Spring naar bijdragen
Ainariel

Vraag over overleden hond

Recommended Posts

Even een heel aparte vraag:

Mijn moeder en stiefvader zijn vanmiddag met hun hond op vakantie gegaan aan zee. Een paar uur na aankomst werd de hond ineens niet goed en is overleden. Beiden zijn natuurlijk super verdrietig, ze was de laatste tijd al wat minder maar de dierenarts zei dat ze op zich nog best een tijd meekon.

Maar de dierenambulance en de dierenarts daar willen de hond niet komen ophalen. Ze moesten haar maar in een vuilniszak stoppen en buiten neerleggen. :grrrrrr::grrrrrr::grrrrrr: Iets wat niet kan, want we hebben het over een hond van 25-30 kg.

Enig idee wie ze er wel voor kunnen benaderen? Want ik vind het echt heel sneu dat ze gewoon worden afgescheept en ze zitten daar zonder internet en had ze allebei net huilend aan de telefoon.

Ik vind die opmerking echt te grof voor woorden en het is maar goed dat ik er niet bij was. Dat een dierenarts zoiets kan zeggen, vind ik gewoon niet kunnen. Heb je in mijn ogen toch wel een beetje het verkeerde beroep gekozen. :grrrrrr:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat naar zeg!! wat een rot begin van de vakantie!

volgens mij laat Christaa haar overleden dieren ook ophalen. of dit door het creamtorium wordt gedaan of door de dierenambu weet ik niet.

Maar ip zou een dierenambu hem toch wel op moeten halen? Alleen moet je er dan wel voor betalen. En kunnen ze hem zelf ook niet naar een DA brengen? het kan wel schelen naar welke da je hem brengt. Hier in de buurt verschilt het van 30 euro tot gratis...

anders eens een andere DA bellen? er zijn er vast meer in de buurt. Waar zijn ze ongeveer op vakantie? Misschien weet een andere bb-er er meer over te vertellen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou wat een raar verhaal. En wat ellendig ook zo je vakantie beginnen. Ik zou ook denken kunnen ze hem niet zelf naar de dierenarts brengen? Of mocht dat niet?

Als 't zo moet zou ik desnoods een bos zoeken en hem zo stiekem mogelijk begraven. Echt niet in een vuilniszak ergens neergooien!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zitten in St. Maartenszee volgens mij, dat is ca 5 km van Callantsoog af. Mijn man en ik dachten erover hun voor te stellen om een plekje in de duinen te zoeken of zoiets maar ben bang dat er hoge boetes op staan.

De dierenambulance wilde niet komen.

Morgen wil mijn moeder een nieuwe poging wagen, ze hebben de hond in de logeerkamer gelegd, want je wilt er ook niet de hele tijd tegenaan kijken, het feit op zich is al droevig genoeg en er constant mee geconfronteerd worden...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

vervelend hoor! ik weet dat er een aantal BB-ers daar in de buurt wonen, misschien hebben die nog tips?

een dier begraven mag inderdaad niet. officieel mag het niet eens in je eigen tuin, laat staan in de duinen of het bos.

en ik kan me voorstellen dat ze de hond gewoon daar weg willen hebben... had ik toen ook met gijs, het plan was om de volgende ochtend Gijs te begraven, maar ik heb het welgeteld een uur uitgehouden voor ik Frank opdracht heb gegeven hem te begraven :he: vond het toch een luguber idee dat er een dood dier in huis lag. en inderdaad, het feit opzich is al triest genoeg, daar hoef je neit steeds mee geconfronteerd te worden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat de DA hem niet komt ophalen vind ik niet raar, dat mag volgens de wet nl niet, maar de reactie vanstop hem in een vuilnis zak en leg hem buiten vind ik zeker niet gepast! Je zou eens contact op kunnen nemen met een crematorium. Die kunnen je vast veder helpen. Ik weet nl niet hoe het zit met ophalen op de eilanden..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zitten gewoon in Nederland hoor, in Noord Holland. ;)

Volgens de site van de dierenambulance wordt het wel degelijk gedaan alleen niet in elke regio.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aan een dode hond valt niets te verdienen voor een dierenarts, dus zoek het er maar mee uit. Inderdaad geheel gevoelloos.

Het enige wat ze nu kunnen doen is het destructie-bedrijf in die regio bellen (dan word hij afgevoerd en vernietigd) of een dierencrematorium of dierenbegraafplaats. De laatste optie kost wel een aardige duit.

Wens je je ouders sterkte met het verlies van hun dierbare vriend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Wat willen ze met de hond doen? Cremeren of naar huis laten brengen? Je zou de DA in schagen kunnen bellen. Ik weet dat daar een advertentie hangt van iemand die kosteloos eigenaren en hun dieren naar de DA brengt, misschien is daar iets mee te regelen. En anders weet de DA zelf wel iets misschien. Het gaat om dierenkliniek Zuiderkaag. En de dierenambulance van het asiel in Tuitjenhorn/Schagen wilden niet komen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet niet welke dierenambulance ze hebben gebeld, ik zal dat morgen vragen. Ga ze jullie tips doorgeven, dank jullie wel.

Wat ze precies met Lady willen doen weet ik niet. Mijn moeder heeft eigenlijk nog nooit een dier laten begraven / cremeren maar ze is ook heel erg gek met dieren. En Lady was echt het oogappeltje van mijn stiefvader, dus het kan best zijn dat ze dit toch willen.

Madammie: bedankt voor de namen, ik ga de telefoonnummers erbij opzoeken, dan geef ik ze door.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

St. Maartenszee is hier in de buurt. Was van het weekend op het strand ernaast (Petten).

Je zou eens mijn dierenarts kunnen bellen. Zij schepen je echt niet af met een vuilnisbak..

Het is dierenarts Willig in Schagen:

Verzetlaan 2 1741 RA Schagen

0224 213395

Zij kunnen je vast wel een goed advies geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat willen ze met de hond én; waar...

Maakt het hen wat uit ?

Hoe lang zijn ze op vakantie ?

Weet je...

Overijssel is niet het einde van de wereld..

Stel hun wensen passen niet in de mogelijkheden die hun vakantieadres kan of wil bieden...

Stel..je weet wel dat dat 'thuis' wel kan...

Dan zou ik zeggen; Hond in de auto, naar huis...

De volgende dag weer terug....

Het is geen wereldafstand...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nicky, dank je wel. Ik heb mijn moeder een sms gestuurd en ga haar morgenvroeg bellen. Heb al aangeboden dat ik er wel een paar belletjes aan wil wagen. Zij hebben al genoeg aan hun hoofd en ik kan iets rationeler reageren omdat ik er toch iets verder van af sta. Ondanks dat ik ook heel gek was met Lady hoor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zij wonen in Friesland. Maar ik zal mijn moeder vragen wat ze wil. Ze is nu te geëmotioneerd. Het probleem is dat zij niet zo lang in de auto kan zitte. Ze heeft vanmiddag ook al een uur of 2 in de auto gezeten.. En morgen nog eens wordt te veel denk ik.

bewerkt door Ainariel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is helemaal een kippe-eindje !

In een uurtje zit je al in Sneek of bij Leeuwarden...

Klinkt misschien stom, maar ze zouden zelfs vanavond nog terug kunnen...

Morgen de boel regelen..morgenavond weer terug...

Moeten ze wel capabel zijn om nu nog te gaan rijden natuurlijk...

Is morgenochtend verstandiger misschien..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Graag gedaan.

Had je die link van mij ook gezien? Dat is een dieren crematorium en zit bijna om de hoek van St. Maarten..

Maar hebben ze geen annuleringsverzekering? Lijkt me niet lekker vakantie vieren..

bewerkt door Nicky_the

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kippen-eindje? Dat niet hoor, het zit wel aan de ander kant van Friesland. Voor mijn moeder is het helaas niet mogelijk om maar "ff" heen en weer te rijden, terug gaan betekent ook automatisch thuis blijven. Ik overleg morgen wel even.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals Wupsie zei: Ik laat mijn dieren (konijnen tot nu toe) ook altijd cremeren en inderdaad: dan worden ze opgehaald door de dierenambulance. Ik ben dan 57 euro kwijt voor het vervoer en de crematie. Volgens mij is het cremeren alleen iets van 20 euro. Als je de hond door de dierenambu thuis zou willen laten brengen en ze doen het ook, ben je volgens mij heel veel geld kwijt, want het is een flink stuk.

Kunnen ze de hond wel in de auto krijgen? Dan zou ik haar geloof ik gewoon naar een dierenarts in de buurt brengen. En daar laten cremeren of anderszins...ehhh.... verwerken. (hoe zeg je zoiets??)

Ik denk dat je zo'n grote hond niet zomaar mag begraven, maar dat het ook een heel werk is. Zou een flink gat moeten worden.

En een annuleringsverzekering die uitbetaalt als de hond overlijdt??? Grapje zeker? (iedereen hier snapt dat je misschien niet meer op vakantie zou willen, maar dat een verzekering om deze reden betaalt is wel een naïeve gedachte ;) )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja dierenambulance brengt hier ook dieren naar crematorium en dat kost nog niet eens zoveel

Het crematotium kan ook het overleden dier ophalen

Heel veel succes

En wat voor de een een kippeendje is met de auto is voor een ander een hele opgave

Zeker in een emotionele toestand als deze

Heel veel sterkte voor je ouders

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .