Ga naar inhoud

hope farms supertrio veranderd?


Eefje

Aanbevolen berichten

Voordat mijn konijntjes kwamen heb ik hier gelezen dat hope farms goed voer was, dus ik heb een zak gehaald. Nu vergeleek ik de richtlijnen voor goede voeding met dat wat op de zak staat, maar op deze zak staat 16,4% eiwit, te veel dus, en 16% ruwe celstof, te weinig. Op de site van hopefarms staat dat er 14% eiwit in zit en 18% ruwe celstof. Heb ik hier dan een oude zak ofzo? (houdbaar tot november 2013) Is die samenstelling onlangs veranderd? Want ik heb net een enorme zak besteld om flink geld te besparen en wil dan natuurlijk wel dat het goed is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het dan toch? Laatst was dit al in een topic besproken dat er zogezegd 'foute waarden' hier op de BB-site staan, anders dan wij op onze zakken hebben staan. Deze komen overeen met wat jij hier schrijft. Zouden ze dan toch gerommeld hebben met de samenstelling en hun voer minder goed gemaakt hebben?

Bij mijn weten was een zak ook nooit zo lang houdbaar?

Ik hoop dat het niet waar is, want ik was ontzettend tevreden over HFST... Tijd om een mailtje naar Hope Farms te sturen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net een mail gestuurd, benieuwd wat ze zeggen..

Wat zijn er anders nog voor geschikte alternatieven? Ik vind SS echt veel te duur!

Dit heb ik gestuurd btw:

Onlangs heb ik een zak hope farms rabbit supertrio gekocht. De samenstelling kwam echter niet overeen met de waarden die op uw website gegeven worden en helaas kwam ik daar thuis pas achter. Het voer bevat meer eiwitten (16.4%) en minder ruwe celstof (16%), waardoor het voer niet meer valt onder de richtlijnen voor geschikt konijnenvoer. Dit was de eerste keer dat ik uw product kocht en weet dus niet of het voer onlangs ten goede is veranderd of dat de kwaliteit verminderd is.

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wat moet ik met die giga zak die ik uit geldbesparing besteld had :s

ben bang dat ook zij uit bezuinigingsoverwegingen in de samenstelling hebben zitten rommelen.

GRRRRR

Wie weet helpt enige druk vanuit bunnybunch ;)

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker dan, heb ook net een paar dagen terug een 15 KG zak opgehaald.

Hoop dat ze een goede uitleg hiervoor hebben.

Zou het schandalig vinden als ze de samenstelling ineens hebben veranderd. Vind dat dat wel vermeld mag worden dan.

Maar goed, ik wacht af wat de reactie op jullie mail is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik hier diverse verpakkingen heb liggen heb ik het even nagekeken.

Er zit verschil in de grootverpakkingen die ik heb liggen en de kleine verpakkingen die ik heb staan:

De 15 kg heeft deze samenstelling:

Analytische bestanddelen:

Ruw eiwit 13,5 %

Ruw vet 3 %

Ruwe celstof 17,2 %

Ruwe as 9,6 %

Natrium 0,16 %

En de 3 kg heeft deze samenstelling:

Analytische bestanddelen:

Ruw eiwit 16,4 %

Ruw vet 3 %

Ruwe celstof 16 %

Ruwe as 9,6 %

Calcium 0,85 %

Fosfor 0,53 %

Kalium 1,45 %

Magnesium 0,21 %

Natrium 0,17 %

De samenstelling die bij de verpakkingen in de webwinkel staan zijn dus correct voor het voer dat ik op dit moment verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas heb ik het niet via jullie webwinkel besteld, maar het geeft goede hoop dat de bestelde grootverpakking dan misschien toch de juiste samenstelling heeft. De volgende keer informeer ik eerst hier en bestel het dan bij jullie, bedankt voor het nakijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga dit ook volgen. Ik ben ook erg benieuwt of de samenstelling van het voer veranderd is.

Wat ik in elk geval bijzonder vind is dat de samenstelling van de brokken die in de grote zak zitten anders blijken te zijn dan die van de brokken in de 3 kilo zakken. Dat zou toch precies hetzelfde moeten zijn? Het gaat immers om dezelfde brok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

O jee.. En ik heb een 15 kilo zak zonder analyse!!! Dus wat hier dan nu in zit... Ik merk nog geen verschil aan mijn konijnen en mijn ram laat bij te veel eiwitten zijn bdk's liggen, dus ga ik er maar van uit dat de analyse nog hetzelfde is met deze zak..

He bah, waarom maken ze zo'n zooitje van al die dierenvoedingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de twee zakken met elkaar vergeleken

oude zak nieuw zak

Ruw eiwit 16.4 Ruw eiwit 14.1

Ruw vet 3.0 Ruw vet 3.0

Ruwe celstof 16.0 Ruwe celstof 18.4

Ruwe as 9.6 Ruwe as 9.6

Calcium 0.85 Calcium 0.75

fosfor 0.53 fosfor 0.56

kalium 1.45

magnesium 0.21

Natrium 0.17 natrium 0.11

Er zijn dingen veranderd in de samenstelling maar volgens mij in de goede richting

Wat ik wel raar vindt dat de samnestelling van 3 kilo of 15 kilo anders is het is toch de zelfde biks ?

Ik ga ff een vraag hier over stellen bij HF

Wat vinden jullie van de verandering beter ?

In de nieuwe zak staat ook dat er mais bij zit

aangepast door jrjsieben
Link naar reactie
Delen op andere sites

als het van 16,4 naar 14% eiwit is gegaan en van 16% vezel naar 18% dan is het een verbetering. Mais erin is geen verbetering, maar ach, daar zullen ze wel tegen kunnen. Ik heb nog niks gehoord van Hope Farms, zodra ik een mail heb post ik hun reactie hier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bericht van Hopefarms:

Bedankt voor je vraag aan ons. Je opmerking dat de samenstelling van de Hope Farms Rabbit SuperTrio zoals vermeld op de verpakking anders is dan op onze website is juist en scherp gezien.

Het is namelijk zo dat op een serie verpakkingen voor de Rabbit SuperTrio onjuiste gehalten zijn terecht gekomen (eigenlijk de gehalten voor de Rabbit Breeder). Deze fout is inmiddels hersteld maar er is Rabbit SuperTrio in de winkel terecht gekomen waarop onjuiste gehalten op de verpakkingen staan.

De samenstelling van de Rabbit SuperTrio is dus niet gewijzigd, de gehalten zoals op de website worden vermeld zijn juist!

Wij betreuren de verwarring die ontstaan is. Desalniettemin hebben de konijnen er niets van gemerkt en hebben ze steeds gezonde, complete en smakelijke Rabbit SuperTrio gegeten.

Ik hoop je hiermee gerust gesteld te hebben en wens je nog veel dierplezier toe. Mochten er toch nog vragen zijn, dan vernemen we ze graag.

Met vriendelijke groeten,

Erik Berenpas

Nutritionist

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .