Ga naar inhoud

verkeerde snoepjes


nicOle_

Aanbevolen berichten

Ik had gister voor mijn konijntje snoepjes gehaald (van die vitadrops), alleen ik had nogal haast, dus ik pakte gewoon een pakje waar ze normaal ook staan.

Alleen ik ben er net achtergekomen dat de snoepjes die ik had meegenomen voor cavia's zijn.

Ze heeft er maximaal 4 gehad. Kan dat kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

.. als je het zakje opend en aan haar geeft dan zie je er toch een cavia op?

nja, ik denk niet dat het zovéél kwaad kan dat je haar moet leegpompen hahaha :P

ik denk gewoon dat al die snoepjes het zelfde zijn alleen dan met een andere samenstelling, niet meer geven dus. en vervolgens beter opletten :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zei toch dat ik haast had =p en ze zaten gewoon op dezelfde plek waar eerst de konijnen snoepjes stonden. :$

Samenstelling: suiker, melk en zuivelproducten, oliën en vetten, groente (4% groentepoeder), granen, peterseliepoeder.

Analyse: 6,5% ruwe proteïne, 24% ruw vet, 0,7 ruwe vezel, 2,8 % ruwe as, 2% vocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hihihi dat kan gebeuren hoor....

vaak zijn die snoepjeswel een beetje hetzelfde al ben ik er nooit zovoor om die snoejes te geven (ze worden er zo dik van) en vaak zijn ze ook net zo blij met een stukje wortel ofzo..

ik denk dat het niet echt kwaad kan nu voor een keertje maar je moet ze niet teveel geven dat is het belangrijkste..

ik denk ook al weet ik niet zeker of dat nu nog zo is dat die plaatjes op de snoepjes ook voor de verkoop zijn (toen ik in de dierenwinkel werkte zeiden ze dat ook altijd) net zoals die knaagstengels enzo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik verwen mijn konijntje teveel :$

maar ze vind die snoepjes lekkerder dan wortel dat weet ik wel.

meestal leg ik elke ochtend een snoepje onderin haar etensbakje en doe er dan een laag biks overheen, en als ik het bakje terug in haar hok doet gaat ze meteen op zoek naar een snoepje, en gaat ze met haar voorpoten in het bakje graven.

maar toen waren ze op, en ik had geen zin om naar de dierenwinkel te fietsen (jaa ik ben heel lui) dus heeft ze een week zonder snoepjes gezeten, en zat ze dus een week telkens in haar bakje te zoeken zonder dat er een snoepje in zat haha.

ik heb er net ook een stuk wortel bij haar gelegd, alleen naar 3 hapjes had ze er al genoeg van.

en ik geef de cavia snoepjes morgen wel aan mijn buurmeisje, die heeft een cavia :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahaha waarschijnlijk weet ze gewoon dat ze als ze die niet eet die andere snoepjes krijgt..

ik zou als ik jou was geen gewoonte maken van die snoepjes,dus niet iedere dag maar dan weer twee dagen niet en dan weer een dagje wel.

ik had een paar jaar geleden een nijn die kreeg ook iedere dag snoepjes en die wou op een gegeven moment zn voer niet meer want wist toch dat ie wel een snoepje kreeg.

als ie in zn voerbakje graaft voor dat snoepje is het ook leuk om hen ergens anders neer te leggen zodat ie niet weet dat ie daar ligt maar steeds ergens anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel eens snoepjes in een wc rol verstopt, toen had ik de rol voor de helft gevuld met hooi en toen een snoepje in gelegd en daarna de rol verder gevuld met hooi,

dat ging goed, maar toen ik dat voor de tweede keer probeerde lag de rol in haar drinkbakje..

dus dat heb ik daarna niet meer gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nicole, wist je dat dieren op dit teveel aan suikers en vet kunnen reageren door humeurschommelingen? En dat het mogelijk is dat jou konijn daarom soms agressief is?

Ik zou op zoek gaan naar iets anders lekkers. Aromatische kruiden, zoals dille of basilicum, die erg lekker ruiken, daar wordt ze zeker net zo gek op als op haar snoepjes en die zijn veel gezonder voor haar. Ik geef dat ook als tractatie, je kan dat zonder probleem een paar keer per dag geven, niet zoals die snoepjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze snoepjes kunnen geen kwaad als in: ze gaan er dood aan nee.

Maar ik heb dankzij mijn werk als kwaliteitsmanager en analist bij een diervoederfabriek wel geleerd wat al die gehaltes inhouden.

Dit snoepje kan je vergelijken met elke dag naar de mac donalds gaan en een vette hamburger eten.

Het verkort uiteindelijk je levensduur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nicole, wist je dat dieren op dit teveel aan suikers en vet kunnen reageren door humeurschommelingen? En dat het mogelijk is dat jou konijn daarom soms agressief is?

Ik zou op zoek gaan naar iets anders lekkers. Aromatische kruiden, zoals dille of basilicum, die erg lekker ruiken, daar wordt ze zeker net zo gek op als op haar snoepjes en die zijn veel gezonder voor haar. Ik geef dat ook als tractatie, je kan dat zonder probleem een paar keer per dag geven, niet zoals die snoepjes...

nou dan krijgt ze vanaf nu nooit meer snoepjes!

eens even kijken of het werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en een stukje wortel of een stuk appel noem maar op zijn ze vaak ook heeeeeeeel erg blij mee...

je kan ook proberen om hem een keer een ander soort hooi te gegeven voor de afwisseling

ik had ooit een zak met hooi gekocht, er zaten stukjes zonnebloem in, maar ze vond het niet echt lekkerder dan het normale hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je konijn gewoon beter natuurlijk snoep geven (lees:fruit) dan van die chemisch gemodificeerde rommel.

Fruit is een stuk gezonder voor ze, en dat vinden ze ook harstikke lekker!

hoeveel fruit mag een konijn per dag precies hebben?

want ik had ooit gelezen dat ze daar ook niet zoveel van mochten hebben per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze snoepjes kunnen geen kwaad als in: ze gaan er dood aan nee.

Maar ik heb dankzij mijn werk als kwaliteitsmanager en analist bij een diervoederfabriek wel geleerd wat al die gehaltes inhouden.

Dit snoepje kan je vergelijken met elke dag naar de mac donalds gaan en een vette hamburger eten.

Het verkort uiteindelijk je levensduur.

zijn die snoepjes zo slecht?? :blink:

achterop de zak staat ook gewoon: 1-3 snoepjes per dag als tussendoortje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .