Ga naar inhoud

Zindelijk maken, poging 309474..


Samiera

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Klinkt inderdaad goed!

Als je konijnen in hun hok wel zindelijk worden maar daar buiten niet kan je nog proberen om ze een paar dagen in het hok te houden zodat ze alleen nog op de wc gaan en daar echt aan wennen. Maar dan moet je hok wel groot genoeg zijn om ze een paar daagjes in te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, ze houden wel vol he! Idd. echt netjes zijn ze niet :D Ik hoop dat jij nog benen over hebt om het ook nog vol te houden :P Je doet het goed hoor! (je tops :P) Precies zoals ik ook heb gedaan bij mijn konijnen. Wat overigens wel hielp (gelukkig!). Misschien heeft de 1 wat meer behoefte aan een WC'tje dan de ander.

De mannetjes van mij hadden altijd vaste plekjes om te keutelen/plassen. Maar nu ik er twee vrouwjtes bij heb zitten, lijkt het alsof ik overnieuw moet beginnen. Heel mijn tuin ligt vol, het ligt gewoon overal! :bounce:

Net heel de tuin geveegd, ik heb de veger nog niet in mijn schuur staan, of het ligt weer vol. Binnen doen ze het trouwens gelukkig niet.

Ik denk dat je gewoon vol moet houden en zo doorgaan. :goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel mijn tuin ligt vol, het ligt gewoon overal! :bounce:

Net heel de tuin geveegd, ik heb de veger nog niet in mijn schuur staan, of het ligt weer vol. Binnen doen ze het trouwens gelukkig niet.

Kheb sowieso het idee dat konijnen het buiten nogal eens vergeten :rofl: De meeste buitenkonijnen die hier op vakantie komen keutelen erop los, terwijl de binnenkonijnen superzindelijk zijn. Mijn eigen konijnen blijven wel super zindelijk als ze buiten staan, alles netjes op de kattenbak (behalve wat keutels die meevliegen als ze de bak afspringen :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht in de ren, update;

Zoals altijd, krijgen ze 's nachts een ren om hun hok heen, omdat ik het niet fijn vind dat ze zonder toezicht de hele nacht rondlopen in huis. Nu heb ik geen enkel plasje gevonden, dat was netjes in de bak gedaan.. Maja, de keutels.. OVERAL helaas. Ben wel al blij dat het plassen op de bak gebeurd, dus af en toe tussendoor met de veger en de keutels zijn ook weer weg. Maar hoop wel dat ze gaan begrijpen dat het keutelen dus OOK op de bak moet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh dat klinkt als een drama! Ik denk dat je niet veel meer kunt doen dan je nu doet, behalve idd de bodembedekking eruit halen en alleen in de bak wat korrels. Die van mij waren redelijk zindelijk toen ik ze kreeg, deden het in 2 hoeken, natuurlijk net onder het trapje waar geen bak past. In de andere hoek toiletje neergezet en alle bodembedekking eruit en nu doen ze het netjes in het toilet! Heel veel succes daar, het klinkt al een hele opgave zo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste update, want morgen ga ik op vakantie en gaan de beestjes weg. :( Snik snik! Ik ga ze enorm missen. Maar ook het heertje Hunter begint door te hebben dat plassen in de bak moet, al snappen ze het van 't keutelen nog steeds niet. :P

Nou mede konijnliefhebbers, tot over 2 weken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je lieve berichtje! Jij kei veel sterkte toegewenst de aankomende 2 weken dat ik je niet spreek. Hopelijk knapt Nijnemans snel op en kun je weer lekker genieten van je leuke stelletje! Hopelijk kom ik terug met inderdaad 3 lieve kleffe boeven haha. En ik ga ECHTTT proberen zoveel mogelijk te genieten hihi. Wat zal ik ze missen. :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop het ook alhoewel het blijft vechten hoor ben zo bang voor uitdroging ondanks dat ik hem regelmatig zie drinken. Toch net maar nog een spuitje hooithee gegeven en een spuitje crytical care. Morgen komen de medicijnen en dan maar duimen dat die aanslaan en die rottige diarree de kop indrukt als dat eenmaal zo is dan kan ik pas weer gerust zijn.

Maar het is een vechter mijn kleine vriendje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het een vechtertje is is een goed teken! Ik ben echt benieuwd hoe het met m gaat als ik terug ben uit Turkije.

Wij zitten net in de auto om ze weg te brengen, zitten nog minstens 1 uur in de auto (als we goed rijden. :P) De vorige keer hebben we er 1,5 uur over gedaan haha. Maar ze vinden het wel heel eng. Hupje en Hunter liggen zowat op elkaar en Brownie is op de handdoek aan het graven. :P

En thuis zijn ze nog even lekker verwend met n stukje wortel en een stuk kracker.

aangepast door Samiera
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze net helaas uit elkaar gehaald :-(. Het ging niet eens zo heel slecht, ze zaten best relaxed, alleen mocht Brownie niet rondlopen van Hunter, dan viel ie meteen aan. Ik heb het nog even aan gekeken, maar Brownie verroerde zich net helemaal niet meer, had wat bijtwondjes in z'n oren en deed alsof hij er niet was. Echt, zo zielig heb ik een konijn nog nooit zien doen tijdens het koppelen.

Hekje ertussen gezet en hij begint meteen te eten. Morgen maar eens bedenken wat ik nog meer kan doen, maar ik vrees het ergste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit nog net kunnen lezen, maar vind het echt heel kl*te..

Terwijl in het begin het juist andersom was, en Brownie ALTIJD achter Hunter aan ging. Na de castratie is Brownie echt heel erg veranderd, hij is heel rustig en aanhankelijk geworden. Wel echt KEI balen dat het nu mis gaat. :( En dat terwijl ze hier thuis, soms zelfs tegen elkaar lagen.

16jrg5g.jpg

w7nbjc.jpg

Aan de ene kant ben ik blij dat het nu vanavond gebeurd is, want als ze vannacht ruzie hadden gekregen dan had ik niet willen weten wat er dan gebeurd was. Zijn de wondjes bij Brownie niet heel erg? :$ Geef 'm maar een lekkere kroel over zn lekkere koppie van mij. Ik kijk er erg na uit om alweer na huis te gaan. :$ (Best erg, vertrek pas over 1 uur). Heb net toch even wat traantjes weg moeten pikken.

Dikke knuffie voor mijn boefjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .