Ga naar inhoud

afleren om niet aan de planten te zitten


Clauuxx91

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik zit eigenlijk al een paar jaar met het zelfde probleem, heb het hier al eerder gevraagd maar niet echt een oplossing gekregen.

Als mijn konijn Max mag loslopen, gaat ze altijd van de planten eten. Ik stuur haar dan ook weg maar elke loopt ze er weer naartoe. Het word gewoon irritant. Naja het is giftig voor haar en mijn moeder vind het niet leuk als haar planten aangevreten zijn. Planten afschermen is geen optie. Ze zit nu alleen omdat haar maatje overleden is maar daarvoor zaten ze samen aan de planten. Ze krijgt genoeg te eten.

Weet iemand iets waardoor ze het niet meer doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar probleem. Ik heb het er al over gehad om alle planten eruit te spitten maar daar is manlief ook niet happy mee. Dat is enige wat nog bloeit voor de rest is al alles voor nijnen verbouwd:mdr: Ze hebben een ontzettend grote ren maar ik merk dat ze het gras gewoon heerlijk vinden om op te rennen. Ik loop dus net als jij Ainariel de hele tijd uhhh maar maakt weinig indruk.

Ik heb nu om een paar planten gaas staan maar dat is nou ook geen geweldig gezicht.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

de enige oplossing is de planten weghalen of zorgen dat je konijn daar niet mag komen. ik snap nooit zo goed dat mensen hun konijn/dier irritant vinden (of het gedrag ervan) terwijl het konijn er echt niks aan kan doen hoor. hij vertoont gewoon normaal gedrag, dat die planten daar staan kan hij niks aan doen. haal de dingen wat hij niet mag/niet aan mag komen weg en je voorkomt een hoop irritaties.

misschien een gedeelte van de tuin afmaken voor je konijn want inderdaad, je konijn opsluiten is ook geen optie, waarom heb je dan nog een konijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan heb je met je vorige konijnen gewoon geluk gehad. ik heb hier ook een ram, een superschat, die doet echt nooit iets wat niet mag. toen ik de voedster erbij haalde moest ik ook even wennen aangezien zij wel vanalles uithaalt ;). ze hebben nu een kamer waar ze niks aan kunnen richten, grenzend aan de woonkamer zodat ze er wel bij zijn, ideaal!

je kan niet voorkomen dat ze niet aan de planten komt nee, wat je kan doen is misschien voor je konijn een eigen ruim verblijf maken? iets van een ren die van boven dicht is en ze wel de loopruimte heeft, misschien met een maatje zodat ze samen de ruimte daar hebben en je ouders en jij je niet irriteren aan de planten die gesloopt worden.

misschien zijn je ouders daar voor over te halen, dan blijven immers wel hun planten heel en hoef je niet meer door de hele tuin te rennen :) succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ouders overhalen gaat niet lukken, heb te vaak ruzie gehad over konijnen. Ik hoop eigenlijk dat ik nog een nieuw maatje mag halen want me stiefvader was klaar met konijnen (maar hij gaat er zeker vanuit dat een konijn maar in 1m hokje zit en verder niet loslopen en andere dingen, want hij vind inenten al raar) Maar me moeder vind wel dat ze een nieuw maatje moet, dus het is nog even afwachten.. maar zolang ik nog bij me ouders woon, heb ik er niks over te zeggen.

Maar ik hoop dat ze veranderd door haar nieuwe maatje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de enige oplossing is de planten weghalen of zorgen dat je konijn daar niet mag komen. ik snap nooit zo goed dat mensen hun konijn/dier irritant vinden (of het gedrag ervan) terwijl het konijn er echt niks aan kan doen hoor. hij vertoont gewoon normaal gedrag, dat die planten daar staan kan hij niks aan doen. haal de dingen wat hij niet mag/niet aan mag komen weg en je voorkomt een hoop irritaties.

misschien een gedeelte van de tuin afmaken voor je konijn want inderdaad, je konijn opsluiten is ook geen optie, waarom heb je dan nog een konijn ;)

Ik vind het gedrag van Stamper niet irritant, maar ben bang dat hij iets binnen krijgt waar hij ziek van wordt. Mijn planten weggooien gaat m niet worden, mijn man wordt nu af en toe al ziek van mijn konijnengedrag. De ficus krijgt wel een enkeltje serre, alleen de tabaksplant mag er niet uit. Ik denk dat ik die gewoon ga afschermen.

En het is niet irritant, maar ik heb mijn honden en katten ook in zoverre kunnen opvoeden dat ze luisteren en het werkt blijkbaar niet met een konijn. Maar daarom kun je het toch wel proberen (met mate)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tuurlijk kun je het wel proberen, vaak wordt gezegd door op hem te mopperen/weghalen etc. maar bij planten wordt het wel lastig omdat hij daar dus altijd aan kan komen. ik bedoelde ook niet dat hij irritant is, ik had er tussen haakjes achter gezet: zijn gedrag en dat je dan de hele tuin door moet rennen. ik snap dat je niet de hele tuin om wilt spitten, het is gewoon een lastige situatie. misschien iets om de plant af te schermen zodat je konijn er niet bij kan. succes in ieder geval, wie weet gaat je konijn het snappen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .