Ga naar inhoud

Fiep ineens ziek


Brabobuns

Aanbevolen berichten

Gisteravond deed ik onze langoordames (Fiep en Mila) in hun hok en het viel me op dat de normaal zo levendige Fiep ineens heel lusteloos was. Omdat het me zorgen baarde ben ik om het half uur gaan kijken en het werd steeds minder met 'r. Gelukkig werd ik 'bang' genoeg van de verhalen op BunnyBunch om toch maar de dierenarts wakker te bellen.

Godzijdank konden we meteen komen. Fiep had last van gas en kreeg wat injecties met medicijnen en wat warm water. Eenmaal thuis hebben we haar even gescheiden van haar zus en 'r in een mandje op onze slaapkamer gezet, ze was immers te koud geworden. Voor het slapen gaan hebben we nog een spuitjes met Critical Care en Cisaral Drops gegeven. Gelukkig begon ze halverwege de nacht wat te drinken (heb ieder half uur gecheckt) en ook begon ze in de vroege ochtend wat hooi te eten.

Inmiddels is ze weer een stuk levendiger en hebben we haar weer buiten bij Mila gezet. Het lijkt echt beter te gaan en ze eet weer en neemt zelfs stukje groente en fruit aan. Toch zal ik haar nog een beetje Critical Care blijven voeden vandaag en ga ik nog een week (advies dierenarts) door met de Cisaral Drops. Verder komt er per vanavond nog voor vier dagen Metacam bij.

Ik wil iedereen hier hartstikke bedanken voor alle nuttige konijninfo, want dankzij BunnyBunch heb ik de stap genomen om de arts te bellen en het ziet er naar uit dat dat het leven van Fiep heeft gered!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je meteen gehandeld hebt! Ik wil je alleen aanraden om nog voorzichtig te zijn met fruit. Omdat de boel nog niet optimaal werkt, en er in fruit best wat suiker kan zitten, kan dit ook misschien weer voor gas zorgen.

Ik zeg niet dat het per definitie zo is, maar de kans is er wel.

Hopelijk blijft ze het zo goed doen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de fruittip! Ik zal terughoudend zijn met suiker... heb 'r net weer een Cisaral-spuitje gegeven. Leuk vindt ze het niet, maar het moet echt even gebeuren. Van de dierenarts, die net belde, mocht ik de noodvoedingen laten voor het geval dat. Uit frustratie van het spuitje ging ze net meteen hooi zitten eten en zelfs wat nat hooi! Vervolgens schoot ze haar wc'tje op en jawel, harde keutels!

Nooit geweten dat je zo blij kunt zijn met konijnenpoep :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat betreft vanavond? Ze krijgt nog een keer Cisaral en Metacam. Het bijvoeren is niet meer nodig en ze wil het ook niet meer, eet liever hooi. Kan ik ze wel gewoon buiten bij Mila laten zitten of moet ik haar uit voorzorg binnen houden? Of gewoon een kwestie van vinger aan de pols houden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik vind dat ook altijd moeilijk te kiezen hoor. Maar zo kan je wel beter zien inderdaad of het nog steeds goed gaat.

Je kan er evt voor kiezen om het maatje ook erbij te zetten. Maar dan is het wel weer lastiger te zien. Maar dan heb je geen geknok als ze weer naar buiten moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een nacht goed doorgekomen, wat heet. we hadden Fiep dus in een grote mand op de slaapkamer gezet. Waar ze de 1e nacht nog heel stil bleef zitten en alleen af en toe een beetje at, was ze nu behoorlijke periodes aan het rommelen in de mand. We hebben zelfs de bovenkant moet afschermen omdat ze eruit sprong.

Vanmorgen toen ze eruit mocht, vloog ze ons bed op (normaal absolute no-go-area) en kreeg ik hele wasbeurt van haar, alsof ze wilde bedanken. Nu weer bij haar maatje gezet en ze zijn gelijk elkaar gaan wassen, dikke vriendjes nog steeds.

Als er niets geks gebeurt, mogen ze vannacht weer samen slapen, want Fiep lijkt nu alles behalve ziek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .