Ga naar inhoud

Haken??????


anitaaa

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Anderhalve maand geleden is er bij Rocky een haak weg gehaald vandaag ben ik voor zijn inenting geweest

toen zag de dierenarts dat zijn kies niet meer vlak bij dat er weer een haak aan het ontwikkelen is.

Ik vind dit erg snel na anderhalve maand hij zei dat je er niks aan kunt doen om het voor te zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee ierdere paar maanden een haak weg laten halen onder narcose?

De vorige keer heeft hij er behoorlijk last van gehad toen hij uit de narcose kwam bijna een week lang

niet goed eten etc.

Heeft iemand een tip misschien van eten ofzo waardoor de kiezen beter slijten.

Hij krijgt brokjes van Selective.

Hij is niet echt een hooi eter.

Hij heeft altijd gemengd voer gehad sinds hij bij mij woont krijg hij Selective hij woont bij mij sinds Januari.

Hij is ongeveer 6 jaar oud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier werkt HFST super goed bij Slof. Dat is ook wat harder als SS, maar bij sommige konijnen werkt SS ook goed. We geven hier hooi van de boer, dat eten ze beter als kruidenhooi en is dikker. Oja, en natuurlijk heel veel takjes geven. :yes:

Onze DA kan ook haken slijpen zonder verdoving, dan houden ze met een klemmetje het bekje open. Daar zijn alleen wel tanden voor nodig, dat heeft slof niet meer. Als het konijn een beetje meewerkt en het lukt dus goed, dan kost het maar 16 euro!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik had hier hetzelfde probleem met mijn nijn: iedere 4/5 weken haakjes onder narcose laten verwijderen. Ook een slechte hooi eter. Ik ben uiteindelijk in Utrecht terecht gekomen. Probeer eens gras te plukken (let wel op dat je schoon gras plukt niet waar de honden geplast hebben etc). Mijn nijn gaat iedere avond een paar uur het gras op en is nu al ruim twee maanden haakjes vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat vanochtend op de fiets en fietste langs wilgen bomen die ze aan het snoeien waren lagen allemaal takken op de grond dus ik is even een grootte tak meegenomen ze eten meestal eerst de bladeren op en de steel knagen ze enkel aan als ik de tak vasthoud.

Zijn ren staat op voor een grootste deel op gras daar eet hij regelmatig van alleen het gras groeit niet zo goed dit jaar.

Wat is de hele naam van HFST? Verkopen ze dat gewoon bij de groenrijk of intratuin?

Heb net zijn hok weer is verschoond en nieuw hooi er ingedaan met kruidenhooi.

Heb altijd hooi van de intratuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een zakje gehaald van 1 kilo is wel een stuk goed koper dan ss.

Dat is waarom het veel gevoerd word, het is een goede vervanger.

Alleen lees ik dat sommige konijnen erg moeilijk over te zetten zijn, maarja, je zult het wel zien!

Als je een zak van 15 kilo koopt is het maar 15 euro, als ze het lusten. Wellicht een betere prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op dat je niet in 1 keer overstapt, dan kan hij darmproblemen krijgen. Probeer eerst maar eens wat losse brokjes om te zien of hij het lust, maar geef evengoed de SS nog. Langzaam aan mengen als hij het lust.

Mijn dierenarts adviseerde me destijds toen Pico haakjes had om BunnyBasics/T te gaan geven, dit krijgen ze nu nog steeds en sindsdien geen haken meer gehad (2 jaar). Ze krijgen hier ook maar heel weinig van en voor de rest hooi, hooi en nog eens hooi.

Hooi is toch het allerbelangrijkste om de kiezen te laten afslijten. Heb je al eens verschillende soorten hooi geprobeerd? Kruidenhooi doet het vaak ook erg goed. En bij mij lusten ze Timothy altijd, gaat tot de laatste kruimel op. Als je een tipje wil waar dit hooi goedkoop te bestellen is moet je me maar een PB sturen. Ook af en toe wat gedroogde kruiden is weer extra knagen.

Dus zo weinig mogelijk biks en veel hooi.

Mocht het echt niet lukken met het hooi, kun je ook nog proberen om dagelijks wat groenten te geven, dit zijn ook weer extra kauwbewegingen waar de kiezen van afslijten.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had net een paar biks gegeven die at hij gelijk op dus morgen paar biks met ss mengen.

De bodem van het etensbakje is net gevuld met biks.

Had meestal paardebloem kruidenhooi zal ook is andere proberen en het gewone hooi gewoon van de intratuin.

Hoe vaak mag je wilgentakken met bladeren geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .