Ga naar inhoud

(plak)poep


rojolaf

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ons konijn heeft met enige regelmaat (toch wel 1x in de week) een flinke doet poep aan z'n kontje hangen! Dan doen we haar in "bad" (wat ze volgens mij nog wel fijn vind ook) en maken we het schoon. Schoon hok erbij, maar nee hoor, na een paar dagen is het weer zover.

Ik ben over gestapt van gemengd voor naar alleen maar brokken, veel hooi en af en toe wat groenten. Wortel en wat ander groen.

Maar niets helpt het blijft maar terugkomen. Ze is er verder totaal niet ziek van hoor. Ze blijft vrolijk huppelen door de tuin, je kunt haar makkelijk oppakken en knuffelen, maar ik snap dus niet hoe dat steeds terug kan komen en of het erg is.

Wie heeft er nog meer tips?? :idee:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik had even wat problemen met inloggen, vandaar m'n wat late reactie.

We geven ongeveer 2 handjes briks, 's avonds. Dat is dan 's ochtends wel bijna helemaal op. Ik kan niet echt zeggen dat het aan de wortel ligt, want dat krijgt ze niet elke dag, ik wissel het af met ander groen, zoals de bladeren van bloemkool of een heel klein beetje andijvie. Ze poept en plast in haar nachthok, waar ze dan dus lekker de hele nacht op ligt/zit. Verder loopt ze overdag door det tuin (ze kan niet bij de planten) dus ook beweging genoeg. Mevrouw heef zo'n 15 vierkante meter tot haar beschikking!

Helemaal geen groen meer geven vind ik ook wel een beetje zielig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook een poosje gehad....

Ik ben toen wat minder voer gaan geven en mijn konijn at volgens mij toen ook regelmatig nat gras als hij los liep...!!

Dus toen hij een paar dagen geen nat gras gegeten had, wat minder voer kreeg, ging het beter!!

Ik denk dat je gewoon wat moet uitproberen. Als je nou een paar dagen geen groente en fruit geeft, heeft ze dan ook plakpoep?!

Misschien ligt het aan een bepaald soort groente/fruit/bladeren wat je elke week geeft???

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .