Ga naar inhoud

Konijn likt me


GreyEnDeRest

Aanbevolen berichten

Nog nooit meegemaakt dat een konijn je hand likt.. Zou het kunnen dat dit konijntje jouw hand als zijn moeder beschouwd en daardoor misschien likt?

Dat kan, of hij vind mijn hand gewoon lekker smaken, misschien? Want hij likt me echt elke keer. Leg ik mijn hand in het hokje om ze op te tillen, begint hij te likken. Ik vind het best wel vreemd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stampertje heb ik ook met de hand opgevoed en ik krijg echt heel vaak een wasbeurt van hem, ook op mijn hand. Gewoon zomaar, maar ook wel als ik hem "afstraf" omdat hij weer es wat uitvreet. Afstraffen is alleen maar streng "nee" zeggen hoor en hem erbij wegpakken. ;) Niet dat jullie denken dat ik een konijn ga lopen meppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit artikel: http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konijnengedrag.html kun je alle uitleg over het gedrag van je konijn vinden.

Likken: Dit doen konijnen als ze je lief vinden. Konijnen wassen soortgenootjes ook erg vaak, dit betekend dat ze elkaar accepteren.

Wat ontzettend lief! Mijn konijn rent vaak rondjes om mijn benen heen als ik bijvoorbeeld in de bank zit of ergens sta. Dit deed mijn andere konijntje die pas overleden is ook. Weet iemand wat dit betekend?? Het is namelijk niet zo dat ik wat lekkers in mijn handen heb ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt me heel bekend voor. Als konijnen je gaan wassen of likken dan vinden ze je lief. Ik heb 4 konijnen en er zitten er 2 bij die mij echt helemaal aflebberen. Het is ook dat ze zout lekker vinden. Zout tekort hoeft niet. Ga iig geen liksteen voor ze kopen. Ik denk dat ze je gewoon schattig vindt. :love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .