Ga naar inhoud

Ongesteld?!


JannekeNijntje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb net 2 weken voor het eerst een konijn.

Ze was negen weken toen ik haar kocht, dus inmiddels al 11 weken.

Ze is alleen in een hok.

Alleen... Sinds gister is haar pis wat donkerder/rood

Zonet tilde ik haar op en toen zat er bloed in haar pisgat.

Maar volgensmij kunne konijnen niet ongesteld worden of nouja bloed verliezen via het pisgat.

Is ze nou ongesteld of?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je zeker dat het bloed was? De urine van konijnen kan soms ook wel heel rood kleuren.

Wat krijgt ze allemaal te eten? Daar kan het namelijk ook mee te maken hebben.

En ehm... zou je het asjeblieft iets netter willen formuleren ajb ;) Er lezen ook kinderen mee hier ;) Plasgaatje ofzo klinkt al wat beter :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

urine kan zelfs oranje zijn! mijn konijnen hebben een keer witte/oranje urine gehad en dat heb ik goed ontsmet en het hok 2 keer per week schoongemaakt ging het gewoon weer goed.

Je hebt de urine goed ontsmet?:surprised:

Konijnen worden niet ongesteld. Wel kan de urine een rood/oranje kleur hebben, maar als het echt bloed was zul je langs de dierenarts moeten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach wat maakt het uit hoe je het noemt... sommige mensen hebben het zo aangeleerd....tis niet alsof het echt een scheldwoord is toch? Ik heb ooit een bordje gelezen in een toilet met de tekst: toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen :P Maar het kan inderdaad gewoon urine zijn.. hangt van voeding af en ja als het echt bloed is wel naar dierenarts gaan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach wat maakt het uit hoe je het noemt... sommige mensen hebben het zo aangeleerd....tis niet alsof het echt een scheldwoord is toch? Ik heb ooit een bordje gelezen in een toilet met de tekst: toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen Maar het kan inderdaad gewoon urine zijn.. hangt van voeding af en ja als het echt bloed is wel naar dierenarts gaan!!

haha dat bordje hangt hier op de wc ;) maar dat vind ik toch ook wat anders dan hoe het genoemd wordt in het 1e bericht, ik weet niet, beetje vreemd maargoed ieder zijn eigen accent ofzo ;) haha

verder ontopic: als het bloed is naar de dierenarts zoals de anderen ook zeggen. maar even goed kijken of het echt bloed is of dat de urine gewoon verkleurd is, dan kan het geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat op de website van dierenkliniek Wilhelminapark wel een verduidelijkend plaatje over rode urine en bloed in de urine en over hoe onduidelijk het kan zijn met betrekking tot de kleur: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/konijn.html#anker5

Hoe gaat het nu met je konijntje? Is het 'bloeden' al over of ben je er al mee naar de dierenarts geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja als mensen gaan lopen zeuren over zo'n klein miezerig taalgebruiksprobleempje zou ik als nieuweling die met een angstige vraag zit ook niet zo snel meer reageren. Meid gewoon vragen wat je wilt vragen en je niks aantrekken van zeurkousen. Er zitten hier ook genoeg die snappen dat je je zorgen ergens om maakt. Maar wat hier ook gezegd wordt.. dierenarts informeren en navraag doen kan nooit kwaad..tenzij je een hele slechte dierenarts hebt met weinig verstand van konijntjes..daarom is t wel belangrijk hier wat in te lezen over dingen..want het kan zeker wel helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker, maar misschien ist zelf nog een jong meisje die niet beter weet dan het zo te noemen...dan ziet ze geen kwaad in wat ze doet en is ze gewoon bang voor de gezondheid van dr konijntje en verzamelt ze al haar moed om hier haar vraag te stellen en dan wordt ze daar op afgerekend..das dan weer een beetje jammer.. terwijl ze hier zoveel kan leren om haar konijntje een beter leventje te bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn had, toen ik haar net had, ook bloed daar beneden. Dit was echt bloed, en ze bleek een baarmoederontsteking te hebben. Als er dus echt rood bloed uit komt zou ik er zeker mee langs de DA gaan, dat is namelijk niet goed.

Maar er zijn inderdaad veel mensen die schrikken van de kleur van de urine van het konijn, terwijl deze er soms wat rood/oranje uit kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .