Ga naar inhoud

zoveelste zindelijkheidsvraag..


Eefje

Aanbevolen berichten

Mijn duo is op zich best zindelijk. Ze snappen het principe van de bak best, alleen besluit mijn ram telkens na 3 dagen goed gedrag om precies naast de bak te plassen. Hij doet dit alleen in de ren, niet in het hok (ik had liever dat hij dat in het hok deed..) Ik heb de bodembedekking al weer terugveranderd, die is nu weer hetzelfde als die ik nog voor het toiletje in het hok gebruikte (ze staan binnen en hebben alleen bodembedekking in toiletbakken), doe elk plasje en keuteltje met wcpapier op en gooi dat in de toiletbak (wat ik wel na een uur of 2 weer verwijder) en als ik hem betrap leid ik hem vriendelijk naar de toiletbak. Als ik zie dat hij erin zit krijgt hij een gedroogd worteltje en in de bak (het is een flinke kattenbak met een kap) hangt een balletje met kruidenhooi, dat ze lekkerder vinden dan het andere hooi wat ze in hun kooi kunnen vinden. Als er een plasje naast de bak is gegaan maak ik het helemaal schoon met azijn, zodat hij het niet meer kan ruiken. Toch vind ik ELKE KEER weer een grote plas met 20 keuteltjes erin naast de bak :(. Straks zat hij zelfs lekker hooi te vreten in de bak en liep toen naar buiten om daar alles te laten lopen :(

Nu heb ik de boel hier omgegooid, het hok staat nu op de plek waar hij zijn derde toilet van gemaakt heeft en de ren heeft nu een hele andere vorm enzo, dus hij is zijn plekje nu kwijt. Deze opstelling is superonhandig voor ons, dus ik hoop dat ik het over een dag of 2 weer terug kan zetten. Zou ik zo zijn gedrag kunnen doorbreken? En kan ik nog iets anders doen? Wat keuteltjes misgepoept vind ik echt niet zo erg, maar die plasjes.. En het frustrerende is dat hij het best snapt, die toiletbak, want het gaat steeds even goed! Oh en ze worden vaak genoeg verschoond, dus dat is het ook niet. Elke keer als ik de bak verschoon gooi ik nog een klein beetje viezigheid uit de oude bak er terug in, zodat ze zichzelf nog ruiken. Als iemand nog iets weet wat ik nog niet geprobeerd heb hoor ik het heel erg graag!

aangepast door Eefje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het mis vlak na het schoonmaken of het voor het schoonmaken? Of houdt er daar geen verband mee?

Ik zou het ook niet zo snel weten waar het kan liggen als het ook 2 dagen achter elkaar goed kan gaan, behalve dat hij zijn eigen geur kwijt is of dat hij de bak te vol vindt om nog op te plassen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Pocoloco daar houdt het geen verband mee, het gaat na een verandering een paar dagen goed, herinrichting van de ren, in dit geval een nieuwe bak, tot hij ineens zijn hoekje weer terugvindt. Het lijkt echt om 1 hoek te gaan, de bak daar neerzetten helpt niet, dan gaat Frits naar het andere hoekje daar vlak naast.. Ik kan moeilijk 2 kattenbakken naast elkaar gaan zetten daar, of ja, kan wel, maar dat wordt me toch te gek.

De nieuwe opstelling helpt tot nu toe wel trouwens, vannacht is het goed gegaan, er zijn nu geen hoekjes aan de kant waar hij normaal buiten de bak plast, de enige hoek die er is is vakkundig gebarricadeerd door de kattenbak. Ik laat het maar even een paar dagen zo en hoop dat ik het dan weer terug kan zetten zonder dat hij weer in dezelfde hoek gaat zitten. *fingers crossed*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het ook al geen verband houdt met schoonmaken of het met een voorkeurshoekje dan weet ik het ook niet.... Misschien vindt hij de bak niet fijn?

Maar niet alle konijnen zijn zindelijk te krijgen volgens mij, en misschien heb jij net een beetje pech :erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .