moeten ze zoveel tranen, dat is natuurlijk zielig!

Bedankt voor je interessen trouwens :)!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wist je dat konijnen alleen maar last hebben van de haren?

Omdat het jouw passie is om voor dieren te zorgen lijkt het mij slimmer om te stoppen met fokken.

Dit is een suggestie he, maar een kleine uitleg waarom ik het toch even vermeld.

Wist je dat er al véél meer konijnen zijn dan goede baasjes?

Je zegt zelf dat je niks aan het ras toevoegd.

Je kunt het ook in een ander opzicht zien, jij fokt konijntjes die helemaal niks aan hun telange vacht hebben en helpt mee aan het overschot konijnen.

Misschien kun je daar eens aan denken?

Teddy's vinden die vacht helemaal niks, dit is denk ik wel het 'zieligste' ras wat er is voor konijnen.

Nogmaals, dit is mijn mening en je heft het er niet mee eens te zijn, ga anders 1 uur op MP kijken, of bij opvangen op de sites.

Dan verander je misschien met gedachte?

Maarja, nog een keer, welkom op BB :he:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste KoenSilvertant,

In iedergeval bedankt voor de reactie. Echter (zoals u waarscheinlijk begrijpt), deel ik deze mening helaas niet met u.

Iedereen heeft recht op z'n mening, maar graag zou ik hier geen verdere discussie over willen voeren.

Ik hoop dat ik van toegevoegde waarde kan zijn op deze site dmv het beantwoorden van vragen. Daarnaast vind ik het gewoon heel leuk om mn teddy's te laten zien en over konijnen te praten.

Met vriendelijke groet,

Marleen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind het wel heel goed dat je ze wat loopruimte geeft dat zie je namelijk niet bij veel fokkers ;).

ik heb wel een praktische vraag: komen de konijnen als ze dan loslopen met elkaar overeen? vooral bij de rammen dan vraag ik me af of ze niet vechten. is het dan niet zo dat ze steeds opnieuw een rangorde beginnen te bepalen aangezien ze de rest van de tijd apart zitten? (nieuwsgierig hoe dat werkt :) )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Super dat je de konijnen zoveel ruimte geeft en zelfs een maatje. Ben wel benieuwd naar een foto van de hokken + rennen. Ja, ik ben heel nieuwsgierig. :he: Ik hoop dat er nog veel meer fokkers komen die dat doen, vind de meeste fokkonijntjes heel zielig! heb je die ene ram gecastreerd zodat de andere ram een maatje kan krijgen?? Of was hij gewoon niet fokgeschikt, maar wilde je hem toch houden?

Als je konijntjes verkoopt, let je er dan eigenlijk ook op waar ze terecht komen?? Dat ze niet in hun eentje in zo'n minihokje komen?? Daar zou ik als fokker namelijk heel bang voor zijn.

Ik persoonlijk vind teddys zielig omdat ze zo vaak gekamt moeten worden. Sommige konijntjes vinden het lekker, maar de meesten vinden het niet fijn. Konijnen zijn prooidieren en 99% haat optillen, dat moet toch gebeuren als ze gekamt moeten worden. Of fok je daar ook op?? Of kan dat niet, is dat iets wat je aan moet leren??

Wil hier verder ook niet met je in discussie gaan, maar wilde het toch even zeggen. ;)

Sorry heel veel vragen. :$

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Manon!

Leuke vraag ;)

Wij hebben twee rammen (Pluis en Pleun). Pluis is gecastreerd en Pleun niet. Je zou denken, dat wordt vechten! Alleen Pluis is een redelijk apart konijn, hij is werkelijk het liefste en zachtaardigste konijn wat ik ooit heb gezien, hij maakt werkelijk NOOIT ruzie, hij kan alleen maar likken :P. Om deze reden is denk ik de rangorde bepaald.. Pleun kan het heel goed vinden met Pluis, ik denk dat dit komt door zijn zachtaardige karakter, er hoeft namelijk niets uitgevochten te worden. Pluis en Pleun zitten ook samen in een hok, juist omdat het dikke vriendjes zijn die elkaar de hele dag likken en verzorgen.

De mannen en vrouwtjes moeten apart naar buiten en apart in een hok, logisch natuurlijk want dat wordt chaos! en een voedster wordt anders constant gedekt, dat is natuurlijk heel slecht. Ik heb wel geprobeerd het gecastreerde mannetje erbij te plaatsen, de zachtaardige Pluis, hij werd werkelijk afgemaakt, dus ik heb hem er snel weggehaald! Die dames kunnen het alleen met elkaar goed vinden en niet met anderen.

Om een lang verhaal kort te maken :P, ik heb alle konijntjes in 2 groepen verdeeld, de mannen en de vrouwen.

De rangorde is bij de mannen duidelijk, de zachtaardige Pluis is onderdanig aan Pleun. Bij de vrouwtjes is het mij niet altijd duidelijk wie nu boven aan de rangorde staat, ik zie ze namelijk nooit vechten.

Bedankt voor je intressen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ja ik was even nieuwsgierig naar hoe het allemaal in zijn werk ging net als naomkuuh heel nieuwsgierig dus :P

haha, ja. De meeste fokkers denken dat ze gelukkige konijnen hebben alleen in een minihokje. Teddyworld is dat dus niet gelukkig, dus ik ben benieuwd hoe dat dan gaat. Aangezien het bij konijnen heel moeilijk is ze samen te laten leven als de rammen niet gecastreerd zijn, wat niet kan, anders kun je niet fokken. :he:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
haha, ja. De meeste fokkers denken dat ze gelukkige konijnen hebben alleen in een minihokje. Teddyworld is dat dus niet gelukkig, dus ik ben benieuwd hoe dat dan gaat. Aangezien het bij konijnen heel moeilijk is ze samen te laten leven als de rammen niet gecastreerd zijn, wat niet kan, anders kun je niet fokken. :he:

Haha ik heb Pluis overgenomen van iemand die allergisch was, ik heb namelijk niet alleen de intentie om te fokken, maar ook om het plezier van een gezelschapsdier! Met Pluis wordt het ook lastig fokken haha :P Ik heb ook enorm geluk dat hij het goed kan vinden met Pleun en andersom!

Ik ben kleinschalig en dat wil ik zo houden, zodat ik alle dieren voldoende aandacht kan geven, voldoende ruimte heb en ze ook 1x per dag kunnen rond rennen op het dakterras. Want zeg nou zelf, als je een diertje in een te kleine kooi ziet, daar wordt je niet vrolijk van!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor de verwelkoming:)

Bibi, wat een leuke naam! Persoonlijk vind ik deze kleur (Abricote wit Hollander) het allermooist :)!

Dankjewel! Ik vindt de kleuren ook erg mooi! Heeft het konijn op de foto blauwe ogen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jolien, wat een schatjes!!! Heel leuk dat jij ook Teddy's hebt :) ik ben dol op die kleine pluizenbollen!

Ik ben ook helemaal verzot op die pluizebollen, zo'n lief karakter!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites